Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä läjät jättävälle koiranulkoiluttajalle?

Vierailija
29.05.2011 |

Paria isoa koiraa ulkoiluttava tyttö kulkee päivittäin talomme ohi ja jättää aina läjät korjaamatta. Nyt satuin olemaan pihalla ja huomautin hänelle asiasta koiran kakkiessa, jolloin sain vastaukseksi, että "huolehdi vaan omista asioistasi". Mitä tuollaiselle keksisi? Menenkö seuraavaksi kameran kanssa ja laitan kuvan polun viereen ;)?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson hyvin tarkkaan, että koirani ei päästele läjiä ihmisten talojen lähelle, tielle, enkä anna sen edes pissailla toisten porttien pieliin.

Olen opettanut koirani niin, ettei se edes pasko mihinkään muualle kuin ojaan, metsään tai pellolle.

Asumme kylläkin maaseudulla, täällä on helppo opettaa koira tohon, vaikka tässä missä me asutaan on paljonkin taloja. Mutta kun kulkee muutaman sata metriä eteenpäin, ei ole kuin sitä metsää ja peltoa.

Vierailija
42/55 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se yleinen tie, missä paskattaa? Yleisellä paikalla saa nimittäin kuvata. Kirjoitat jutun paikallislehteen, laitat kuvankin siihen. Niin, että koiran omistajaa ei voi siitä tunnistaa. Mutta että hän kyllä tunnistaa itsensä jutusta. Ja kirjoitat ne kommentitkin, mitä olet häneltä saanut kun pyysit keräämään koiransa ulosteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko siis tuoda eteisen mattomme pesulalaskut, kaatopaikkakulut ja uudesta matosta aiheutuneet laskut teidän osoitteeseenne? Nyt jo kaksi kertaa pesetetty ja itse asiasssa uutta olemme menossa hakemaan, kun tuoksahdus ei ole oikein täysin lähtenyt (matto on nyt ulkona ja menossa kaatopaikalle, kun en halua elää koiranpaskanhajussa). Onneksi sain lapsen lenkkarit ja housut puhtaiksi&hajuttomiksi.

Ps. Mitä ne teidän koirat oikein syö? Oli meinaan melkosta haisevaa tahnaa. Ja sitä oli PALJON.

Vierailija
44/55 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näy teiden pielissä tyhjiä pulloja, eikä muitakaan roskia. Koiranpaskaa sen sijaan näkyy! Itse osaan toki väistää kikkareet, mutta kun on useamman lapsen kanssa menossa vaikka puistoon, niin aina on jonkun kengänpohjassa jotain. Juurikin koiranomistajat jotka ei osaa korjata elukoittensa jätöksiä alkaa täällä nupisemaan jostain karkkipapereista! toki molemmat on ongelmia, mutta tässä ketjussa alettiin nyt puimaan paskaa!

Miten tama asia voi olla niin vaikea? Aina taalla ollaan haukkumassaa USAaa kehitysmaaksi mutta kylla nyt se kunnia tulee Suomelle.

Vierailija
45/55 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuten ole kiellettyä kun et herjaa tms.

Vierailija
46/55 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle pihalleen voi laittaa lihapullia, mutta se on eri asia kuin yksityistie. Katos yksityistieläkin saa kävellä/pyöräillä jne ilman tien omistajan lupaa (paitsi jos kyseessä on tienPÄTKÄ joka johtaa ja päättyy suoraan talon pihaan. Jos tie menee talon ja sen pihan ohi ja on yksityisomistuksessa, sitä saa silti käyttää ohikulkemiseen.

Ja mikä helvetti teitä riivaa, haluatte tappaa tai myrkyttää eläimen joka on täysin syytön koko paskakeskusteluun? Koira tekee luonnolliset tarpeensa sille luonnolliseen paikkaan - omistajan velvollisuus on huolehtia ne jätökset pois. Mutta en ihan ap usko että teidänkäään pihan vieressa kilotolkulla paskaa on vai ainako ne koirat paskovat just sun pihan viereen?

Koirattomana ihmisenä en kuitenkaan siltikään ymmärrä tätä jatkuvaa keskustelua samasta aiheesta, kyllä ne muksutkin (kyllä, myös sinun muksusi) jättävät jätöksiä jälkeensä (purkkaa, karkkipapereita, sylkeä, rikottuja pulloja, poksautettuja mehutölkkejä jne) ja ovat siihen vielä ihan itse syyllisiä. Pitäisikö heillekin tarjoilla näitä maustettuja lihapullia silloin kun sotkevat?

lihapullia. Mutta eikö olisi yksinkertaisempaa laittaa kyltti: Yksityistie, jos tie kerran on sinun omistuksessasi. Tai aidata se oma tontti teineen.

saa syytteen jos laittaa omalle pihalleen lihapullia?? :D Vähän oot nolo.

Vierailija
47/55 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse koiranomistaja ja minua harmittaa kun syyn saavat niskoilleen usein KAIKKI koiranomistajat, kun yksi ääliö ei tajua paskoja kerätä.

Oman kaupunkini järjestyssäännöissä lukee tarkalleen, että kakat tulee kerätä huolletulta alueelta. Miten tuo mainitsemasi polku? Meneekö keskellä metsää? Itse en ainakaan metsästä kerää, ja koirani on sen verran fiksu, ettei polun varteen kulkureitille asioi. Jos/kun koirani asioi huoltamattomalle alueelle, eli niitylle/metsään, en kakkoja kerää. Kakat maatuvat muovisen kakkapussin kanssa kymmeniä vuosia, kun taas keräämättömät kakat huoltamattomilta alueilta "häviävät" muutamassa kuukaudessa.

Koen näin noudattavani kaupungin järjestyssääntöjä ja pidän itsekkin siisteistä tienreunuksista. Siinä vaiheessa kun alat myrkyttämään koiraani lihapullilla ja valkopippurilla, soitan varmuudella poliisit.

Vierailija
48/55 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee nannaa!

Vierailija
49/55 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuten ole kiellettyä kun et herjaa tms.

Ei olekaan. Sille paskattajalle voisi laittaa viestin, että onnea, olet YouTubessa.

Aiheeksi voisi laittaa Livin´with Mr Hankey and His doglike family.

Vierailija
50/55 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranpaskaa tien reunalla. Siihenkö maailma nyt kaatuu?

Vierailija
51/55 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskalla ja muovilla ei ole väliä, kun se ei tartu vaunujen rattaisiin! Ihmekös tuo, että tällätavalla kommentoivat sitten heittävät luontoon vaikka mitä.

Vierailija
52/55 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei kai ole varsinaisesti laitonta, ettei kerää koiriensa jätöksiä, jos ne ovat yleisellä tiellä. SE on vaan typerää ja vastuutonta.

Järjestyslaki

14 §

Koirakuri

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua;

3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

Vierailija
53/55 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

[/quote]

Kuuluuko tuo mainitsemasi "polku" tähän alueeseen?

Vierailija
54/55 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei mikään metsäpolku. Minulla ei ole mitään koiria vastaan enkä ala niitä myrkyttämään tai vahingoittamaan. Harmi vaan, että jotkut koiranomistajat ovat tosi itsekkäitä ja vastuuttomia. Ei luulisi olevan mahdoton tehtävä kerätä jätökset. Minä ja lapseni keräämme omat roskamme ja usein toistenkin. Ei pari kakkaa maailmaa kaada, mutta kun kyseistäkin reittiä kulkee useampia koiranulkoiluttajia niin ei tarvita montaakaan koiraa päivässä kun kasoja on jo aika lailla.

Vierailija
55/55 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei mikään metsäpolku. Minulla ei ole mitään koiria vastaan enkä ala niitä myrkyttämään tai vahingoittamaan. Harmi vaan, että jotkut koiranomistajat ovat tosi itsekkäitä ja vastuuttomia. Ei luulisi olevan mahdoton tehtävä kerätä jätökset. Minä ja lapseni keräämme omat roskamme ja usein toistenkin. Ei pari kakkaa maailmaa kaada, mutta kun kyseistäkin reittiä kulkee useampia koiranulkoiluttajia niin ei tarvita montaakaan koiraa päivässä kun kasoja on jo aika lailla.

Että jos sulla on yksi koiranomistaja joka ei kerää paskoja(josta nyt valitat tässä ketjussa), niin kiva kun syyllistät kaikkia koiranomistajia. Ks. lause: "ei tarvita montaakaan koiraa päivässä kun kasoja on jo aika lailla."

Mä sitten syyllistän sun lapsia, ja ihan vaan kun muut lapset roskaavat. Että näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi