Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vauvan opettaa tuttipulloon imetyksen sijaan?

Vierailija
01.05.2011 |

Voiko vauvan opettaa alusta asti imemään tuttipullosta maitoa, jos maidon keräisi talteen itse pumppaamalla? Silloin mieskin voisi hoitaa pidempiä aikoja vauvaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aikalailla varma tapa kosauttaa koko imetys.

Vierailija
2/8 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia onko se järkevää, siis kamala työhän tuossa on. Miksei voi antaa pullosta satunnaisesti jos joutuu olemaan poissa? Mikä on sinulle "pidempi aika"ja miksi edes olisit poissa lapsesi saatavilta kauan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kyllä imetystä, jos se helposti sujuu. Se on todella vaivaton tapa syöttää vauva. Ei tarvitse yöllä lähteä lämmittämään maitoa ja hääräämään pullojen kanssa. Se on kyllä totta, että täysimetetyn vauvan hoito voi olla hyvin hankalaa muilta kuin imettävältä äidiltä, koska vauva ei välttämättä suostu syömään tuttipullosta. Ainakaan ensimmäiseen puoleen vuorokauteen... Kokemusta on.

Vierailija
4/8 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pienestä, ja silloin se helpoimmin onnistuukin. Jotkut vauvat imevät sekä rinnasta että pullosta ilman ongelmia, mutta on myös mahdollista, että vauva alkaa hylkiä rintaa, jos pullo on kovin usein tarjolla. Tai sitten rinta on se ykkönen ja pullo kelpaa vain kun muuta ei ole saatavissa. Mutta jos haluaa imettää ja kuitenkin varmistaa, että pullokin kelpaa, niin kannattaa totuttaa vauva pulloon jo pienenä. Pulloa kannattaa tarjota säännöllisesti vauvalle vaikkei tarvetta juuri silloin olisikaan, sillä pitkän tauon (enemmän kuin pari viikkoa) jälkeen pullo ei välttämättä kelpaakaan vaikka aiemmin olisi kelvannut. Tai toki vauvan mieli voi muuttua milloin vain, mutta itse olen huomannut pullotaidon kadonneen pidemmän tauon aikana.

Minusta on turha pelätä, että satunnainen (esim. kerran viikossa tapahtuva) pullon tarjoaminen jotenkin vieroittaisi lapsen rinnasta. Pakkohan lapsen on rinta hyväksyä, jos pulloa ei kuulu.

Vierailija
5/8 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me totutettiin alusta asti sekä pulloon että tissiin. Joka toinen syöttö tissistä ja joka toinen pullosta. Toimi hyvin, multa näet tuli maitoa kuin lypsylehmästä :D :D

Oli myös mulle hyvä ratkaisu, koska näin mies pystyi hoitamaan osan yösyötöistä ja mä sain välillä nukkua ja mahdollisti myös pidemmän poissaolon kotoa.

Joku tuossa kysyi, miksi äiti haluaisi olla lapsensa saavuttamattomissa pidemmän aikaa niin esimerkiksi näin:

Aamusta tyttökavereiden kanssa kylpylään rentoutumaan, siellä vietettiin aikaa muutama tunti. Sen jälkeen kampaaja, manikyyri ja pedikyyri. Pari tuntia shoppailua, tarvikkeita itselle ja vauvalle. Sen jälkeen vielä kavereiden kanssa illalliselle. Täydellä vatsalla sitten kotiin yöksi.

Tälleen mä hemmottelin itseäni ekan kerran kun vauva oli 2,5 kuukautta. Ei menny vauva rikki, ei tullut traumoja, eikä oo tullu senkään jälkeen. Isukki pystyy varsin hyvin hoitamaan myös lasta ja minä ainakin haluan myös äitinä säilyttää oman lookini, eli olla huolitellun näköinen. Kivittäkkää jos haluatte.

Vierailija
6/8 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"säilyttää lookini JA PÄÄSTÄ VÄLILLÄ RENTOUTUMAAN". Pakko oli lisätä vielä tämä kun tuo edellinen kuulosti niin turhamaiselta yksinään :D

Vierailija
7/8 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni suurin osa vauvoista on totutettu tuttipulloon, koska niin harva onnistuu täysimettämään vauvaansa suositusten mukaan.

Vierailija
8/8 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakkokin antaa lisämaitoa kupista/korkista maitoa hörpyttämällä. Tämä on imetysmyönteisten sairaaloiden linja nykyään. Imuote on aivane erilainen pullossa ja rinnassa, ja pullosta tulee ruoka tosi paljon helpommin...

Pullo otettiin vasta sitten käyttöön kun imetys sujui, siis silloin harvoin kun sille oli tarvetta. Sinänsähän se on ihan sama, miten tenava ravintonsa saa, jos läheisyyden ja imemisen tarve tulevat muutoin tyydytettyä.

Eräs kaveri kuvitteli antavansa vain äidinmaitoa juuri tällä "lypsän niin pirusti jemmaan, ja jätän lastani hoitoon alvariinsa jne"... No, kyllä se maidontuotanto valitettavasti alkaa tyrehtyä, ja lapsi hylkii rintaa kun pullosta saa niin paljon näppärämmin.

Imetys vaatii vaivaa, mutta toisaalta se on helppoa kun safka kulkee koko ajan mukana oikean lämpöisenä. Itse inhosin pumppaamista. Se oli paljon epänormaalimpaa ja -miellyttävämpää kuin imettäminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi