Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen itseni todella pettyneeksi!

Vierailija
30.05.2011 |

Meille on yritetty toista lasta usean vuoden ajan. Nyt olen onnellisesti raskaana, laskettu aika jo lähellä. Kuluneiden vuosien aikana olemme antaneet esikoisemme vaatteet ja tavarat eteenpäin sukulaisille ja pääosin yhdelle ystävälleni. Emme ole halunneet mistään maksua, sillä koko ajan on puhuttu, että sitten jos/kun meille vielä tulee lapsi, he puolestaan antavat meille lastensa tarvikkeita käyttöön.

Nyt kun pitäis alkaa tehdä tulevalle lapselle hankintoja, ei kukaan yllättäen ole antanut meille ainuttakaan vaatetta tai tarviketta takaisin. Emme ole saaneet omiamme takaisin (mitä en odottanutkaan, en antanut niitä vain lainaan, jotta toinen voisi käyttää niitä ihan rauhassa), emme myöskään mitään muuta. Yllättäen kaikki tarvikkeet tahdottaisiinkin myydä tai säästää itsellä.

Oma vikani, tiedän. Jotenkin vain tuntuu pahalta, kun on itse samoille ihmisille antanut vuosien ajan kaiken ilmaiseksi ja nyt ei mitään vastavuoroisuutta olekaan. Olisi vain pitänyt säästää kaikki itsellä (vaikkei varmuutta toisen lapsen saamisesta ollutkaan) tai myydä itse vaikka huutiksessa. Niillä rahoilla ostaisi uudelle lapselle nyt kivasti kaikkea.

No, opin kai läksyni. Ei pidä odottaa minkäänlaista yhteisöllisyyttä tai vastavuoroisuutta. :(

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä tavaroita takaisin. Tiedän että on keljuu pyytää mut...

Vierailija
2/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sisälukutaidotonta porukkaa. Eihän tässä ole kyse niistä samoista tavaroista, vaan ystävien välisestä sopimuksesta, kierrättämisestä. Enpä kyllä ilkeäis ottaa maksua sellaisilta ihmisiltä keneltä itse olen saanut tavarat ilmaiseksi. Muutenkin olen aina antanut kavereille ja tutuille ilmaiseksi vanhaa, käytettyä tavaraa jos vain huolivat. Ihme porukkaa. Mutta nytpähän tiedät että kenelle annat vastaisuudessa ja kenelle et, siis vaatteita/tavaroita yms. Mistäpäin olet? Itse antaisin mielelläni kaapista pyörimästä turhat vauvatavarat. Mutta toisaalta, ei kun kirppareita kiertämään, sehän on oikeastaan aika hauskaa jos jotain positiivista tässä asiassa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omassa elämässäni on kyllä toiminut niin, että kun antaa, niin saa. Jos siis annan lastentarvikkeita perheeseen a, niin perheestä b voin saada vaikka talkooapua. Saajat ja antajat eivät siis ole samoja ihmisiä välttämättä.

Jos teillä on ollut selkeä sopimus, että he säästävät teille jotkut tietyt tarvikkeet, niin sitten toki on oikeutettua tuntea itsensä petetyksi.

Minusta vaan usein näissä sopimuksissa on vähän se ongelma, että ei ole puhuttu asiaa kunnolla auki. Toinen on voinut jäädä keskustelusta täysin eri mielikuvaan jos on puhuttu vähän vihjaillen tai epäsuorasti.

Vierailija
4/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitä paskoja, niinkuin tämän ketjunkin osa vastaajista mm. 2&3.

Tiedän ap miltä tuntuu.

Vierailija
5/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jotkut tyrkyttivät. Yhdelle kaverille myös myin hervottomasti kaikenlaista edulliseen hintaan, koska minunkin täytyy ostaa lapselleni koko ajan vaatteita. Nyt olen lahjoittanut yhdelle sukulaiselle ihan tolkuttomasti kaikkea ja luulen, etten saa sieltä ikinä mitään takaisin omalle lapselleni.

Niinpä meinaan mennä kirppikselle taas myymään, enkä enää lahjoita, koska tarvitsen rahaa oman lapseni hankintoihin.

Vierailija
6/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihmiset on kusipäisiä ja ei todellakaan kannata antaa ilmaiseksi mitään.

Lisäksi ne tavarat kyllä säilyy kotonakin.

Vierailija
7/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pitkän ajan jälkeen. Esim. vaatteethan on jo menneet pois muodista tällä välin.

Vierailija
8/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mutta kuulostat vähän naiivilta. Jos olet hyvää hyvyyttäsi tavaroita antanut pois, on se varmaan katsottu lahjaksi eikä niin tosissaan ole otettu että oikeasti odotat vastavuoroista tavaroiden virtaa takaisin päin.

Vierailija
9/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan myynyt ne pois. Häkkisängyt, syöttötuolit, ym. tuskin menettävät muodikkuuttaan.

Mutta niin kai se on, naurettavaahan se on kitistä, etenkin täällä. Tuntuu vain niin kurjalta ja huijatulta.

ap :(

Vierailija
10/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovittu, ettei niistä tarvitse maksaa mitään VAAN siinä vaiheessa kun/jos meille tulee vielä lapsi, he antavat sitten vastavuoroisesti meille omien lastensa vaatteita ja tarpeettomia tarvikkeita.

ap

Vierailija
11/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidatte olla just niitä tyyppejä, mitkä myyvät heti pois kaverilta saadun vaatteet ja tarvikkeet??

AP: mä en kans jaksa käsittää tuollaista käytöstä! En sit millään! Jos ollaan olevinaan ystäviä, niin eikös silloin pitäis auttaa kaveria?

Käsittämätöntä itsekkyyttä!

Vierailija
12/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa vauvalle kaikki uutta, ettei tarvitse vanhoissa rytkyissä olla.

Vierailija
13/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tarkoituskaan saada takaisin. Esikoisemme on jo 7-vuotias ja hänen vaatteensa esimerkiksi ovat menneet vuosia näiden saajaperheiden kahdelle myös isommalle lapselle (5- ja 6-vuotiaille). Heidän oli puhe taas antaa pienempien lastensa vaatteista vuorostaan meille takaisin. Nyt näitä vaatteita kyllä saisi, mutta meiltä niistä odotetaankin maksua. Me siis annoimme oman lapsemme vaatteet ja tarvikkeet ilmaiseksi ja ilmeisesti nyt saamme ostaa heidän lapsensa vanhat vaatteet omallemme. Taidan ostaa suosiolla uutena kaupasta, vaikka rahasta juuri nyt tiukkaa onkin.

ap

Vierailija
14/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistaisi ikinä itsekään mitä olen joltakin saanut ja pitääkö hänelle antaa vastapalveluksena jotakin saman hintaista. Olen antanut omiani sitä mukaa pois, kun en ole tarvinnut.

Vierailija
15/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia ovat saaneet vaatettaa lapsensa meidän lapsemme vaatteilla, vain kengät on käytännössä pitänyt ostaa uutena. Sukulaisperheen taas ei ole tarvinnut ostaa sänkyä, syöttötuolia, kärryjä tai muitakaan tarvikkeita.

He kaiketi luottivat siihen, ettei odotettua lasta koskaan tule tai sitten heidän rahatilanteensa on nyt niin huono, ettei sovitusta enää halutakaan pitää kiinni.

ap

Vierailija
16/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teillä on ollut kova työ vaatettaa useampi perhe yhden lapsen vaatteilla. Ostakaa nuoremmalle vähän vähemmän, niin ei tule nälkä.

Vierailija
17/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiselle perheelle olemme lahjoittaneet lapsen vaatteet, toiselle käytetyt lastentarvikkeet (sängyt, ym). Satunnaisesti joitakin pienempiä tavaroita muille, mutta niistä ei ole mitään sovittukaan enkä odota niiden saajilta mitään saavanikaan.

Mutta ymmärrän. Olen nipo ja paskamainen akka. Onhan se väärin pahoittaa mielensä tällaisesta.

ap

Vierailija
18/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään tälläkin palstalla on paljon itsekkäitä, ahneita ja toisia hyväksikäyttäviä ihmisiä, jotka nyt puolustavat toimintatapaansa.

Kyllä, tuttavaperheilläsi olisi velvollisuus antaa nyt lahjana omia tarvikkeitaan. Vuoroin vieraissa käydään, palvelus palveluksesta jne. Itse antaisin ilman muuta nyt sinulle tavaraa, jos sinä olisit antanut aikanaan. Hyväksikäyttäjät ja pummit perustelee aina näitä asioita sillä, että "lahja on lahja ja sitä ei tarvi "maksaa" takaisin". Höpö, höpö. Tottakai antamiseen sisältyy vastavuoroisuus, jos tilanne tulee. Lahjaa ei välttämättä tarvi "maksaa", mutta tapana on jeesata tavalla tai toisella, jos kerran paikka tulee.

Vierailija
19/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain siskoltani ja miehen siskolta vaatteita, sängyn, hoitopöydän tms. tarvikkeita ja paljon leluja. Ostimme vauvalle vain vaunut ja joitain yksittäisiä vaatteita ja leluja "huvikseen", että nyt jotain esikoiselle ostaisi. Suurin osa lapseni tavaroista on siis saatu muilta joko käytettynä tai uutena.

Antaisin ilman muuta eteenpäin vaatteita ja tarvikkeita, mutta lähipiirissäni kukaan ei ole saamassa vauvaa :( . Olen siis säästänyt kaiken, jos meille joskus tulisi toinen vauva.

Minusta sinulla on kurjia ystäviä, kyllä antamisessa pitäisi olla vastavuoroisuutta. Itse olen vienyt siskoni lasta usein kaikenlaisiin paikkoihin, leffaan, lintsille, korkeasaareen, heurekaan, museoihin tms. ja ostanut harrastustarvikkeita.

Vierailija
20/24 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näille ystäväperheille, että eikös ollut ouhe, että tavarat saa takaisin. Miksi asiasta ei voisi puhua ihan suoraan.

Ihmeellinen tämä suomalainen kyräily-seläntakanapuhuminen-kulttuuri. Jos loukkaantuvat, niin siinäpähän loukkaantuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän