Yritän käynnistää synnytystä :) Kaikki vinkit kehiin!!!
Kiitos!
La meni jo enkä jaksa enää, haluaisin vauvan syliini.
Yritin sitä nännihierontaa. Hieroin nännejä 3 min ja sitten tuli kauhea vessahätä ja oli pakko mennä isolle hädälle. Meinaako tämä jotain, oliko hieronta tehokasta? Pitäisikö jatkaa? Hierominen oli mielestäni ällöttävää, nännit on inhottavan tuntuiset. Eli teen sitä vaan jos siitä on hyötyä.
Maha meni pinkeäksi heti kun aloitin nännihieronnan eikä ole palautunut vieläkään pehmeäksi. Onko tämä huono asia?
Kommentit (65)
kyllä se sieltä ulos tulee. Suotta väsytät itsesi millään tempuilla joiden tehosta ei ole mitään takeita.
Pissahädän saat tietysti siitä jatkuvasta supistelusta kun kohtulihas puristaa vauvaa joka painaa rakkoa.
Nauti viimeisistä raskauspäivistä!
melkein tunnin sitä tein ja kunnon supistukset alkoi. Aloitin illalla kuudelta ja aamulla kuudelta oli vauva sylissä :) Mutta ei se nännien hieronta tosiaan mitään mukavaa ollut.
Risiiniöljy on vaarallista, sitä ei saa ottaa ap.
mä oon saanut pullon synnäriltä mukaan. mutta tehoaa tosiaan uudellensynnyttäjillä ( jos tehoaa)
Paljon sitä risiiniöljyä pitää ottaa ja mihin aikaan päivästä tms? Tuleeko siitä ripuli? Miten pian synnytys alkaa sitten?
t. eräs joka odottaa neljättä
Se voi tehdä äidille ja VAUVALLE ripulin! Äidin ripuli ei haittaa mutta vauvan haittaa! Se ripuloi lapsiveteen ja juo sitä sitten ja voi vetää keuhkoihin ja se vesi voi tulla vihreäksi ym. Ei kannata!
Odottakaa että vauvat on valmiita, kyllä ne joku päivä tulee ulos.
Tänään olen juonut litran ananasmehua, jumpannut, sekstannut, uinut ja illalla menen saunaan.
Ei vaan tunnu siltä että vauva olisi valmis :D Ehkä tässä on äiti vaan vähän liia täpinässä... Mutta vauva viipyy mieluummin vaan kohdussa.
t. ap
kaikkia mahdollisia kikkakolmosia mutta mikään ei auttanut. Sekstasin, saunoin, tein pitkiä lenkkejä, join vadelmanlehti-teetä ja vaikka sun vallan mitä. Sitten laskettuaika oli ja meni ja aloin jo asennoitua siihen että synnytys käynnistetään (esikoisenkin synnytys käynnistettiin). Rentouduin, en stressannut. Sitten 41+3 aamulla hermostuin mieheeni toden teolla ja raivosin eteisessä. Siinä samassa meni lapsivedet :)
No mulla on kuitenkin vinkki. Kävely, kävely ja kävely! Ja vielä kerran kävely! Mieluiten epätasaisessa maastossa ja kiipeilyäkin mukaan! Itse sain irtoamaan kävelemällä metsässä 3 päivän ajan useita tunteja putkeen. Ja joka aamu tietenkin seksiä.
Toi liukastuminenkin on tehokasta, mutta en suosittele. Kakkonen lähti syntymään kun liukastuin.
Synnytin itse tyttären viikolla 42+2. Lasketun ajan jälkeen kaikki av-palstan ja kumminkaimojen vinkit synnytyksen käynnistämiseksi kokeiltiin, mutta lapsi ei ollut valmis syntymään. Kun viikkoja oli koossa 40, aloitettiin käynnistys sairaalassa lääkkein, 40+1 sikiökalvojen puhkaisu ja synnytyssaliin, oksitosiinitipassa reilu vuorokausi ja lopulta sektio, kun synnytys ei vaan alkanut. Nännihierontaa en kyllä kokeillut, ehkä se olisi auttanut :D
Eli ei kai supista?
Pitäisikö jatkaa, kuinka kauan?
Entä se akupunktiojuttu, mistä piti painaa käsissä ja jaloissa?
t. ap
idea? Ja miten sitä pitäis sitten tehdä? Ihan vaan hiplata omia nännejään vai?
Terv. toinen kyllästynyt odottaja
sperma kypsyttää kohdunkaulaa, ja jos ei auta niin on ainakin hauskaa tekemistä. Plus niitä nännejäkin voi samalla sitten hieroa :D
ja nännihieronta saa niitä aikaan. Ne eivät käynnistä synnytystä mutta voivat antaa potkua oikeille supistuksille. Been there, done that.
jotenkin niitä nännejä pitää hieroa, että tulee jotain hormonia mikä voi käynnistää supistukset. Minä vaan venyttelin, pyörittelin ym. yritin hieroa niitä. Oli aika ällöttävää sillä ne tuntui.. nahkamaisilta, en tykkää yhtään enkä ole ennen edes koskenut niihin.
Mutta pitää kai jatkaa kun maha meni pinkeäksi.
t. ap
Tänään illalla pyydän rojuja ränniin. Eilen sain mutta ei auttanut :/
Tulista ruokaa ajattelin huomiseksi, tulisia wrappeja :)
t. ap
ja nännihieronta saa niitä aikaan. Ne eivät käynnistä synnytystä mutta voivat antaa potkua oikeille supistuksille. Been there, done that.
Tiedätkö kauanko on hyvä hieroa? Eihän siitä ole haittaa vauvalle? Kauanko sinä hieroit että alkoi supistaa?
t. ap
jotenkin niitä nännejä pitää hieroa, että tulee jotain hormonia mikä voi käynnistää supistukset. Minä vaan venyttelin, pyörittelin ym. yritin hieroa niitä. Oli aika ällöttävää sillä ne tuntui.. nahkamaisilta, en tykkää yhtään enkä ole ennen edes koskenut niihin.
Mutta pitää kai jatkaa kun maha meni pinkeäksi.t. ap
Sorry, mutta pakko ihmetellä, etkö ole siis koskaan enne koskenut omiin nänneihisi??
Tänään illalla pyydän rojuja ränniin. Eilen sain mutta ei auttanut :/
Tulista ruokaa ajattelin huomiseksi, tulisia wrappeja :)
t. ap
kannata syödä tulista, saattaa vaan olla kiusallisena ongelmana tulikakka kun menet synnyttämään, siis jos et normaalisti syö tulisia ruokia :D
itellä supistellut kuukausi tolkulla molemmissa raskauksissa. Ekassa koitin kaikki mahdolliset ja mahdottomat kikat käynnistääkseni. Syntyi sitten 40+3 ja syntyi ihan hyvin. Luulen ton sun kokemuksen olevan sattumaa. Tai sitten mun.. :D
Mutta siis en usko nännien räpläilyllä saavan mitään järkevää tai edes juurikaan rasittavaa aikaiseksi. Eli räplää jos huvittaa, mutta se lapsi syntyy kun syntyy. omasta kokemuksesta näin.