Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olette te nykyäidit laiskoja ja saamattomia!

Vierailija
03.06.2011 |

Oikeesti jotkut näköjään vie lapsensa lomallaankin hoitoon,kun itse tarvitsee "lomaa". Tiedättekö että useimmat maanviljelijän lapset hoidetaan kotona työn ohessa,ei puhettakaan virikehoidoista ja vanhempien omasta lomasta. Meillä on lypsykarjatila,lehmät on lypsettävä ja ruokittava aamuin illoin joka päivä,myös viikonloput ja joulut ja juhannukset. Navettatöissä menee minimissään n. 6-7h päivässä molemmilta. Lomittajan saa 25 päivää vuodessa,sen kun jakaa pariin osaan voi pitää lomaa reilu viikon talvella ja saman kesällä. Tosin tämäkään käytännössä useinkaan ei onnistu.

Ja miksi en siis vie lapsia hoitoon? Katsokaas aamunavettaan pitää mennä n.6.30,hoitopaikkan ajaa n.1/2h eli tunti matkoihin. (maatilat kun harvemmin sijaitsee keskustoissa)Navetasta pääsisin hakemaan lapset aamupäivällä n.10 ja taas tunti ajamiseen. Iltapäivällä navettaan taas kolmeksi neljäksi tunniksi eli taas pitäisi lapset kuskata hoitoon.

Tässä touhussa ei olisi mitään järkeä eli lapset kulkevat mukana töissä.

Mies paahtaa aamukuudesta iltakymmeneen töitä,kun hoitaa pellot,osan navettatöistä ym,ym työt. Minä hoidan lapset,kodin,pihan,paperihommat ja osan navettatöistä. Ja voitte uskoa,että mua suututtaa tuollaiset virikeäidit jotka rutisee miten rankkaa on hoitaa pari lasta,jos ei isompaa vähintään saa muutamaksi tunniksi päiväkotiin.

Eli mun mielestä nuo rempat sun muuta on tekosyitä,jos lapsi lomallakin pitää viedä hoitoon. En varmasti ole ainoa,täällä maalla kun on tapana lapset hoitaa itse. Mielelläni minäkin ottaisin jonkun hoitamaan lapsia,mutta ei näillä työajoilla yksityistä hoitajaa voi ottaa.

Hyvin tässä on pärjätty,mielikuvitusta välillä vaatii ja pitkää pinnaa,mutta ihanaa kun näkee miten lapset kasvavat.

Miettikää oikeesti te kaupunkilaisäidit,jotka valitatte täällä palstalla jatkuvasti lasten hoidon rankkuudesta,miltä tuntuisi hoitaa lasten ohessa muutama kymmenen lehmää ja ison talon kotityöt! Meitä on paljon,jotka tekevät tämän,me ei vaan ehditä istuskelemaan täällä palstailemassa kaiken päivää.

Kiitos jos huomioitte maalaismammatkin. Ansaittua lomaa vietän kokonaista kolme päivää parhaillaan,tosin menee lehmien aitoja tehdessä,että pääsevät kesälaitumille nekin!

Kommentit (137)

Vierailija
1/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolensa ja murheensa kullakin.

Vierailija
2/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida jaksaa..

Lyllerrän puistoon lapsieni kanssa.

Mitä eroa muuten on vuosilomalla työpaikalta ja sillä että saa lomittajan hoitamaan tilaa?

Se on sun valinta jos pidät lomasi talvella.

Muuta kaupunkiin jos on vaikeaa! Se ettet saa hommattua hoitajaa lapsellesi on sun oma asiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. eräs, joka on nukkunut päiväunensa puimurissa ja traktorissa.

Vierailija
4/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö teillä hiihdetään kouluun kesät ja talvet 40km suuntaansa?

Vierailija
5/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jos huomioitte maalaismammatkin. Ansaittua lomaa vietän kokonaista kolme päivää parhaillaan,tosin menee lehmien aitoja tehdessä,että pääsevät kesälaitumille nekin!

Eiköhän tuo ole ihan omavalintainen juttu, maatila ja lapset, eikä sun nyt tarvitse katkeroitua muiden toisenlaisista valinnoista ja siitä, että on mahdollisuus hoidattaa lapset muilla... :p

Vierailija
6/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää olevan vaikeaa.

Vierailija
7/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käsitä sitäm, että jos itse on kotona, niin miksi viedä lapset hoitoon. Se on outoa, ja vaikee on kuvitella sellaisen ihmisen kokevan suurta rakkautta lastaan kohtaan. Ennemminkin pitää riippakivenä. Jos ei omilla lomilla edes voi lapsiensa kanssa olla, niin milloin sitten? 2h töiden jälkeen ennen kuin kersat menee nukkumaan? Just jooooo...

Vierailija
8/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein hukkuu lapsia lietealtaisiin, piha-altaisiin ja jää puristuksiin paalien väliin yms, joten kyllä vielä miettisin sitä hoitoon viemistä...

Sulla on muuten ap mahdollisuus käydä päivällä kotona kahvilla, voit käydä kotona ruokaa tekemässä - tunnusta pois, etkös ajattele, että se ruoanlaitto perheellesi on myös työtä? Voit käydä päivällä kaupassa yms. Joten ei se maalla asuminen mielestäni ole niin paljon työtä mitä annetaan ymmärtää.

Siinä kun on oman kodin pihapiirissä, niin hoitaa omaansa. Et takuulla voisi viedä lastasi työpaikalle jos tekisit töitä toiselle.

Vierailija
9/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä nyt provositua kinaamaan, kun en ole hankkinut itselleni maatilaa enkä lehmiä? Kyllä kivikaudellakin oli varmasti vaikeaa. Ja vaikeaa vasta sitten onkin, kun tekee elämästään vaikeaa. Valintoja valintoja ap :)

Vierailija
10/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luojan kiitos asun kaupungissa.

Vierailija
11/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lomittaja ja monesti olen ajatellut että miten tilalliset jaksaa ja kykenee järjestämään lastenhoidon. Ei nää kaupunkilaiset ymmärrä.

Vierailija
12/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupunkilainen.

Vierailija
13/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vain sanoa, että säälin näitä äitejä, jotka kiikuttaa lapsiaan hoitoon kun ovat itse kotona. He tuhlaavat sen ainoan tärkeän asian, mitä elämässä on. Eli ajan lapsen kanssa. Ei ole elämässä mitään muuta tärkeämpää ja toiset heittää sen hukkaan ihan vapaaehtoisesti.

Ei muuta kommentoitavaa.

Vierailija
14/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein hukkuu lapsia lietealtaisiin, piha-altaisiin ja jää puristuksiin paalien väliin yms, joten kyllä vielä miettisin sitä hoitoon viemistä... Sulla on muuten ap mahdollisuus käydä päivällä kotona kahvilla, voit käydä kotona ruokaa tekemässä - tunnusta pois, etkös ajattele, että se ruoanlaitto perheellesi on myös työtä? Voit käydä päivällä kaupassa yms. Joten ei se maalla asuminen mielestäni ole niin paljon työtä mitä annetaan ymmärtää. Siinä kun on oman kodin pihapiirissä, niin hoitaa omaansa. Et takuulla voisi viedä lastasi työpaikalle jos tekisit töitä toiselle.

Tai maalaistalon lapsi piha-altaaseen? Paalien väliin puristuneista lapsista en ole ikinä kuullutkaan. Paitsi siitä yhdesä kaupunkilaisesta, joka oli vastoin kieltoja hyppimässä paalien päällä ja luiskahti niiden väliin.

Olen töissä virastossa, ja voin keskellä päivää käydä kaupassa ja vaikka hammaslääkärissä, joten miksi niin ei voisi tehdä myös ap?

Moni yrittäjä joutuu ottamaan lapsensa mukaan työpaikalle. Eikä maalla ainakaan toistaiseksi saa lastaan lauantaina ja sunnuntaina vuoropäiväkotiin klo 5.00 - 10.30 ja uudestaan iltapäivällä. Ei vaan kuulemma onnistu ja olisi liian kallista.

Vierailija
15/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkiin muuttaminenko asian ratkaisisi? Lehmätkö otan kenties mukaan. Vai lopetetaanko maidon tuotanto ja painelen työkkäriin ja vien lapset virikehoitoon ja alan palstailla kaiket päivät.Mistäs meinaat maitosi ostaa,jos ei kukaan sitä tuota!

Vuosilomalla ja lomittjan saamisella on se ero,että lomittaja hoitaa vain välttämättömät työt eli ruokkii,lypsää eläimet. Kesällä maatilalla on tuhat muutakin työtä,heinätyöt,peltojen ruiskutukset,laitumien teko jne. Yksinkertaisesti ei sitä voi olla oikeasti lomalla kesällä paria päivää enempää.

Tästä huomaa mitä maaseudusta ja ruoan tuottamisesta tiedetään.Ei mitään,napataan kaupasta maitopurkki ja jauheliha,mutta ei ajatella pätkääkään kuka sen sinne on tuottanut. Saati että oltaisiin tyytyväisiä,että joku jaksaa tehdä todella työtä sen eteen!

Vierailija
16/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka laiska ja saamaton nykyäiti olenkin, niin en laita lapsiani hoitoon, jos itse olen lomalla / vapaalla, mutt töihin en heitä voi ottaa mukaan, kuten te siellä maalla voitte.

Vierailija
17/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida jaksaa.. Lyllerrän puistoon lapsieni kanssa. Mitä eroa muuten on vuosilomalla työpaikalta ja sillä että saa lomittajan hoitamaan tilaa? Se on sun valinta jos pidät lomasi talvella. Muuta kaupunkiin jos on vaikeaa! Se ettet saa hommattua hoitajaa lapsellesi on sun oma asiasi.

eli yleensä isännän lomituksen aikana tilalla on joka tapauksessa töissä emäntä, isäntä ja lomittaja, koska töitä on enemmän kuin se 8 h/hlö.

Vierailija
18/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäköhän sä iniset? eikö se ole sun oma valinta asua siellä maalla niiden lehmiesi kanssa? eikai se nyt kaupunkilaisäitien vika ole, että sulla on rankkaa? itse valitsen asua kaupungissa, ja lapsetkin vien silloin tällöin mummolaan hoitoon! hui! olen sitä mieltä, että vaikka olenkin äiti, oma aika on tärkeää mielenterveydelle ja parisuhteelle. tee omat valintasi, anna muiden tehdä omansa!

Vierailija
19/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen lapsia tapettiin tukehduttamalla heitä tyynyihin kun ei jaksettu niiden kanssa. Nyt viedään virikehoitoon. Jotkut naiset nyt ovat sellaisia, ettei heillä ole kykyä rakastaa omia lapsiaan ja hoivaviettiä jälkeläisiään kohtaan. Heille on ehkä hyväkin tämä subjektiivinen päivähoito.

Vierailija
20/137 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein hukkuu lapsia lietealtaisiin, piha-altaisiin ja jää puristuksiin paalien väliin yms, joten kyllä vielä miettisin sitä hoitoon viemistä...

Sulla on muuten ap mahdollisuus käydä päivällä kotona kahvilla, voit käydä kotona ruokaa tekemässä - tunnusta pois, etkös ajattele, että se ruoanlaitto perheellesi on myös työtä? Voit käydä päivällä kaupassa yms. Joten ei se maalla asuminen mielestäni ole niin paljon työtä mitä annetaan ymmärtää.

Siinä kun on oman kodin pihapiirissä, niin hoitaa omaansa. Et takuulla voisi viedä lastasi työpaikalle jos tekisit töitä toiselle.

Eipä ole tullut vielä itselleni vastaan...

Täällä toinen maatalon emäntä :) Maha pystyssä vielä käyn navetalla, teurasauton kuskikin meinasi naureskellen ettei kaupunkilaisäiti tuossa tilassa menisi lähellekään sonneja :) Ja mainittakoon, laskettu aikakin koittaa pian ;)

Kotona nuo lapset tulee hoidettua, ei vain ole järkeä kuskata hoitoon 2 kertaa päivässä.

Minun puolestani tämä jota lainasin, saisi tulla viikoksi tekemään nää hommat, ei muuten enää sanoisi hommaa helpoksi ;)

Usein olen kuullut väittämän että maatilallinen vain makaa ja nostaa tukia. Pyh sanon minä. Kyllä sukulaisellakin loppui vouhkaaminen kun viikon meillä kävi sukuloimassa :)

Naureskellen olen lukenut itkuja täällä kun ei jaksa kahta lasta. No miksi hemmetissä niitä lapsia väännetään lisää jos ei pälli kestä? Pysykää yksilapsisina niin saa lapsikin vanhempiensa huomiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi