Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän fiksu 15-vuotias haluaa aloittaa e-pillerien käytön:O

Vierailija
27.05.2011 |

On seurustellut alkuvuodesta asti tosi kivan ja vastuullisen pojan kanssa. Ovat ihana pari. Tytöllä on finnejä ja kunnon PMS-oireet. Kyselin sitten, että onko ehkäisyn tarvetta ja ilmeisesti ei vielä ollut? Tai sitten on suunnitelmissa. Tai sitten sanoo nuo asiat vain syyksi ja tarve on, tiedä häntä. Ainakin tuo poika on todella hyväkäytöksinen ja kunnioittaa tyttöämme. Kunnioitus on selvästi molemminpuolista. Vähän mua silti häkellyttää. Tosin tyttö sanoi, että kyllä hän saa ne ihan itse hankittua eikä äidin tarvi siitä edes tietää. Mitäs olette asiasta mieltä? Vähän mua noi pillerien haitat mietityttää yms. asiat. Tytön kanssa on keskusteltu kaikki mahdolliset asiat ja kerroin, että turha noissa asioissa on kiirehtiä. Tyttö on myös sitä mieltä, että nuo asiat kuuluu jakaa sit, kun on tosi rakastunut ja seurustelu tuntuu luotettavalta yms. näin ne asiat taitaa nyt olla, mutta silti. Kai se silti on hänen ja pojan välinen asia. Ei kai niistä asioista äidin kuulu tietää, mutta...

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupaa tai tietämättä. Saavat vielä 3 kk aloituksen ilmaiseksi. Sitä en tiedä, että saako ne myös yksityisen puolen kautta. Varasin tytölle yksityiselle gunekologille ajan. Sitä vielä mietin, että oletteko saaneet oikeasti pillereistä apua akneen?

Vierailija
62/65 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voinut oman äitini kanssa mitenkään jutella ehkäisystä, seksistä tai edes seurustelusta. Hän sai täyshepulin, kun selvisi, että olin seurustellut kaksi viikkoa ja olimme pojan kanssa tosi rakastuneita. Seksiä ei edes ollut siihen mennessä. Se seurustelu kaatui sitten myöhemmin välimatkaamme. Nyt olen jo luultavasti sinun ikäisesi, ap!

Pillerit saattavat auttaa myös akneen, kuukautiskipuihin ja jopa vuodon määränkin, mutta ei välttämättä. Kokeilematta ei kuitenkaan tiedä. Minua auttoi, ja olisinpa saanut pillerit jo aikaisemin, jo ennen seksin aloittamista. Unohda nuo myrkkypuheet, lääkkeitä tarvitaan moneen muuhunkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit saattavat auttaa myös akneen, kuukautiskipuihin ja jopa vuodon määränkin, mutta ei välttämättä. Kokeilematta ei kuitenkaan tiedä. Minua auttoi, ja olisinpa saanut pillerit jo aikaisemin, jo ennen seksin aloittamista. Unohda nuo myrkkypuheet, lääkkeitä tarvitaan moneen muuhunkin.

Minulla auttoi kumpaankin. Teininä käytin pitkään aknelääkkeitä ja voiteita, mutta vasta pillerit poistivat aknen kokonaan. Menkkakivut olivat teininä sietämättömät, mutta pillerit aloitettuani pystyin jopa ulos menkkojen ekana päivänä, eli kyllä niillä voi vaikutusta olla.

Vierailija
64/65 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerien aloitus ei todellakaan tarkoita samaa kuin seksin aloitus. Itselläni toivat suuren helpoituksen arkipäiväiseen elämään, kun epäsäännölliset ja runsaat kuukautiset muuttuivat kohtuulliseksi ja tunnilleen säännölliseksi.

Ainoa mikä mietittyy, on se että hormonit vaikuttaa personnalisuuteen ja saa jotkut masentumaan. Sitä on vaikea huomata kun teinin itsetuntemus on muutenkin heikohko ja persoona on muutenkin myllerryksessä. Eri merkit vaikuttavat eri tavalla jokaiselle löytyy varmasti sopiva, kunhan kokeilee. On hyvä, että äiti ja poikaystävä voivat tarkkailla nuoren persoonaa ja ehdottaa merkin vaihtamista jos tuntuu että pillereillä on merkittävää vaikutusta.

Vierailija
65/65 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä mua jotenkin mietityttää tytön maine yms. asiat"

Maine? Miten tytön maine voisi mennä siinä, että hän huolehtii ehkäisystä? En ymmärrä ollenkaan. Sitäpaitsi ehkäisy on yksityisasia. Tyttäresi ei olisi edes tarvinnut kertoa asiasta sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme