Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kun kukaan ei tarjoa apua - vauvan koliikki..

Vierailija
30.05.2011 |

Meillä on 4-viikkoinen vauva. Koliikki alkoikahden viikon iässä ja on ollut siitäasti suoraa huutoa aina klo 18:sta kello kahteen-kolmeen. Yöunet jää vähäisiksi, kun esikloinen hoidettavana ja hermot tosi kireällä, kun kuuntelee itkua kaiket illat. Ollaan miehen kanssa tosi poikki. Mies palasi viikko sitten töihin ja on aika paljon työmatkoilla (myyntipäällikkönä joutuu kiertämään tosi paljon ympäri Pohjoismaita..) ja kaikki on nyt minun varassani ja tuntuu etten enää jaksa - tarvitsen apua.

Miehen vanhemmat asuvat kaukana ja ovat jo vanhoja, eivätkä sanojensa mukaan jaksa enää vauvan kanssa oloa tai tänne matkustamista, minkä ymmärränkin. No oma äitini kyllä asuu lähellä, mutta häneltä ei apua saa. Sanoo vain, että ehtisikö joku ystäväni auttamaan ja voi voi... Muutama hyvä ystäväkin minulla on. Olen ollut heidän häissään kaasona, lasten kummina, auttanut muutot ja ollut aina tukena. No kun avauduin heille väsymyksestäni ja avuntarpeestani, totesi ystäväni, että onhan sinulla kavereita, että ehtisikö joku heistä tulemaan. No siis juurihan yritin pyytää yhtä parhaista ystävistäni apuun.. :( Neuvolaan soitin ja siellä sanottiin, että olisi ehkä mahdollista saada perhetyöntekijä, joka tulisi tarjoamaan keskusteluapua kotiimme. No en kaipaa sitten JOSKUS MAHDOLLISESTI jotain keskusteluapua, vaan ihan käytännön apua ja mielellään heti.

Suomessa saa kyllä toivoa, ettei koskaan mitään vaikeuksia tule, koska yksin täällä saa pyristellä vaikka pää kainalossa. Tai ehkä olen vaan sitten niin huono ihminen,etten ansaitse apua. Kadehdin maita, joissa vielä yhteisöllisyyttä jäljellä.. Ottaa päähän!!

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai muistat jatkossa, ettet auta ystäviäsi.

Jostain voit saada hoitopaikan muutamaksi kuukaudeksi ja nukut vauvan kanssa päivällä.

Vierailija
42/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit, anopit, kaverit, kummit jne, velvoitetaan osallistumaan vauvan hoitamiseen, mutta ei koskaan isää. Tämä on niin tärkeä ja ahkera, ettei ennätä sellaisesta pikkuasiasta kuin perhe välittämään.

AP:n ongelma poistuu sillä, että sanoo miehelle, ettei jaksa. Sitten mies miettii, mitä tehdä eli vähentääkö reissuja vai palkkaako apua vai antaako lapsen adoptioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä Vantaalta voisi myös tulla apua, pystyisin ehkä joskus auttamaan joko illalla tai mahdollisesti myös päiväsaikaan.

Vierailija
44/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin siihen tulokseen, että miehesi palkka on tosi hyvä ja matkakorvauksista tulee aikoimen potti.

Olette kyllä velvollisia palkkaamaan ihan sen hoitajan itse tai laita yksityiseen päiväkotiin esikoinen.

T. 48, joka mietti asiaa hiukan lisää.

Vierailija
45/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi tsemppiä! Muutama miettimisen arvoinen juttu:

Ihan ensiksi: mene sen lapsen kanssa jollekin yksityiselle, oikeasti asiantuntevalle allergialääkärille. Ihan liian usen ns. "koliikki" onkin allergiaa. Välttämättä vauva ei oireile muuten kuin mahallaan, joten mitään ihottumia tms. on turha odottaa.

Sitten: Olisiko esikoiselle jotain kerhotoimintaa tai voisiko hän mennä esim. puolipäiväisenä/pari päivää viikossa päivähoitoon? Auttaisi varmasti sinun jaksamistasi.

Itse olen myös Tampereelta ja kiitän kyllä täkäläisiä perhetyöntekijöitä, jotka oikeasti auttoivat. Meillä lapsi ei rauhoittunut päivälläkään hoitajan syliin, joten hoitaja tiskasi, pyykkäsi ja siivosi, niin että minä sain vain makoilla lapsen kanssa. Soita uudelleen sinne neuvolaan ja vaadi apua, tai sitten maksullista apua MLL:n tai jonkun muun kautta.

Vierailija
46/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis vastusta hoitajan palkkaamista, ap:n perheen pitää vaan joustaa muista menoista, jos liikoja ylimääräsiä ei ole, mutta silti olisi kiva jos ystävä edes kerran auttaisi.

Vierailija
47/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teille irvailijoille, jotka olette sitä mieltä ettei ystävien kuulu auttaa ap:n kaltaisissa tilanteissa, niin haistakaa home! Nuo tilanteet juurikin ovat niitä, joissa _kuuluu_ auttaa, silloin apu todella on tarpeen ja ystävyys punnitaan. Jos lapseton ihminen on niin kädetön ettei kykene menemään lapsen kanssa leikkipuistoon, vaunukävelylle, niin ei kovin vahvasti mene. Ei ap odottanutkaan että ystävät tulisivat kuuntelemaan iltaisin/öisin vauvan itkua.

Näin nopealla aikataululla ei varmana irtoa ap:n esikoiselle päiväkotipaikkaa, kuten joku taisi ehdottaa. Mä veuvoisin kanssa palkkaamaan MLL:sta lapsenlikan pariksi-kolmeksi tunniksi aamupäiviksi, vaikka pari pvä/vko, jotta ap saisi tuolloin nukuttua.

Tsemppiä vaan kovasti ap!

Vierailija
48/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kodinhoitajan 3krt/vko (espoo) kun olin aivan puhki, MUTTA...sitä pittää osata VAATIA. Niin kauhealta kuin se kuulostaakin!! Kukaan, ei kukaan täällä auta jos ei vaadi. Se on fakta. Tämä on sen verran kummallinen maa, että vaikka mikä olisi, niin yksin on pärjättävä. Sanoin, että nyt en jaksa, oikeasti. Kumpi on parempi perheelle; masentunut äiti vai hyvinvoiva äiti?

Ap, haet apua. VAADI sitä, ennen kuin olet liian väsynyt. Tiedän mistä puhun, ymmärrän sinua täysin. Itselläni oli koliikkivauva ja toinen lapsi oli ykisvuotias. Tsemppiä & voimahali!

Vierailija
49/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle ystävälleni, esikoispojan kummille, nostan hattua, sillä kuopuksen synnyttyä hän sanoi heti, että jos tarvitset apua MISSÄÄN asiassa, älä epäröi pyytää, hän tulee heti.

Lasteni ikäero on 1v 9kk. En ole apua vielä tarvinnut, ja kuopuskin jo 10kk, mutta hyvä on tietää, että on joku olemassa, joka aidosti haluaa auttaa. Koskaanhan ei tiedä, milloin tarve tulee.

Vierailija
50/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kodinhoitajan 3krt/vko (espoo) kun olin aivan puhki, MUTTA...sitä pittää osata VAATIA. Niin kauhealta kuin se kuulostaakin!! Kukaan, ei kukaan täällä auta jos ei vaadi. Se on fakta. Tämä on sen verran kummallinen maa, että vaikka mikä olisi, niin yksin on pärjättävä. Sanoin, että nyt en jaksa, oikeasti. Kumpi on parempi perheelle; masentunut äiti vai hyvinvoiva äiti? Ap, haet apua. VAADI sitä, ennen kuin olet liian väsynyt. Tiedän mistä puhun, ymmärrän sinua täysin. Itselläni oli koliikkivauva ja toinen lapsi oli ykisvuotias. Tsemppiä & voimahali!

joten paljon halvempi vaihtoehto on esim. MLL.

Vierailija
51/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle, että et jaksa. Miksi muiden täytyy tehdä sen isän puolesta kaikki?

Vierailija
52/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään tosi kaveria!

Vierailija
53/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahieronta auttoi jonkin verran (lainasin kirjastosta kirjan ja hieroin sen ohjeiden mukaan päivittäin). Vauva viihtyi myös rintarepussa, jossa ei itkeskellyt juurikaan vaan sai jopa unen päästä kiinni.

Toivottavasti saisit myös hoitoapua, voimia sinulle! Tiedän, miten kamalaa on olla nukkumatta pitkään ja kaikki sympatiat ja empatiat on sun puolella.

Vierailija
54/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy suoraan jotain pientä sanoilla

"Olisiko vmahdollista, että tulisit kantamaa vauvaa tai veisit esikoisen ulos aamulla"

ja jos vastaus on ei, niin sitten on.

sun pitää kysyä suoraan eikä vihjailla.

Vierailija
55/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kodinhoitajan 3krt/vko (espoo) kun olin aivan puhki, MUTTA...sitä pittää osata VAATIA. Niin kauhealta kuin se kuulostaakin!! Kukaan, ei kukaan täällä auta jos ei vaadi. Se on fakta. Tämä on sen verran kummallinen maa, että vaikka mikä olisi, niin yksin on pärjättävä. Sanoin, että nyt en jaksa, oikeasti. Kumpi on parempi perheelle; masentunut äiti vai hyvinvoiva äiti?

pitääkö nuoren äidin alkaa syödä masennuslääkkeitä, koska on niin puhki, kuten moni äiti syö?

pitääkö lasten menettää lapsuus ja vanhempansa, kun äiti masentuu ja mahdollisesti pitkällä tähtäimellä lapset huostaan?

Pitääkö lasten maata paskoissa ja itkeä koska äit ei jaksa lohduttaa? ovatko vanhukset tärkeämpiä kuin lapset?

pitääkö lasetn syödä aina eineksiä ja asua paskaisessa kodissa, koska vai vanhuksille myönnetään apua ja moni äiti on ihan puhki yksin?

Ap, haet apua. VAADI sitä, ennen kuin olet liian väsynyt. Tiedän mistä puhun, ymmärrän sinua täysin. Itselläni oli koliikkivauva ja toinen lapsi oli ykisvuotias. Tsemppiä & voimahali!

siinä sitä taas nähdään,että vain kaikkein RÖYHKEIMMÄT JA ITSEKKÄIMMÄT IHMISET "SAA" PALVELUJA.

MAATKOOT VANHUKSET KOTONA PASKOISSAAN JA KUSISSAA,ILMAN LÄÄKKEITÄ JA RUOKAA,KUNHAN TÄMÄ KERMAPERSE SAA KODINHOITAJAN ITSELLEEN JA PENNUILLEEN.. voi jumalauta.

Vierailija
56/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen syntymän jälkeen... vieläkin puistattaa...

Meidän pojan itkun syyksi selvisi refluksi, joten testaa ensin gaviscon ja maidon sakeuttaja, jos vaikka niistä löytyisi apua.

Joka tapauksessa varaa aika paikkakuntasi parhaalle yksityiselle lastenlääkärille.

Vie lapsi vyöhyketerapiaan. Varmista, että terapia on koko kehon terapiaa ja kysy, hoitaako terapeutti paljon vauvoja. Meillä tämä auttoi paljon.

Sä olet paljon mua viisaampi, kun olet pyytänyt apua. Itse en oikein osannut. Mies sen sijaan kertoi avoimesti lähipiirille millaista jatkuvaa helvettiä meidän arki on. (lapsi söi, oksensi, huusi, nukkui vartin, heräsi huutamaan nälkää, söi, oksensi, huusi...) Mutta kaikki, jotka tästä kuulivat tai vielä pahempaa näkivät, millaista meillä oli suorastaan järkyttyivät eivätkä enää tulleet käymään.

Aikaa en enää ymmärtänyt. Meillä oli musiikki aina soimassa ja mun ajantaju oli vain yhden kappaleen mittainen. Yritin aina selvitä yhden kappaleen loppuun. Pidemmälle ei uskaltanut eikä halunnut ajatella.

Neuvolasta ei ollut mitään apua.

Itse olen etelä-pohjanmaalta ja tulen apuun, jos olet lähellä.

Vierailija
57/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnan paras lastenlääkäri ei myöskään koskaan löydy yksityisvastaanotolta, mutta julkisellahan ei lääkäriä voi sillei valita.

Vierailija
58/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri ei voi mitään ap:n lapsen tuskalle.

Mutta sitä vaihtoehtoa ei voi jättää selvittämättä.

Meidänkin lapsen itku oli vain "koliikkia", ennen kuin syy ymmärrettiin. Kuukauden iässä hän ei vielä paljon oksennellutkaan ja itkukin ajoittui eniten ilta-aikaan. Refluksia se kuitenkin oli.

Vierailija
59/76 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoi, että mies on matkatöissä. Kotiinko pitäisi jäädä? Rahatilanteesta emme tiedä. Jos kukaan ei auta ja rahatilanne sallii, niin voihan ap itsekin tilata esim MML:n hoitajan.

Ja on se kumma, ettei apua tarvitseva perhe saa yhteiskunnalta mitään apua! Pitääkö aina odottaa, että tilanne kärjistyy pahaksi? Joskus muinoin vauvaperhe sai automaattisesti kunnalta hoitajan kotiin (tyylin oli tarve tai ei).

Terveisiä vaan hallitusneuvotteluihin!

Miksi yhteiskunnan pitää korvata isä? Sanot miehelle, että et jaksa. Miksi muiden täytyy tehdä sen isän puolesta kaikki?

Vierailija
60/76 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pahasti allerginen, huusi ja raapi itseään yöt ja päivät läpi ja mä luulin kuolevani siihen väsymykseen, oikeasti. Ystävät voivottelivat ja toivottivat voimia, omat viisikymppiset vahemmat samoin. Käytännön apua ei saatu. Me selvittiin onneksi hengissä ja allergiatilanne parani kolmen vuoden iässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän