Selviytymispaketti ylioppilaalle
Päätin kerätä erilaisia tarpeellisia (ja ehkä vähän tarpeettomiakin) tavaroita tulevalle ylioppilaalle lahjapakettiin. Oletuksena siis, että muuttaa joskus pois kotoa :)
Perusastiat kuulema jo löytyy, mutta mitä kaikkea pientä ja tarpeellista voisi pakettiin laittaa? Eli mikä tärkeä kapine todennäköisesti puuttuu ensimmäisestä kodista? Kauha, perunankuorimaveitsi, paistinlasta, juustohöylä tuli itselle ensimmäisenä mieleen.
Ensin ajateltiin antaa pelkästään rahaa lahjaksi, mutta jos kuitenkin ostaisi jotain, ettei koko rahalla tueta paikallista anniskeluravintolaa tai bensa-asemaa :) Jos paketin saan koottua kohtuullisella summalla, niin voi vielä bensarahaa vähän antaa lisäksi.
Kommentit (26)
Elin melkein 10 vuotta ilman vispilää, koska ajattelin, että voihan lusikalla/kauhalla sekoittaa. Nyt kun sellainen on, niin on se sitten hyvä!
Lisäksi tuli mieleen valkosipulipuristin ja pippurimylly, ne nyt ovat kyllä jo vähän ekstraa, ei mitään välttämättömyyksiä.
- Tiskiharja
- Lahjakortti (vaikka vain 10 euron arvoinen) esim. kotipizzaan ja hesburgerille
joku väänninsarja, jossa erilaisia päitä, käy niin muttereihin kuin erilaisiin ruuveihinkin. Kotioloissa ihan normali halpis toimii 90-prosenttisesti. Vasara ja pihdit. Mittanauha.
Monitoimityökalu on tosi tarpeellinen, siis laadukas Leatherman tms.
mä olisin se ylioppilas, niin mieluiten ottaisin sen lahjakortin ja menisin ihan itse sinne Ikeaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Tuo voileipägrilli sai mut repeämään naurusta! Olen tähän saakka pärjännyt mainiosti ilman sitä, ikää 37 vuotta. Ja kyllä, meillä syödään läpimiä voileipiä.
Ja meillä taas ties kuinka mones menossa. Nuorisolaiset sillä tykkäävät itselleen toasteja tehdä, itse käytän tosi harvoin.
Itse olen aina ollut kovasti perunamuusin perään. Oli kamalaa, kun tajusin vanhempien luota pois muutettua, että perunasurvain puuttui! Muita tarpeellisia on olleet
- kuorimaveitsi
- sauvasekoitin
- vedenkeitin
- tölkinavaaja
- pullonavaaja
- juustohöylä
- paistinpannu
- sakset
- siivilä
- perus keittokirja
Riippuu tosiaan siitä, onko muuttamassa jo piakkoin vai vasta parin vuoden päästä. Ja tärkeintä on tietenkin huomioida lahjan saajan tyyli ja tavat. Jos ei perunamuusista välitä niin tuo survain on varmaan aika turha kapine.