Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se ehdotettu päivähoidon rajaaminen tarkoittaa että rikkailta rajataan!

Vierailija
31.05.2011 |

Siis paluuta vanhaan. Kunnallisen hoitopaikan saa sosiaalisin perustein niin kuin oli tilanne 90-luvulle asti. Eli hyvätuloiset hommaa hoitajat itse, kunnan ei tarvitse tarjota.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaan rajaa ne perheet pois, joilla on erityisen hyvät tulot.

Vähän epäilyttää, miten vaikuttaa päivähoidon laatuun ja ihmisten eriarvoistumiseen, siinähän sitten kaikki tietää että noi on vähän huonompaa väkeä, niiden lapsetkin on kunnan päiväkodissa

Meillä isäni oli pienituloinen yrittäjä ja äitini toimistohommissa. Eräänä aamuna päiväkodissa sanottiin, että on katsottu, että meillä täytyy olla hyvät tulot, koska isä on yrittäjä ja äitikin töissä. Ja näin meidät rajattiin päivähoito-oikeuden ulkopuolelle - edes sitä yhtä päivää ei saanut olla hoidossa. Onneksi oli sairaseläkkeellä oleva mummu hätäavuksi, ennen kuin saatiin sitten joku tyttö hoitamaan minua ja veljeäni. Ja rahaa ei tosiaan perheellä ollut kuin nipin napin keskitulot...

Että tervetuloa vain takaisin sama systeemi...

Vierailija
22/26 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että he ovat kouluttautuneet sitkeästi ammattiin joka antaa hyvät tulot ja vielä jaksavat ahkeroida töissä ja tehdä lapsia? Ja sitten palkitaan laiskoja lössyköitä, jotka eivät koskaan tule olemaan työkykyisiä tai -haluisia ja jotka eivät halua hoitaa edes omia lapsiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisista päiväkodeista tulee rupusakin paikkoja, yksityisissä olisi laatua. Eli idea lisäisi eriarvoisuutta ennestään.

ihan hyvä että rupusakki on jossain muualla

tuosta maksan ihan ilomielin

Vierailija
24/26 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työssäkäyvät saavat itse palkata hoitajan lapsilleen. Ei hyvää päivää....

Vierailija
25/26 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti tule toteutumaan mikään 70-80-luvun meno.

Rajataan vain subjektiivinenoikeus fiksummaksi. Työssä käyville, opiskeleville paikat 100% varmuudella. Somalit yms. työttömien loiseläjien muksut ja virikkeet (ja toivottavasti trendi masentujien lapset) jonon viimeisiksi. Näin se tulee menemään.

Vierailija
26/26 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli köyhien työttömien lapsille päivähoitopaikat ja työssäkäyvät saavat itse palkata hoitajan lapsilleen. Ei hyvää päivää....

Kokoomus on siellä vahvoilla, joten tuskin se ihan noin menee. Luulisin, että rajaus koskisi nimenomaan perheitä, joissa on toinen vanhemmista kotona.

Mutta on tuossa väitteessä silti perää: niinhän se hyvinvointivaltiossa menee, että rikkailta otetaan ja köyhille annetaan.

En oikein osaa sanoa, mitä itse ajattelen. Paitsi että yhtä pelleilyä tämä ns. säästäminen aina on, hölmöläisten peitonjatkamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän