Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä huoneessa olet pumpannut r-maitoa töissä?

Vierailija
10.06.2011 |

Palaan pian töihin ja aion jatkaa edelleen imetystä, isä jää hoitovapaalle. Haluan, että rintamaitoa riittää, kun lapsi juuri vasta kiinteät aloittaa.

Onko teillä samassa tilanteessa olleilla rinnat pakkaantuneet työpäivän aikana? Entä jos ei, ja et ole pumpannut töissä, onko maito edelleen riittänyt?

En haluaisi pumpata työpaikan wc:ssä, kun aika epähygieenistä se olisi. Veisin siis maidot kotiin. Toisaalta vähän ilettäisi tehdä sitä taukohuonessakaan muiden nähden, vaikka julki-imetys ei minua ujostuta.

Ja en kaipaa kommentteja, että lopeta imetys, aloita kiinteät aikaisemmin jne...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut tarvetta pumpata työpäivän aikana. Ja maito riitti hyvin, tottuivat tissit todella nopeasti vaihtuneeseen imetysrytmiin.

Imetätkö vielä öisin?

Vierailija
2/8 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. klo 24, 5, 7, 9. Ja olen käsittänyt, että yöimetykset saattavat tihentyä tilanteessa, jossa vauva ei saa työpäivän aikana rintaa. Tähän asti nuo yöimetykset on menneet tosi hyvin, saan kuitenkin nukkua yhden 5 tunnin jakson. Mietin vaan miten pystyn keskittymistä ja tarkkuutta vaativaan työhöni rikkonaisilla öillä... Sittepä sen näkee.

Vauva ei ole myöskään vielä oppinut syömään pullosta, vähän aikaa ollaan treenattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä antoi lapselle (9 kk) tarvittaessa korviketta päivisin, yleensä meni kyllä vain ruokaa+vettä.

Rinnat tottuivat nopeasti siihen, että lapsi ei käynyt päivisin rinnalla, ja ihan ensimmäisiä päiviä lukuunottamatta pumppasin vain kerran (n. 1-2 dl kerralla).

Iltaisin lapsi kävi kyllä aika tiheään rinnalla. Myös yösyötöt jatkuivat (mutta eivät tihentyneet).

Vierailija
4/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jo vastanneille!

Vierailija
5/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattisko noista yöimetyksistä jo luopua?

Vierailija
6/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli esikoinen lähti kotoa eskariin ja pienin oli kotona reilu kolmevuotiaaksi

Vierailija
7/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kylmäkallet ja kylmälaukku mukana töissä.

En ehkä pumppaisi taukohuoneessa. Kannattaa kysyä rohkeasti työpaikalla olisiko jotain muuta paikkaa kuin vessa. Jenkeissä, jossa on erittäin lyhyet äitiyslomat niin ainakin kaverin töissä oli erillinen pumppaushuone. Oli tosin iso työnantaja ja työntekijät korkeasti koulutettuja. Heillä oli myös oma päiväkoti ja pumppaushuoneesta oli maitokuljetus tarhalle!

Vierailija
8/8 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin parin viikon kurssin esikoisen ollessa noin 7 kk ikäinen. Pumppasin työterveysaseman lepohuoneessa ja maidot säilytin ruokalan jääkaapissa. Onnistui hyvin kun vaan sovin etukäteen.

Mä pumppasin lounastauolla ja oli pakko tehdä niin, rinnat olisivat olleet muuten tosi täynnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi