Millainen ihminen leuhkii naamakirjassa leipovansa sämpylöitä?!
anna mun kaikki kestää!
pitäisi poistaa mokoma läski koko naamakirjakamuista.
Kommentit (90)
koska en juurikaan viihdy keittiössä, enkä todellakaan usein leivo yhtään mitään. Tämän varmaan suurin osa kyllä tietää, jolloin tietävät myös, että olipahan suoritus mulle! :D Ei se tarkoita sitä, että olisin jotenkin parempi kuin ne, jotka eivät leivo ikinä tai ne, jotka leipovat joka päivä, mutteivat kerro siitä facebookissa.
P.S. Leivoin eilen piirakkaa (tein taikinankin itse, enkä käyttänyt pakastetta!), enkä kertonut siitä facebookissa!
P.P.S. En ole kotiäiti
se sanamuoto - joten kerrohan nyt ap, ihan tarkasti, miten sillä leipomisella leuhkitaan? että osataan kaikki varoa sitä tästedes?
vai miten ottaa niin pannuun jonkun muun leipomukset? :)
mutta minun äitini on oikeasti tällainen kuin ap: keksii päästään aivan ihmeellisiä juttuja ja sitten loukkaantuu niistä. Kaikki jutustelu on kehumista tai ainakin jonkinlaisia piikkejä häntä kohtaan, ja yleensäkin kaikki ihmiset haluavat hänelle pahaa tai ovat muuten luonteeltaan ikäviä. Rasittavaa.
taidan tietää kuka ap on ja minä taidan olla se sämpylöiden leipoja.
vähän olen kyllä hämmästynyt mutta totta se on että tällaisia ihmisiä on olemassa.
tehty esim. sämpylöitä, istutettu kukkia yms yms kuinka ihanaa elämä on kun voi iloita pienistä asioista, kun muut äidit joilla on samanikäiset vauvat/taaperot valittaa kuinka rankkaa on arki valvomisineen, vahtimisineen, ei oo omaa aikaa yms. (itselläni erityislapsi ja paaaljon isoja juttuja edessä ja takana)
en väitä, etteikö terveen lapsen kanssa ole joskus rankkaa mutta pitääkö se marista joka jumalanpäivä naamakirjassa... säälittävää :D
pitäisköhän tehdäkin noin. alan joka päivä hehkuttaa fb:ssa miten ihanaa on ulkoilla lasten kanssa, laittaa ruokaa, kitkeä kukkapenkkejä, käydä uimassa ja mökillä jne.
tosin alkuperäinen päivitykseni, jos tässä siitä on kyse, ei kyllä ollut mikään hehkutus omasta mielestäni.
ajattelin piilottaa nyt mun päivitykset tältä kyseiseltä henkilöltä ettei hänen tarvitse enää katkeroitua mun leipomisista.
Minua myös kiinnostavat neuvolakuulumiset, eli miten lapset kasvavat. Minua kiinnostavat toisten leipomiset, siivoamiset, vaikka lapsen kakan koostumuskin jos se on jotenkin erikoista. Voisi sanoa lyhyesti: minua kiinnostaa kavereideni ELÄMÄ. Ihan se tavallinen elämä, arki. Toki myös isot asiat, mutta juuri siksi rakastan facebookia, että siellä on tutustunut moniin hyvänpäiväntuttuihin OIKEASTI. Siis niihin, jotka kertovat niistä jokapäiväisyyksistä. Niistä kun jutellaan, niin joskus sitten jostain asiasta tulee btw-privaa (esim. vinkkiä ongelmatilanteeseen tms.) ja siitä lähtee syvällisemmät keskustelut liikkeelle.
Ehkä kyse onkin sosiaalisuudesta. Sosiaalinen ihminen ON kiinnostunut toisten elämästä. Epäsosiaalisempi hermostuu ja ottaa nokkiinsa asioista, jotka ei mitenkään häneen itseensä edes liity.
pitäisköhän tehdäkin noin. alan joka päivä hehkuttaa fb:ssa miten ihanaa on ulkoilla lasten kanssa, laittaa ruokaa, kitkeä kukkapenkkejä, käydä uimassa ja mökillä jne. tosin alkuperäinen päivitykseni, jos tässä siitä on kyse, ei kyllä ollut mikään hehkutus omasta mielestäni. ajattelin piilottaa nyt mun päivitykset tältä kyseiseltä henkilöltä ettei hänen tarvitse enää katkeroitua mun leipomisista.
njääh, mitä sä tuosta ap.sta piittaat, anna palaa vaan :D
kovin pahaa pätemistä. Mutta just oli puhetta yhdestä joka päivittä facebookiin joka jumalan lenkkissä tiedot. Ne tulee kai jonkun palvelun tai sykemittariohjemiston tms. kautta ja tarina kertoo pituudet ja kalorit. Siis wtf.
jotka leuhkivat naamakirjassa keittotaidollaan, lastensa urheilumenestyksillä, jotka laittavat kuvia terassinsa sisustuksesta ja kaikin tavoin viestittävät omaa ihanaa keskiluokkaisuuttaan. Yök! Yhtä hyvin voisivat kirjoittaa suoraan että KATSOKAA KAIKKI KUINKA TAVATTOMAN ONNISTUNUT JA IHANA IHMINEN MINÄ OLEN.
Minulle ei koskaan tule tuollaista tunnetta toisten päivityksistä. Jos joku laittaa ennen-jälkeen -kuvat remontistaan tai kertoo että tyttärensä on voittanut juoksukilpailun, ne ovat mielestäni kivoja päivityksiä. Kerrohan, mitä sinun mielestäsi facebookiin saa päivittää?
Sua harmittaa, kun pelkäät, että kaikki miehet haaveilevat kodikkaasta ilmapiiristä, jossa tuoksuu ruoka ja tuntuu lämpö :)
Tässä se leuhka sämpyläpäivitys: Etunimi Sukunimi: meikämammapa sitten leipoa päräytti koko pellillisen sämpylöitä!
vaan ihan mukava päivitys. Itseäni ainakin hymyilyttää sanamuodot :)
Millainen ihminen luulee sämpylänleivonta-maininnan olevan leuhkimista? Millainen ihminen vetää herneen nenään siitä, että joku ilmoittaa leipovansa sämpylöitä?
liittyä Facebookiin.
Olette oikeasti ihan outoja. Ja samaten FB.
Koko homman idishän on, että sinne päivitetään kuulumisia. Eikö olekin?
Joten jos jollain on ollut ihan tavallista arkea jo useampi päivä, miksei sinne sitten voisi kirjoittaa arkisista touhuista. Kävin lenkillä, olipa ihana ilma ja sitten leivoin lasten kanssa sämpylöitä.
Jos joku tuon tulkitsee leuhkimiseksi, kannattaa jo vakavasti harkita pysyttelemistä POIS koko Facebookista.
Oikeasti.
Joskus niitäkin, jotka saavat minut vihaiseksi. Jos joku ärsyyntyy päivityksistäni, se on hänen ongelmansa, ei minun.
Aloittajan ongelma taitaa olla se, ettei hän itse osaa leipoa sämpylöitä vaikka haluaisi.
Yhden kaverin olen piilottanut ja senkin siitä syystä että joka saat..nan testin ja muun hölynpölyn se postaa seinälle.