varakkaat kotiäidit
Onko palstalla kotiäitejä , jotka olisivat sen takia kotona kun mies tienaa hyvin? Tai tunnetteko tällaisia kotiäitejä? Itselläni on korkeakoulututkinto, mutta aion silti olla kotona piiiitkään lasten kanssa. Lapsilukukaan ei ole vielä täysi. Eli vaikka kuinka pinnalliselta kuulostaa niin kaipaisin seuraa muista "varakkaista" kotiäideistä. Eli liian usein kotona olevat äidit eivät pidä itsestään huolta tms vaan ovat kotona koska saavat sossusta tukea tai eivät jaksa tehdä duunia. Eli mahtaako ns "täydellisiä kotirouvia" olla Suomessa olemassakaan?
Kommentit (67)
Mua inhottaa kanssa olla perhekahvilassa, kun suurin osa puhuu vaan, että kuinka kallista kaikki on ja sai kirpparilla myytyä niin ja niin paljon. Menen ihan vaikeaksi, jos meidän lapsien rattaiden/vaatteiden hintaa kysytään, koska enhän minä niitä muista kuin ostopäivänä! Enkä kyllä välitäkään. Tai, joskus kai olen miettinyt, että mitähän kaikki luulee, kun lapsilla päällä vimoset merkkivaatteet. Kuullostaa joo näin pinnalliselta... Töihin kun palaan, niin siellä alkaa taas tuo sama eurovirsi. Kun ei kiinnosta yhtään! Joskus äitini kommentoi lasten kamoista tai matkusteluista, kuinka pitäisi säästävämmin elää. En ole viitsinyt sille tarkkaan sanoa, kuinka paljon meillä pankissakin rahaa. Kaikkee ei jaksa sijoittaa ja niitä seurata (laiska). Ihankuin KAIKILLA olision asuntolaina ja hirveen tiukkaa. Onneksi mies ei mäkätä, vaan on onnellinen, kun olen kotona järkkäämässä käytännön asioita, mm. etsin ja varaan uusia matkoja (mies lähtee mielellään reissuun, mutta ei itse saisi matkaa varattua).
"etsin ja varaan uusia matkoja" On siinä elämällä sisältöä :D
mm. = muunmuassa. Eiköhän nyt kaikilla ole niitä tavallisempiakin arjen askareita, laskujen maksua, lasten harrastukset, ruuan osto, siivous jne. Ain niin: jne = ja niin edelleen!
pidetään tyhjäpäänä, jonka mielestä on ihqua vain kuluttaa. Se koira älähtää...
Ei kai varallisuus tyhmistä? Itse en ainakaan saa mitään kicksejä "kuluttamisesta", on vaan kiva ostaa sitä mitä tarvii eikä tarvi stressata hinnasta. Sori, jos se on sulta pois!
Vai tarkoitatko, että kotonaolo tyhmistää?
Kyllä nuo naapurit nostavat nokkaansa, kun en osaa samaan "kun kaiki on niin kallista" -valitusvirteen osallistua.
En vaan muista vaatteiden tai muiden tavaroiden hintoja ja mulle on ihan sama, meneekö lapsilisä veronalaiseksi vai ei.
Ite oon kotona, opiskelen yliopistossa kylläkin..kaipaisin seuraa ja ystäviä. Kaipaan juttuseuraa ja rentoa yhdessä oloa. Oon oikeesti kiva tyttö..mutta ihan helv..tin köyhä. Eli eipä minusta oo sulle kaveria.
Hohhoijaa, tällaiseksiko tämä maailma menee? Ap paljasti oman noloutensa..
Ite oon kotona, opiskelen yliopistossa kylläkin..kaipaisin seuraa ja ystäviä. Kaipaan juttuseuraa ja rentoa yhdessä oloa. Oon oikeesti kiva tyttö..mutta ihan helv..tin köyhä. Eli eipä minusta oo sulle kaveria. Hohhoijaa, tällaiseksiko tämä maailma menee? Ap paljasti oman noloutensa..
Olitsitko halunnut osingoille?
Ite oon kotona, opiskelen yliopistossa kylläkin..kaipaisin seuraa ja ystäviä. Kaipaan juttuseuraa ja rentoa yhdessä oloa. Oon oikeesti kiva tyttö..mutta ihan helv..tin köyhä. Eli eipä minusta oo sulle kaveria. Hohhoijaa, tällaiseksiko tämä maailma menee? Ap paljasti oman noloutensa..
Olitsitko halunnut osingoille?
Just tähän tää menee: sun haukkumiseen. Just tällästä Suomi-meininkiä. Tää on ehkä väärä paikka etsiä samanhenkisiä kavereita.
on niin paljon epätasa-arvoisuutta. Kun olet jotenkin rikkaaksi tullut, et halua enää kaveerata köyhien kanssa, vaan olla omissa piireissäsi. Kukaan rikas ei näytä ajattelevan, että koska mulle on nyt näin paljon siunaantunut omaisuutta, voisin laittaa hyvän kiertämään. rikkaat näyttävät ajattelevan, että he ovat jotenkin arvokkaampia ja tärkeämpiä ihmisiä.
töissä ihan vain harrastuksena. Jotenkinhan sosiaalista elämä pitää ylläpitää, vaikka lasten kanssa kotonakin on ihan mukavaa, mutta kaipaan aikuiskontakteja.
Tunnen yhden, joka on kotona vaikka lapset jo isoja, koska mies tienaa todella hyvin ja itse ei oikein viihdy työssä. Mutta hän ei todellakaan olen mikään itseään laittava ja päivisin solariumissa ja jumpassa ja ostoksilla juoksenteleva rouva. Hän hoitaa puutarhaa, tekee hilloja, säilöö, hoitaa koiria jne. Eli ei todellakaan ole ulkoisesti mikään miljonääriäiti.
Olen työelämässä ihan omasta vapaasta tahdosta, kun en halunnut jäädä miehen rahojen varaan.
Täydellisellä kotirouvalla tarkoitan äitiä, joka laittaa itseään, kotiaan ja nauttii lasten hoitamisesta, kotirouvan asemastaan. En nyt tarkoita näitä tositeeveen miljonääriäitityyppejä välttämättä vaan vähän tavallisempia kotiäitejä, jotka nyt ei kuitenkaan aina rääsyissä kulje.
Mieheni kollegoiden vaimoista moni on kotona, kun ei ole taloudellista pakkoa käydä töissä. Huolehtivat itsestään, käyvät lenkillä/punttisalilla ja kampaukset & vaatteet on viimeisen päälle.
Ihan hyvä päätös jos roolissaan viihtyy, minä kaipasin aivoillekin työtä...
mutta en kai kumpaakaan noista. Sossusta en mitään hae, mutta emme asu omistusasunnossa vaan asumisoikeusasunnossa rivarissa. Korkeakoulututkinto on takana ja töissä olin ennen lasten tekoa, mutta nyt on neljä lasta tehtynä enkä ole välissä töissä ollut, vaikka en mistään muualta ole rahaa saanut kuin mieheltä. Minusta omien lasteni hoiito ja hyvinvointi ovat tärkeämpiä kuin se työ mitä tekisi. Ihan hyvin joku muu voi sen työn tehdä.
Lapset ovat jo koulussa. Rahasta arjessa ei ole pulaa, mutta mitään rikkaita ei olla. En nyt tiedä pidänkö itsestäni niin hyvää huolta, mutta tykkään kyllä merkkivaatteista ja ostan lähinnä vain niitä.
Minä olen kotona, vaikka minulla on korkeakoulututkinto. Mies ei tienaa älyttömyyksiä ja taloudellisesti meillä on kohtuullinen elintaso. En todellakaan voi sanoa, että eläisimme köyhästi, muttemme leveästikään.
Jäin kotiin siksi, että yksi lapsistamme on vammainen.
Meillä on hyvin hoidettu koti, hoidan itseäni ja lapset ovat hyvin kasvatettuja. Aika tökeröä olisi laittaa hintalappu ystävyydelle.
Minulla on ystäviä jokaisesta yhteiskuntaluokasta.
Lapset ovat jo koulussa. Rahasta arjessa ei ole pulaa, mutta mitään rikkaita ei olla. En nyt tiedä pidänkö itsestäni niin hyvää huolta, mutta tykkään kyllä merkkivaatteista ja ostan lähinnä vain niitä.
Täydellisellä kotirouvalla tarkoitan äitiä, joka laittaa itseään, kotiaan ja nauttii lasten hoitamisesta, kotirouvan asemastaan. En nyt tarkoita näitä tositeeveen miljonääriäitityyppejä välttämättä vaan vähän tavallisempia kotiäitejä, jotka nyt ei kuitenkaan aina rääsyissä kulje.
Juu ei tuollaisia ole, sinä olet uniikki suomessa. Muut kulkevat rääsyissä. Mutta laita kuvallinen ilmoitu nettin, josa vaikka itärajan takaa löysyisi joku hengenheimolainen?
täällä yksi täydellinen kotirouva. Mutta valitettavasti en kelpuuta sinua kaveriksi, sillä mun vaatimuksiin kuuluu lisäksi aatelisuus. Että voisitko kutsua itseäsi tästä eteenpäin epätäydelliseksi kotirouvaksi, jotta mun nimitys ei tahriintuisi, kiitos.
No ei tietenkään ole sinänsä tärkeää se kuinka varakas ystävä on, mutta selkeästi on enemmän yhteistä jos molemmilla on suunnilleen sama tilanne. Eli en usko, että joku vuokralla asuva monen lapsen kotiäiti, jolla taloudellisesti tiukkaa edes haluaisi tulla kylään uuteen omakotitaloon ja jutella shoppailusta tms.
oltaisiin saatu pitä tämäkin ketju varakkaiden kotiäitien ketjuna. Mutta pakko oli tulla köyhien ja velallisten irvimään.
Itsekin olen ihan landella, ei ole ketään kaveria, jolle raha ei olisi ongelma. Pitääköhän muuttaa takaisin stadiin ja sulauta joukkoon..?