Keitä ovat vanhemmat, jotka antavat nuortensa mopoilla öisin ja pienten lasten olla ulkona myöhään?
Eikö näissä perheissä ole kotiintuloaikaa? Eikö häiritse, jos oma Eino-Markus kaasuttelee pitkin kyliä keskellä yötä? Ei yhtään vaivaa, mikä melu lapsen ja hänen kavereidensa mopoista lähtee? Ei ajatella, että muut kenties haluaisivat yöllä nukkua?
Mopoikäiset yökukkujat eivät ole ainoat, jotka hämmentävät. Aiemmalla asuinalueellamme näki kesäaikaan jopa 10-11-vuotiaita kulkemassa iltakymmeneltä keskenään ulkona. Ei siis missään kodin pihamaalla, vaan ihan keskenään kadulla. Minusta tuon ikäisen paikka on tuohon aikaan nukkumassa, olipa vuodenaika mikä tahansa. Eikö näitä vanhempia yhtään huoleta, mitä se oma alakouluikäinen tuohon aikaan ulkona tekee? Puhumattakaan erilaisista vaaroista.
Kommentit (13)
Osalla lapsista/nuorista on aika karut kotiolot ja siksi heitä ei paljon kotona näy. Mutta hyvällä asuinalueella asuvana myös tiedän, että on niitä mopojonneja täälläkin.
Tyypilliset vihervasemmistolaiset.
Nykyihmiset on hälläväliä ihmisiä, eihän ihmiset välitä enää mistään.
Terveisiä Porvoosta (oikeasti). Juuri ylittyi jokin kynnys, soitin 112 ensimmäisen kerran. Kerroin heille että poliisin lakisääteinen velvoite on liikennevalvonta ja olen yhden kerran nähnyt sen tapahtuvan 7 kesän aikana ja kerroin että joudun syömään unilääkkeitä tähän ongelmaan ja vastaus oli "ilmoituksesi on kirjattu järjestelmään". Eli yksikään elävä työntekijä ei lotkauta korvaansa asialle lähimpään puoleen vuoteen. Miksi me oikein maksamme veroja?
Minä olen ihmetellyt tänä kesänä ihan samaa, ap. Ilmeisesti on vanhempia, joita ei kiinnosta tippaakaan, missä lapsensa ovat ja mitä tekevät. Vaan tuskin sellaisista vanhemmista olisikaan neuvomaan ja laittamaan rajoja. Taitavat kiskoa kotonaan itseensä olutta tai viinaa tai mitä tahansa aineita ja ovat vain tyytyväisiä, kun jälkikasvu on poissa silmistä.
Ja aina valitetaan kuinka bensa on niin kallista. Miten noiden bensoihin riittää aina rahat? Varastaako ne bensansakin jostain?
Mjaa. Mä oli teini ysärillä. Siellä me pörrttiin päissäämopilla kylillä. Ja meitä oli paljon. Kai meidän vanhemmat jostain välitti mutta kyllähän teinit nyt yökylään pääsi. Ja bailasi silloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihmetellyt tänä kesänä ihan samaa, ap. Ilmeisesti on vanhempia, joita ei kiinnosta tippaakaan, missä lapsensa ovat ja mitä tekevät. Vaan tuskin sellaisista vanhemmista olisikaan neuvomaan ja laittamaan rajoja. Taitavat kiskoa kotonaan itseensä olutta tai viinaa tai mitä tahansa aineita ja ovat vain tyytyväisiä, kun jälkikasvu on poissa silmistä.
Miksi tähän ei puututa lainsäädännöllä? Kun kaiken maailman direktiivejä on lähtien saunan kiukaassa pitää olla katalysaattori niin miksi noiden melutasoa ei valvota yhtään mitenkään? Miksi ympäristöpuolue vihreät ei puutu tähän äänisaasteeseen ikinä sanallakaan?
Vanhemmat päästävä nuoret ja lapset nyt riehumaan ja lähikauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Mjaa. Mä oli teini ysärillä. Siellä me pörrttiin päissäämopilla kylillä. Ja meitä oli paljon. Kai meidän vanhemmat jostain välitti mutta kyllähän teinit nyt yökylään pääsi. Ja bailasi silloinkin.
Harmi ettet tullut tehneeksi itsemurhaa.
Minkä takia iltavirkkuus on niin kauhea asia?
Vanhempia, joita ei kiinnosta lastensa asiat ja viettävät mieluummin aikansa niin, ettei lapsi pyöri kotona häiritsemässä.