Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanat 80-luvun karkit.....Muistatteko?

Vierailija
01.06.2011 |

Kuka muistaa black Peten?Entäs vihreässä laatikossa olleet alkuperäiset tervaleijonat?Miten sitten se Kismetin oloinen/tyylinen patukka jossa oli kullanvärinen folio päällä?Mitä nimiä näillä oli???

Entä muistatteko Lola-patukan tai sen lakritsi-vohvelipatukan jossa oli mustat huulet?Sitäkin nyt karkin tuskissani kaipaisin!

AARGH...Miksi näitä hyviä karkkeja ei enään ole??

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan aina ostettiin Drakulatikkari ja salmiakkipötkö, jonka sisällä oli salmiakkijauhetta. Hyviä kaikki.

Jambo oli myös mun herkkua, samoten Roopen kolikot, niitäkään ei tehty samanmakuisiksi kuin niitä oli hetken uustuotannossa.

Hopeatoffee sais kyllä ehdottomasti tulla takas. Samoin monimakutoffeet, sellainen pötkö missä oli erivärisiin papereihin käärittyjä eri makuisia toffeita, banaani oli mun lemppari.

Samoin irtokarkeissa oli toffeeta, pieniä lituskoita neliöitä. Oli sinisiä, ruskeita, punaisia ja keltaisia, ainakin. Keltaset oli banaania ja niin hyviä.

Salmiakki- ja sitruunapommit, jurkin repi kitalaen auki, mut ei haitannu:) Samoin kunnon salmiakki- ja hedelmamerkkarit.

Eipä juuri nykykarkkeja tule syötyä, toisaalta ihan hyvä juttu:)

Vierailija
2/105 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, ne rauta/ruostenaulat, olin aivan jo unohtanut:P Ja OIKEAT merkkarit, nuo salmiakkijauhepötköt ja moni muu :P

Oliko jotain pusseja joissa oli tikkari ja sen sai kastaa siihen (salmiakki)jauheeseen..??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikähän se oli sellanen valkea fazerin toffee missä oli punaisia raitoja..ainakin yksi päli karkin ja maku oli jotenkin taivaallinen..ei kukaan kuvaillut aimmin tässä jutussa sitä,sattusko joku muistaa et voisi edes toivoa nimeltä?

Vierailija
4/105 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään salmiakki ei maistu samalta kuin ennen. Pääkallot, merenneidot, ruutitynnyrit, jauhikset... varsinkin noiden salmiakkikallojen makumuutos harmittaa. Muistatteko sellaisia kuin BonBonin oliko se makupilat? Oli murkunliruja ja kaikkea, ne oli tosi hyviä.

Sitten oli pellen muotoinen jäätelö, jonka nenä oli purkkaa.

Entäs Kickers-sipsit?! 

Vierailija
5/105 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku niitä grillimaustettuja perunalastuja, oli joku  ruskea osittain läpinäkyvä pussi, missä sipsit hymyili kannessa? Voi että ne oli hyviä!!!

Vierailija
6/105 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen salmiakkipötkön, jonka sisällä oli salmiakkijauhetta, nimi oli PATU. SItä sai ärrältä.

Vierailija
7/105 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ainakin Turun kauppahallista. Vähän pienempiä, mutta maku on tasan sama :)

Vierailija
8/105 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin juu ne sitruunapommit sai kielen ja kitalaen haavoille, mutta se kirpeä maku - ah ja voih. muistaako kukaan niitä pieniä fazerin suklaanappeja jotka oli pahvirasiassa ( niinkuin esim. ranskalaiset pastillit? )...?Tummansininen rasia jossa kukon kuva sivussa. Olen joskus laittanut Fazerille kirjettäkin että tulisivat uudelleen tuotantoon. Äiti laittoi niitä aina synttärikakun päälle... nam!

noita Fazerin suklaanappeja! Meilläkin niitä oli täytekakun koristeena. Olen yrittänyt löytää jotain vastaavaa, mutta en ole löytänyt:-(

Vierailija
9/105 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siesta oli sellaista tryffelimäistä ihanaa suklaata ja Minaret oli suklaapäällysteistä vaaleaa halvaa.

Söin noita 60-luvulla, ehkä niitä oli myös vielä 70-luvulla.

Vierailija
10/105 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut mulle pitkään sellainen kangastus menneisyydestä jota olen yrittänyt jahdata... Olen niin tuhannen toffeeta ostanut vuosien varrella toivoen löytäväni sen maun, mutta koskaan se ei ole se oikea. Ei luulisi toffeen tekemisen olevan niin vaikeaa!?

Monet 80-luvulta tutut karkit ovat edelleen olemassa jonain haaleina kopioina. Yksinpä Tupla-patukka on muuttunut vuosien varrella koko ajan huonommaksi ja huonommaksi.

Tehokkuusajattelua - säästetään raaka-aineissa ja toivotaan ettei kuluttaja huomaa.

Vierailija
11/105 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vanhat isot merkkarit, salmiakki- ja lakritsipommit, ja ne avaruusrahat maistuis mulle tosiaankin. Myös sitruunapommit, vanhat lätkäliigat, Black Pete jne. oli tosi hyviä.

Muistaakos kukaan sellaista Asterix-tuuttia, jonka tikku oli vihreää muovia ja aina oli joku hahmo Asterixista. Päärynätuutista oli kyse ja sitä sai ainakin Ärrältä.

Oikein harmittaa, ettei kunnon salmiakkia löydy nykyään. Draculapillerit on mun nykyinen suosikki.

Vierailija
12/105 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osti sitä aina. Sai ainakin 70-luvun lopulla ja muistaakseni vielä 80-luvulla. Siesta jäänyt mun mieleen parhaiten noista "vanhanajan" karkeista.

Vierailija
13/105 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nykyisin irtona salmiakkimerkkareita. Ei tietty kaikissa, mutta osassa ainakin. Sitä "aitoa oikeaa" Chymoksen tutetta ei tietenkään enää saa koska firmaakaan ei ole enää olemassa, mutta Fazerin tuote on niin lähellä kuin vain olla voi.

Vierailija
14/105 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli hyviä, kovia. Eikä ollut laksatiiveja (sorbitoli) mukana!

En ole vuosiin voinut syödä pastilleja, kun kaikissa on noita sokerialkoholeja, saan ripulin jo yhdestä.

Vierailija
15/105 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tzinuski toffee, Marilyn-suklaa, ne aidot ja oikeat merkkari, Hopo, Chicago-purkka, Hopea-toffee(nykyinen ei ole SAMAA)...

Vierailija
16/105 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niistä tehdään vain huonoja kopioita?Oi se ihana suklaa Bubbis,vaikka kaikki ne tais olla ihania.

Vierailija
17/105 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja irtokarkeissa iso vaahtokarkki-delfiini.

Vierailija
18/105 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pieni karkkilaatikko, jonka nimi oli superseko. Sisälsi muistaakseni vadelma- ja salmiakkikarkkeja. Minusta oli tosi hauskaa, kun nimen keskellä oli 'perse', heh.

Vierailija
19/105 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli semmonen raitainen ja siinä oli vaaleaa ja tummaa toffeeta?Olivat tosi sitkaita ja pirun hyviä!

Vierailija
20/105 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitruunapommeja. Oi sitä tunnetta, kun kahdella markalla ostetun pussin jälkeen kitalaki oli haavoilla monta päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan