Minkä ikäinen kelpaa lapsenvahdiksi? Kotona? Vieraille?
Minkä ikäisen lapsen/nuoren voi mielestäsi jättää lapsenlikaksi omille sisaruksille? Entä naapurin lapsille? Miten pitkäksi aikaa?
Kyse on luotettavista tytöistä ja vahdittavat 2-3 alle kouluikäistä
12v?
14v?
Kommentit (26)
Mulla on ihan sama ja olen myös 12v ja itsellä on 3 pikkuveliä joita olen vahtinut mutta en minä siitä saa oikein rahaa ja lapsien hoito on kivaaaa
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää vähän 'yleistä aasennetta' tähän asiaan nykyaikana. Ennenvanhaan 7 vuotias kelpasi vauvanvahdiksi.. mutta ne ajat lienevät jo ohi.
Muistan! Itsekin olin jo 11-vuotiaasta pikkulasten (en vauvojen) vahtina iltaisin ja joskus koko päivän. Maine kiiri, sain hyvin keikkatöitä.
Omilla lapsilla oli tarvittaessa aikuinen hoitaja. Nykynuorilta puuttuu realiteetit ja vastuuntunto.
isä sanoi et 19 ja hoikka ja kaunis
Nykyisin lasta on laitonta antaa alaikäisen haltuun. Esim. varhaiskasvatusyksiköstä.
Riippuu kokemuksesta. Itse en hoitaisi vieläkään alle 4-vuotiasta, koska en ole tottunut pikkulapsiin.
Mutta 12-vuotias isosisarus kuulostaa sopivalta.
Oudolta vaikuttaa että kyselet moista somessa: kai sinä itse parhaiten tiedät kenet pestaat.
Haluaisin hoitaa lapsia ! :) oon 12v tyttö kirkkonummelta! Hoito voi onnistua kirkkunummi-espoo! Olen vanhtinut serkkua (2v) ja siskoa (6v) osaan hoitaa myös lemmikkejä jos talossa on esim kissa tai koira yms ! Perus jutut onnistuu keittiössä , vedenkeittimen jäyttö,mikro yms ! 😅 pikku askareetkin kiinnosta puutarhan hoito tai koiran ulkoiluttaminen ! ✨ kommentoi jos on kiinnostusta ! ❤️