Mies ei anna käyttää raskausaikana hiusvärejä tai hajuvettä.
En kyllä ajatellut mennä ihan noin pitkälle, mutta vauvan parastahan se kait ajattelee. Eihän noista nyt voi mitään haittaa olla!
Kommentit (36)
Määrää kemikaalikoktaileja? Kynsilakka? Hiusväri? Hajuvesi? Taisin luetella kolme... Ai joo, käytän myös deodoranttia ;) Ihan vaan kanssaihmisten mieliksi. Hassua kun heti oletat etten osaa käyttää luomutuotteita :D Unohdin myös kertoa että rasvaan ihoani päivittäin, välillä myös öljyllä.
Aloitaako muut äidit rupsahtamisen jo raskausaikana?
hössöttää edelleen toisessa raskaudessa... meinasi ettei iskän uudelle kullannupulle kelpaa isosiskon vanhat vauvan vaatteet! Eikä ole edes sukupuolesta kiinni kun ekalle ostettiin neutraalit värit.
Upouutta tarttee saada vaikka kaapit pursuaa vanhoja hyväkuntoisia bodeja ja potkuhousuja.
Noh, tässä asiassa pidän kyllä pääni, toki ukko saa pari söpöä bodya ostaa jos haluaa.
on teidän yhteinen, joten onhan miehelläkin jotain sanavaltaa lapsen asioihin!
Meillä neuvolassa kerrottiin ensimmäisellä neuvolakäynnillä lääkkeiden, tupakan, alkoholin ja muiden myrkkyjen vaikutuksista sikiöön. Tosin kerrottiin, että hiusvärien, hajuvesien ja rasvojen yms. kemikalien kohdalta tutkimuksia on vasta vähän.
Itse olen ollut kaksi raskautta ja imetystä (yhteensä noin 4v) pelkkien perusvoiteiden, shampoon ja hammastahnan käyttäjä. Enkä ole rupsahtanut mihinkään :)
Fiksu mies sulla ap!
Lapsihan on teidän yhteinen, joten onhan miehelläkin jotain sanavaltaa lapsen asioihin!
Jos odottava äiti tekee sikiölle vaarallisia asioita (no hajuvesi nyt ei ainakaan sellainen asia ole:D) niin mun mielestä isän velvollisuus on puuttua asiaan... Hyvä ap:n mies! Mun mielestä tuo viittaa lähinnä siihen, että mies on hyvä ja huolehtivainen isä joka laittaa lapsen tarpeet kaiken muun edelle.
Määrää kemikaalikoktaileja? Kynsilakka? Hiusväri? Hajuvesi? Taisin luetella kolme... Ai joo, käytän myös deodoranttia ;) Ihan vaan kanssaihmisten mieliksi. Hassua kun heti oletat etten osaa käyttää luomutuotteita :D Unohdin myös kertoa että rasvaan ihoani päivittäin, välillä myös öljyllä.
En voinut tietää kun sitä et maininnut.
Kynsilakka tai hiusväri on jo itsessään aika kemikaalikoktail.
Ja edelleenkin itsestään voi pitää hyvää huolta ilman suuria määriä kemikaaleja.
Rupsahtaakin voi niin monella tapaa. Jos iho on huonossa kunnossa ja tukka kuiva niin ei se pidemmän päälle auta että naamaan mätetään kilotolkulla pakkelia ja tukkaa käsitellään "terveennäköiseksi". Vuosien myötä lopputulos ei todellakaan ole imarteleva.
Itsestään huolta pitäminen kyllä lähtee ensin sieltä ruokalautaselta sekä elämäntavoista eikä meikkipussista tai väripullosta.
Mutta se onkin vain minun näkökantani. Jokaisella on omansa.
Kynsilakka tai hiusväri on jo itsessään aika kemikaalikoktail.Ja edelleenkin itsestään voi pitää hyvää huolta ilman suuria määriä kemikaaleja.
Rupsahtaakin voi niin monella tapaa. Jos iho on huonossa kunnossa ja tukka kuiva niin ei se pidemmän päälle auta että naamaan mätetään kilotolkulla pakkelia ja tukkaa käsitellään "terveennäköiseksi". Vuosien myötä lopputulos ei todellakaan ole imarteleva.
Itsestään huolta pitäminen kyllä lähtee ensin sieltä ruokalautaselta sekä elämäntavoista eikä meikkipussista tai väripullosta.
Mutta se onkin vain minun näkökantani. Jokaisella on omansa.
Sanoinko etten ole tarkka syömisistäni? Hiuksia värjään noin kerran vuodessa normaalistikkin (kevytväri kesän alussa). En siis jatkuvasti, niin kun tunnut olettavan. En myöskään lisää kerroksittain "pakkelia naamaani" kuten yllä oletat.
Olen erittäin tarkka syömisistäni normaalistikkin ja elän erittäin terveellistä elämää. Suon itselleni nautinnon käyttää kynsilakkaa ja värjätä kevytvärillä hiuksiani kerran vuodessa.
Taidat olla kova olettamaan ihmisestä heti pahinta...?
Aloituksessa oli hieman provoilun makua.
Mies siis ääneen pohti että onko ok käyttää hiusvärejä ja hajuvesia raskaana. Ei ole oikeasti kieltämäsää minulta yhtään mitään.
Mutta tästähän saatiin hyvä kissatappelu aikaan noiden kahden välillä!
ette mammat tajua miten kaikki menee verenkiertoon!
kemikaalialtistusta vapaa-aikana raskausaikana. Työterveyslääkäri suositteli sitä, sillä altistuin työssäni jonkinverran kemikaaleille, joiden vaikutusta sikiöön ei ole tutkittu.
Vältin (HUOM! siis vältin, en totaalikieltäytynyt) hiuslakan ja meikin käyttöä, mikä tarkoitti käytännössä, että käytin niitä vain erkoistilaisuuksissa. Työni oli sellainen, ettei siinä vaadittu normipäivänä mitään erityistä ehostautumista.
Hiuksiani en värjännyt ja deodorantin vaihdoin alumiinittomaan (no, joo, saattoi olla liioittelua). Kynsilakkaa, hajuvettä tms. en muutenkaan käytä.
Esikoisen kohdalla silloin 8 vuotta sitten siitä ei puhuttu yhtikäs mitään, mutta jotenkin maalaisjärki sanoi, että parempi jättää minimiin. Kuka on niin rupsahtanut jo tässä iässä ettei tulisi toimeen deodorantilla (alumiiniton), hammastahnalla ja shampoolla + hoitoaineella? Minä äitinä saatoin vaikuttaa tähän ja halusin sen tehdä. Ainakaan kummallakaan ei ole mitään allergioita, mutta joskus saattaa tutkimuksissa selvitä kaikenlaista muutakin näistä kemikaaleista. Tuleehan koko ajan tupakan käytöstäkin sikiöaikana uutta tutkimusta.
Kynsilakka tai hiusväri on jo itsessään aika kemikaalikoktail.Ja edelleenkin itsestään voi pitää hyvää huolta ilman suuria määriä kemikaaleja.
Mutta se onkin vain minun näkökantani. Jokaisella on omansa.Sanoinko etten ole tarkka syömisistäni? Hiuksia värjään noin kerran vuodessa normaalistikkin (kevytväri kesän alussa). En siis jatkuvasti, niin kun tunnut olettavan. En myöskään lisää kerroksittain "pakkelia naamaani" kuten yllä oletat.
Olen erittäin tarkka syömisistäni normaalistikkin ja elän erittäin terveellistä elämää. Suon itselleni nautinnon käyttää kynsilakkaa ja värjätä kevytvärillä hiuksiani kerran vuodessa.
Taidat olla kova olettamaan ihmisestä heti pahinta...?
Käytit sanoja "läträän hajuvedellä" ja "lakkaan kynsiä" niin niistä syntyi kuva että käytät niitä useammin kuin kerran vuodessa.
Olit myös menossa kampaajalle värjäämään hiuksia joten en tiennyt että se olikin kyvytväri/sävytys kerran vuodessa.
Ja en tarkoittanut sinua tuolla pakkelia naamaan-kommentilla vaan puhuin ihan yleisesti.
Mutta edelleen ihan hyvä asia jos pidät huolta myös ruokavaliostasi sekä hyvinvoinnistasi ja käytät luomutuotteita kemikaalien sijaan. Ensimmäisestä viestistäsi se vaan ei käynyt ilmi.
mitä käyttää jos käyttää. Kyllähän jotkut tupaoivatkin raskausaikana, vaikka ihan hyvin on tiedossa, ettei kannattaisi... Tiesittekö muuten että Tanskassa on suositus, ettei raskausaikana esim. meikattaisi? Tutkimusten mukaan nuo kemikaali-altistukset saattavat vaikuttaa heikentävästi poikasikiöiden spermanlaatuun.
olen kuudennella kuulla ja lakkaan kynsiä, läträän hajuvedellä ja varasin just ajan kampaajalle (värjäykseen). En aio päästää itseäni rupsahtamaan raskauden aikana, välitän sen verran paljon omasta henkisestä hyvinvoinnistani. Miehelläni ei ole ajatustakaan siitä, ettei osaisi itse tehdä päätöksiä. Pitää kai mua sen verran älykkäänä ;)
Kai sitä voi itseään huoltaa ja pitää kiinni hyvinvoinnistaan ilman tuollaista määrää kemikaalikoktaileja. Tiesitkö että meikeille ja ihonhoitotuotteille ja monille hiusväreille on olemassa luomuvaihtoehdot.
Tiesitkö sinä, että näitä luomuvaihtoehtoja ei ole useinkaan tutkittu kovinkaan seikkaperäisesti. Se yksin, että ostopaikkana on ruohonjuuri ei merkitse, että tuote on turvallinen.
Isojen merkkien kohdalla tutkimus on todennäköisesti tarkempaa kuin pienten Shanti-hiusvärien kohdalla.
Tiesittekö muuten että Tanskassa on suositus, ettei raskausaikana esim. meikattaisi? Tutkimusten mukaan nuo kemikaali-altistukset saattavat vaikuttaa heikentävästi poikasikiöiden spermanlaatuun.
#32, jonka viestistä jäi puuttumaan, etten myöskään käyttänyt aurinkovoidetta, joka sisälsi kemiallisen suojan. Jotain voidetta oli kuitenkin "pakko" käyttää.
No taidan olla erikoisen ruma ihminen kun todellakin tarvitsen meikkiä näyttääkseni hyvältä. Työ, jota teen on myös sellaista, että sinne ei olisi menemistä luomunaamaisena. Eli kaikkien elämäntyyliin tuo meikittömyys ei sovi.
Jos olisin maanviljelijä, siivooja tai kaupan kassakin, niin voisin ollakin meikittä.
Minä vähensin hiusten värjäämistä ilman miehen puheitakin. Ensimmäistä lasta odottaessani mies kyllä stressasi ja huolehti kaikesta mahdollisista vaaroista älyttömästi. Seuraavilla kerroilla oli jo hieman rennompi.