Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa ja suututtaa niin vietävästi pojan puolesta :(((

Vierailija
30.05.2011 |

Eilen oli kavereille synttärijuhlat ja olimme kutsuneet 7 kaveria juhliin. Kutsussa pyysin ilmoittamaan jos ei pääse tulemaan. Yksi ilmoitti heti kun oli kutsun saanut ja yksi ilmoitti pari päivää aikaisemmin etteivät pääse. Jäljelle jäi siis viisi jotka olivat tulossa.

Kun juhlien piti alkaa, niin kukaan ei tullutkaan. Odottelimme 5 minuutta, 10 minuuttia ja lopulta kaksi tuntia eikä kukaan tullut. Eivätkä edes ilmoittaneet mitään. Mies meinasi jo eilen suutuspäissään soitella niille viidelle vanhemmalle ja kysellä miksi eivät tulleet saati sitten ilmoittaneet mitään. Onneksi sain estettyä.

Voitte vaan arvata pojan mielipahaa ja surua kun kaikki valmiiksi katettu ja herkut tehty ja sotettu eikä kukaan ilmaannu paikalle.

Poika ei ole kaikkein suosituin luokalla, mutta että kukaan ei tule oli minullekin aikamoinen pettymys. Ei varmaan kelpaa enää nykyään ns köyhisbileet kotona van pitää olla kaikenmaailman hoploppibiletiä...

Olipa kiva lähettää pettynytta lasta tänään koulun retkelle jota oli niiiin kovasti odottanut. Ei olisi enää sinnekään halunut mennä.

Kommentit (168)

Vierailija
141/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolesta. Missä ihmeessä on tuollaista junttiporukkaa? Meidän tytön luokalla synttärit on se juttu ja jo päikkyiästä niissä on ravattu aina, kun mahdollista. Yhdet on koko aikana jäänyt väliin matkan takia ja silloinkin harmitti kamalasti. Meillä ainakin lapset haluaa mennä ja se on tosi tärkeää, että tulee kutsuja. Ikää nyt 8. Ei ole tullut edes mieleen, ettei ketään tulisi. Meillä on melkein toivottu, ettei kaikki tule, kun sitten on porukkaa liikaa.

Tietysti tuo äsköinen ei helpota ap sun oloa mitenkään, mutta olen aidosti pahoillani ja ihmeissäni, missä tuollaista on.

Vierailija
142/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sillä ei ole mitään tekemistä sivistyksen kanssa, vai mitä?

Siinä mielessä kyllä, että tuollaiset mielestäni melkoista sivistymättömyyttä osoittavat totaalioharit ovat täysin tuntemattomia näillä main. Osoittaa täydellistä piittaamattomuutta vanhemmilta jos he todella eivät ole ilmoittaneet että lapsensa eivät pääse tulemaan. Mutta ehkä tämä tapahtui jossain perähikiällä, missä ihmiset mieluummin istuvat kotona katsomassa televisiota kuin seurustelisivat muiden ihmisten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en pääse synttärijuhliin. Menin toisen luokkakaverin synttäreille, jotka olivat samana päivänä. Ja niinhän siinä kävi, ettei kukaan ollut mennyt tämän toisen synttäreille.

Kutsut tulivat meille lapsille suoraan, ja silloin asia hoidettiin koulun kautta. Tytön vanhemmat kertoivat opettajalle, joka kertoi meille lapsille. Aikuisen (opettajan) puuttuminen sai meidät lapsetkin ymmärtämään tilanteen. Pyysimme kukin anteeksi, en muista veimmekö myöhemmin lahjaa tms. mutta kylläpä oli huono omatunto.

Teillä asia tietysti eri, kun kutsut meni vanhemmille. Luulen, että jo se pistää kutsuttujen vanhemmat ajattelemaan, kun kerrotte tapahtuneesta.

Vierailija
144/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin ajattelin minäkin että varmaan kutsut ei ole menneet vanhemmille asti, jääneet reppuun tms.

Mutta tästähän ei ole kyse kuten ap selvensi!

Tajuttoman moukkia vanhempia!!

Ihan kuin jotenkin "yhteisestä sopimuksesta" olisi päätetty että tuon synttäreille ei mennä. Tuohan on jo kiusaamista.

Sanoit ettei poika ole luokalla kovin suosittu - mistähän se johtuisi? Mitä jos ne muut tulkitsevat / pitävät teidän poikaa jonkinlaisena kiusaajana, voisiko tästä olla kyse? Ja siksi eivät tule?

Kannattaisi kyllä oikeasti selvittää asiaa vanhempien kanssa ja ehkä opettajankni, koska tuollainen käytös ei ole oikeasti normaalia. Ja nyt siihen on vielä kuitenkin "helppo" ja luontevampaa puuttua, ja katkaista tuo kierre oli se mikä tahansa, ettei jatku ja pahene sitten ylemmillä luokilla.

Vierailija
145/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit ettei poika ole luokalla kovin suosittu - mistähän se johtuisi? Mitä jos ne muut tulkitsevat / pitävät teidän poikaa jonkinlaisena kiusaajana, voisiko tästä olla kyse? Ja siksi eivät tule? Kannattaisi kyllä oikeasti selvittää asiaa vanhempien kanssa ja ehkä opettajankni, koska tuollainen käytös ei ole oikeasti normaalia. Ja nyt siihen on vielä kuitenkin "helppo" ja luontevampaa puuttua, ja katkaista tuo kierre oli se mikä tahansa, ettei jatku ja pahene sitten ylemmillä luokilla.

tässähän voisi olla ideaa! Nyt sinulla olisi hyvä mahdollisuus soittaa niille vanhemmille ja kysellä samalla että mistähän se mahtaa johtua ettei pojan synttäreille kukaan halunnut tulla. Silloin et ole liian hyökkäävä, ja voisit samalla tuoda esille sen että tätä ongelmaa on kenties myös kouluaikanakin. Jospa sitä kautta alkaisi hieman vyyhti purkautumaan. Ja kyllä minä ilmaisisin huoleni ehkä opettajallekin. Ei toki ole opettajan vika ettei kukaan juhliin tullut, mutta ehkä häneltä saisi vastauksia siihen mikä on tilanne koulussa kavereiden kanssa, ja hän voisi ehkä tehdä myös asialle jotain.

Vierailija
146/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun järkkäsin lapseni 8-vuotis synttäreitä, niin en laittanut siihen mitään vastauspyyntöä tai muuta. Ainoastaan puhelinnumeron, jos joku haluaa lisätietoja synttäreistä.

Me kutsuttiin 9 kaveria kutsukortein ja kutsussa oli viikko aikaa synttäreihin.

Valmistelin lasta jo etukäteen, ettei välttämättä ketään tule, ettei se johdu hänestä, vaan siitä, että kutsutuilla voi olla jotain muuta tekemistä sinä päivänä. Sanoin lapselleni myös, että jos ei tuu yhtäkään, niin juhlitaan perheen kesken, saadaan kaikki enempi herkkuja. Lupasin lisäksi, että jos yhtään ei vierasta tule, niin sitten pidetään serkkujen luona semmoiset superjymyjuhlat, että katto repee!

Varauduttiin siis pahimpaan heti alkuun. No kuitenkin 8 lasta sieltä tuli, joten ilo oli korkeella, kun odotukset oli siinä minimissä.

Eli minun neuvoni on, että varautukaa pahimpaan, niin ei voi pettyä. Satsaa semmoisia juhlatarvikkeita, jotka menee toisinakin synttäreinä ja valitkaa sellaisia herkkuja, joita voi syödä myöhemminkin. Täytekakku meillä oli iso iso ja liioiteltu ihan varmuudella.

Vierailija
147/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä tuo jo opettajaakin kiinnostaa. Jos ei muuten halua puuttua tilanteeseen, niin ainakin on syytä seurata tavallista tarkemmin, että kiusataanko ap:n lasta muutenkin koulussa.

Vierailija
148/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä tuo jo opettajaakin kiinnostaa. Jos ei muuten halua puuttua tilanteeseen, niin ainakin on syytä seurata tavallista tarkemmin, että kiusataanko ap:n lasta muutenkin koulussa.

Tuohon tarvitaan vain yksi tai kaksi "mielipidejohtajaa" luokalta, jotka päättävät että ei ole coolia mennä kyseisen kaverin synttäreille.

Tai sitten perheillä on tosiaankin sattunut muuta menoa ja vanhemmat ovat niin ajattelemattomia että eivät ilmoittaneet.

Hali vielä pojallesi :)

Vierailija
149/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurja juttu. Todella ajattelematonta niiltä vanhemmilta kun eivät ilmoittaneet tuleeko vai ei!

Vierailija
150/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun järkkäsin lapseni 8-vuotis synttäreitä, niin en laittanut siihen mitään vastauspyyntöä tai muuta. Ainoastaan puhelinnumeron, jos joku haluaa lisätietoja synttäreistä. Me kutsuttiin 9 kaveria kutsukortein ja kutsussa oli viikko aikaa synttäreihin. Valmistelin lasta jo etukäteen, ettei välttämättä ketään tule, ettei se johdu hänestä, vaan siitä, että kutsutuilla voi olla jotain muuta tekemistä sinä päivänä. Sanoin lapselleni myös, että jos ei tuu yhtäkään, niin juhlitaan perheen kesken, saadaan kaikki enempi herkkuja. Lupasin lisäksi, että jos yhtään ei vierasta tule, niin sitten pidetään serkkujen luona semmoiset superjymyjuhlat, että katto repee! Varauduttiin siis pahimpaan heti alkuun. No kuitenkin 8 lasta sieltä tuli, joten ilo oli korkeella, kun odotukset oli siinä minimissä. Eli minun neuvoni on, että varautukaa pahimpaan, niin ei voi pettyä. Satsaa semmoisia juhlatarvikkeita, jotka menee toisinakin synttäreinä ja valitkaa sellaisia herkkuja, joita voi syödä myöhemminkin. Täytekakku meillä oli iso iso ja liioiteltu ihan varmuudella.

Hei, sen sijaan, että kehotat ihmisiä "varautumaan pahimpaan", kun kyse pitäisi olla ILOISESTA jutusta, niin kannattaisiko sittenkin sinun vanhempana tehdä jotain toisin? KUten vaikkapa pyytää vastausta kutsuihin, ja sen mukaan sitten kysellä perään, jos ei ilmoituksia tule?

Ei millään pahalla, mutta mun mielestä on aika outoa toimintaa vanhemmilta "valmistella lasta" tulevaan pettymykseen kun kyse on hänen omasta suuresta päivästään. Etenkin tässä tapauksessa kun on täysin vanhemman itsensä käsissä, että tilanteen voisi hoitaa etukäteen ihan toisin.

Vierailija
151/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monissa muissakin asioissa. Eli kerron etukäteen, että rokotus saattaa sattua tai että aina ei saa ilmapalloja vaikka niitä jossain olisi luvattu jaeltavan. Olen sanonut lapsillekin, että synttäreille ei välttämättä tule kaikki, mutta aina on kaikki tulleet, eikä siitä etukäteisvaroituksesta ainakaan haittaa ole ollut. Päinvastoin osaa lapsikin iloita enemmän kun tietää, että aina ei mene kuin Strömsössä.

Ap:lle tsempit. Tilanne voi jo ensi vuonna olla ihan toinen, varsinkin jos vähän selvittelet asiaa.

Vierailija
152/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani poikasi puolesta :( Mielestäni aivan älytöntä, että ei voida ilmoittaa jos ei ole tulossa. Se ei ole suuri vaiva nostaa se kännykkä käteen ja soittaa tai laittaa tekstari! Mutta nykyään tuntuu, että muiden tunteilla ei ole väliä... ei välitetä muista ihmisitä tai ympäristöstä. Katotaan vaan omaan napaan.. ja se on harmi, että vanhemmat opettaa sitä lapsilleen jo pienestä pitäen. Eivät varmasti tahallaan, mutta huomaamatta.

Ja ei lapsi ymmärrä sitä miksi hänen synttäreilleen ei tultu tai toinen lapsi ei ymmärrä loukanneensa toista... kaikki lähtee vanhemmista!

Jokainen lapsi ansaitsee kunnon synttärijuhlat ja jos niitä ei voitu järjestää kavereiden kesken, niin onneksi pojalla kumminki tuntuu olevan huolehtiva ja rakastava perhe, joten järjestäkää sitten kunnon juhlat perheen kesken.. tehkää vaikka retki jonnekin :)

Hyvää kesän alkua!

Vierailija
153/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki tästä ymmärtävät, että kuuluu hyviin tapoihin aina ilmoittaa, jos ei pääse paikalle.

Itse laitan aina kutsukortteihin, että ilmoitathan, mikäli et pääsekään osallistumaan ja toivon, että kaikki tosiaan noudattaisivat tätä pyyntöä.

Vierailija
154/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta liikaa johtopäätöksiä ei kannata vetää. Oman poikani 5-vuotissynttäreillä kävi lähes noin, vain serkut tulivat. Mutta tänä päivänä poika on valtavan suosittu, luokan johtohahmo hyvällä tavalla. Aikuisten typeryyttä tuo on, ettei ilmoiteta, vaikka kortissa lukisi V.P. tms.

Vierailija
155/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosi surullinen mieli tuli pienen pojan puolesta :(( kurja juttu todella ja TÖRKEÄÄ aikuisilta. Minäkin ehdottomasti kirjoittaisin meilin / soittaisin / tekstaisin kaikki läpi ja kertoisin tilanteen kuten se meni ja miten vaikutti poikaan. En usko että kukaan äiti on niin kivisydäminen ettei asia koskettaisi tätä. Jatkossa varmistus, että ollaanko tulossa ja tosiaan minäkin selvittäisin myös opettajan kanssa, että onko kiusaamistilannetta meneillään ja kertoisin tilanteen hänellekin. Opettajan tehtävä ei tietty ole vahtia kuka menee synttäreille ja kuka ei, mutta yleisellä tasolla koulussa voisi puhua myös siitä, että sovitut lupaukset täytyy pitää jne.

Tsemppiä pojalle ja toivottavasti teillä on paljon kivoja kesäjuttuja tulossa perheen kesken!

Vierailija
156/168 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokan 8:sta pojasta 7 kutsuttiin ja yhtä ei kutsuttu? Meidän 3-luokkalaisella tytöllä eräs tyttö teki niin ettei kutsunut yhtä tyttöä ja suurin osa ei tämän takia halunnut mennä juhliin. Vain 2 meni. Ja tuo kutsutta jäänyt ei todellakaan ollut kiusannut tyttöä mitenekään vaan pikemminkin päin vastoin.

Vierailija
157/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli itku kun luin tämän tekstin :(

Olen niin pahoillani ja voin vaan kuvitella miltä teistä tuntuu !

Jos olisi sinä tai miehesi, soittaisin kyllä ainakin jollekin noista vanhemmista. Yritän aina lapsetkin opettaa siihen että sen verran pitää toista kunnioittaa, että jos on kutsuttu niin silloin mennään toisen synttäreille tai jos ei pääse niin sitten ilmoitetaan.

*halit teille*

Vierailija
158/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tämä taas huomataan miten osa suhtautuu tähän asiaan: toisen kunnioitus ei ole enää nykypäivänä mitään !

Jos kutsutaan, mielestäni se on toisen ihmisen kunnioittamista ja kuuluu HYVIIN TAPOIHIN ainakin ilmoittaa, että nyt meidän lapsi ei tule (tai perhe jos on perheestä kyse tms.)

Ja lapselle on mielestäni hyvä opettaa myös se, että kohtelee toista niin kuin haluaisi itseään kohdeltavan. Yritän myös itse elää niin.

Ei se ihme ole että maailman meno on sitä mitä on kun täälläkin lukee pari vastausta...

Itsekkyys on kamalinta mitä tiedän :(

Vierailija
159/168 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinkin oli kyse 7-vuotis synttäreistä. 7 kutsuttiin ja 2 tuli vaan paikalle, viittä odotettiin koska tiedettiin että 2 lasta oli kipeenä, eli kolme jäi pois ihan vaan huvikseen. Kyllä mua suretti tytön puolesta, ensin luultiin että ei tullut kuin yksi vieras koska toinen oli reippaasti myöhässä, mutta onneksi tuli se toinekin tyttö edes.

Jotkut kysyi että missä tollasta tapahtuu, kun eivät ole moiseen törmänneet. No, me asuttiin silloin ihan tavallisessa lähiössä helsingin puotilassa ja en minäkään ole sen jälkeen tälläisestä kuullut tai joutunut sitä enää kokemaan, onneksi. Mutta kyllähän näitä tapahtuu ilmeisen paljon näköjään.

Seuraavana vuonna kutsuin varmuuden vuoksi kavereitani lapsineen tytön synttäreille. He tulivat mielellään koska tiesivät mitä oli edellisenä vuonna tapahtunut ja sinä vuonna tuli kaikki muutkin kutsutut vieraat paikalle, mutta kyllä jännitti, oli niin selvästi muistissa se edellisen vuoden pettymys.

Kurjaa lapsen kannalta, mua ei niinkään haitannut ne ylijääneet herkut vaan juurikin lapsen pettymys joka paistoi läpi vaikka niiden kahden vieraan kanssa kuitenkin juhlivat.

Niin ja tästä on aikaa 11 vuotta, mutta on jäänyt mieleen selkeesti.

Tuli tosi pahamieli kun luin mitä ap:een poika joutui kokemaan :(

Vierailija
160/168 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kutsuissa "VP", "Ilmoitathan pääsetkö" ja "Ilmoitathan, ellet pääse", silti kaikki ei vaivaudu ilmoittamaan.

Jotkut ilmoittavat minuuttia ennen juhlia. Ikään kuin siinä vaiheessa voisi enää tehdä suunnitelmiin muutoksia, jos kaikki ilmoittaisivat vasta silloin.

Itse ilmoitan AINA. Vaikka kutsussa lukisi, että ilmoitathan ellet pääse, kiitän silti kutsusta ja ilmotian että tullaan. Näin saan oman puhelinnumeroni sankarin äidille toimitettua.

Itse avauduin aika tasan vuosi sitten samasta asiasta täällä. Olimme kutsuneet viisivuotissyntymäpäiville viisi lasta. Yksi ilmoitti, ettei pääse. Kaksi ilmoitti tulevansa, kahdesta ei mitään pihaustakaan. Eikä minulla tietenkään heille mitään yhteystietoja.

Yhdeltä juhlien piti alkaa, vartin yli yksi oli vielä ihan tyhjää meillä. Ihan hirveää katsoa ilon hiipuvan silmistä lapselta, joka on ollut älyttömän innoissaan synttäreistään. On järjestetty ja siivottu ja laitettu paikat kuntoon.

13.25 tuli ensimmäinen - ja viimeinen - vieras. Se toinen ei ikinä tullut, enkä ikinä saanut vastausta viestiini, jossa kysyin miksei tullut.

Tänä vuonna kutsuimme kahdeksan lasta. Kolme on ilmoittanut tulevansa. Katsotaan tulenko ensi viikolla tänne purkautumaan samasta aiheesta.

Mikä minua tässä ihmetyttää eniten on se, että lapsellani on päiväkodissa kavereita, silti en ole saanut vanhempiin kontaktia oikein millään tavalla, vaikka olen yrittänyt. Kun taas esikoisen päviäkotikavereiden kanssa on ihan erilailla yhteyksiä. Esikoisen kaverisynttäreillä oli aina porukkaaa, aina myös ilmoittivat elleivät pääse. Ihan ihmeellistä.