Millainen ihminen leuhkii naamakirjassa leipovansa sämpylöitä?!
anna mun kaikki kestää!
pitäisi poistaa mokoma läski koko naamakirjakamuista.
Kommentit (90)
on sinne FB:hen päivitettävä jollei leuhkimistarkoituksessa?
on sinne FB:hen päivitettävä jollei leuhkimistarkoituksessa?
että en ole itsekään mikään sohvaperuna vaan harrastan liikuntaa lähes joka päivä, esim. eilen tunnin lihaskuntojumppa, tänään 5 km juoksu. Ei silti tulis mieleenkään noista jokaista ilmoittaa fb:ssä. Ja tottakai sinne saa päivittää että kävinpä tänään juoksemassa 5 km ja olipa ihana lenkki. Mut jotenkin tuollainen systemaattinen vähän tympäsee.
jotka leuhkivat naamakirjassa keittotaidollaan, lastensa urheilumenestyksillä, jotka laittavat kuvia terassinsa sisustuksesta ja kaikin tavoin viestittävät omaa ihanaa keskiluokkaisuuttaan. Yök! Yhtä hyvin voisivat kirjoittaa suoraan että KATSOKAA KAIKKI KUINKA TAVATTOMAN ONNISTUNUT JA IHANA IHMINEN MINÄ OLEN.
Se on nyt hänelle semmoinen spesiaali-tilanne nääs.
olen niiin saaamaton ja patalaisska akka, että vaatii suuuria ponnistuksia edes päivittää naamakirjaa....
Kun selvästikin tämä ketju on täynnä nimenomaan FB:n käyttäjiä, eli he tuntevat saavansa jotain Facebookin seuraamisesta. Siis silloin kun kukaan ei kirjoita sinne
a) arkisia asioita koska niissä ei ole mitään hienoa
b) hienompia asioita koska niistä kertominen on kusipäistä leuhkimista.
Mitkä päivitykset sitten ovat niitä joiden takia te siellä Facebookissa roikutte?
Kun selvästikin tämä ketju on täynnä nimenomaan FB:n käyttäjiä, eli he tuntevat saavansa jotain Facebookin seuraamisesta. Siis silloin kun kukaan ei kirjoita sinne
a) arkisia asioita koska niissä ei ole mitään hienoa
b) hienompia asioita koska niistä kertominen on kusipäistä leuhkimista.Mitkä päivitykset sitten ovat niitä joiden takia te siellä Facebookissa roikutte?
FB on mulla silti vähän niinkuin työpaikan kahvipöytä. Kyllä mua työpaikallakin todennäköisesti ärsyttäisi, jos joku työkaveri kertois mulle joka päivä liikutasuorituksensa keston, lenkin pituuden, siihen kulutetut kalorit ja keskisykkeen.
FB on mulla silti vähän niinkuin työpaikan kahvipöytä. Kyllä mua työpaikallakin todennäköisesti ärsyttäisi, jos joku työkaveri kertois mulle joka päivä liikutasuorituksensa keston, lenkin pituuden, siihen kulutetut kalorit ja keskisykkeen.
Ehkä ihmettelisin mutta en ärsyyntyisi. Kyllä te ihmiset pienistä ärsyynnytte.
Nämä toisen statuspäivityksistä ärsyyntyvät ovat todennäköisesti juuri niitä, jotka eivät ikinä päivitä mitään. Kyylävät vain toisten statuksia ja ärsyyntyvät niistä ja tulevat haukkumaan keskustelupalstalle. Miksi te siellä fb:ssä ylipäätään notkutte? Ja ei sitä koko naamakirjaa nyt niin vakavasti tarvitse ottaa, että ärsyyntyy toisten tekemisistä.
ettei sitä ole pakko käyttää ollenkaan tai ainakin voi poistaa/piilottaa sellaisten ihmisten päivitykset jotka ei kiinnosta.
Itse päivittelen statuksiin milloin mitäkin enkä mieti sekunttiakaan ärsyttääkö jotain.
Jos ärsyttää niin ei ole minun ongelmani.
Minulle Fb tapa vaihtaa kuulumisia laajan ystäväpiirin kanssa, ilman että tarvitsee erikseen soitella ja siksi nimenomaan myös arkisia asioita sinne kirjoitan.
Toisaalta en uhraa muutenkaan omaa aikaani siihen, että, miettisin mitä joku muu minusta ajattelee. Ei vaan kiinnosta pätkääkään.
Niin ja statuspäivityksiäni ei kyllä näekkään kuin hyvät ystävät ja tutut. En edes halua, että perheeni asioita tietäisi mitkään puolitutut tai vanhat koulukaverit, työkavereista puhumattakaan.
Itse tykkään lukea kaikenlaisia kuulumisia ystävien seiniltä.
Heija heijakaan ei ärsytä, miksi ärsyttäisi, ei siihen tarvitse sen enempää kiinnittää huomiota.
Ainoa mistä itse olen kyllästynyt on muutama tuttu jotka valittaa ihan kaikesta. Statuspäivitykset on pelkää nitkutusta päivästä toiseen. Sellaiset olen poistanut näkyvistä, niin ei tarvitse niitä nähdä. Eikä ole todellakaan ollut mikään menetys, kun eivät kuulu lähiystäviini.
Luulen, että nämä "ärsyyntyjät" ovat sellaisia peruskateellisia ihmisiä, joita yleensäkin v*tuttaa kaikki muille tapahtuvat kivat asiat tai yleensäkin se että joku on onnellinen.
Koska aina se ärsyttää jotakuta. Itseäni ärsyttää just ne jotka luettelee joka päivä tehdyt työt tai suunnitelmat. Tokihan kaikki haluais lukea jotain tosi meheviä juoruja, siksihän siellä naamakirjassa ollaan..UTELIASUUTTAAN! Minua kyllä ärsyttää myös kaikki aforismi ja muumiens suusta päivitykset..hyih!
Mutta silti jokainen saa minun puolesta kirjottaa statukseesna ihan mitä haluaa. Koska ihan varmasti minäkin ärsytän kavereitani =)
koska en käytännössä koskaan leivo! Se olisi oikeasti iso juttu. Mutta ei kai kukaan nyt leipomisella leuhki??? Eihän se oli mitenkään ihailtava juttu, että joku leipoo?? Noi lenkkipäivitykset vähän ehkä menee sinne näyttämisen puolelle, niitä mullekin tulee tosi paljon. En tajua miksi jokainen lenkki pitää laittaa facebookiin, tai uinti, tai kävely... Silloin tällöin ihan ok juttu, mutta jokainen lenkki...???
ilmoittamisen silloin jos siihen liittyy jokin yhteisöllisyys, esim. vaikka jokin naisporukka on ottanut tavoitteen juosta maratoni tms. ja sitten tsemppaavat toisiaan jne. Mutta kun tää lenkkimimmi saa kyllä ihan yksin päivitellä niitä lenkkistatuksiaan kommentit on aina nolla. Miksiköhän...
mielenkiintoisin sosiaalinen ilmiö on mielestäni se, että miten herkkiä ihmiset ovatkaan ärsyyntymään toistensa kirjoitteluun. Sitä harvemmin kuitenkaan ilmaistaan facebookissa, vaan sitten tullaan tänne palstoille tekemään ärsyyntyneitä avauksia siitä mitä joku toinen on kehdannut päivittää statukseensa ihan jossain muussa palvelussa.
ihanan viestitulvan sai provoni aikaan :)
Kaverisi kertovat ihan normielämän asioita ja sä vaan oot niin valtava kade :(
jotka leuhkivat naamakirjassa keittotaidollaan, lastensa urheilumenestyksillä, jotka laittavat kuvia terassinsa sisustuksesta ja kaikin tavoin viestittävät omaa ihanaa keskiluokkaisuuttaan. Yök! Yhtä hyvin voisivat kirjoittaa suoraan että KATSOKAA KAIKKI KUINKA TAVATTOMAN ONNISTUNUT JA IHANA IHMINEN MINÄ OLEN.
Tykkään kavereistani ja heidän jutuistaan. On ne sitten arkisia juttuja tai jotain spesiaaleja juttuja. Ei sitä liian vakavasti kannattaa ottaa. Siinä vaiheessa kun ottaa ja alkaa ottaa päähän, kannattaa pysyä pois :)
Jos omasta elämästään tavallisia, arkisia asioita ei saa kertoa, niin mitä saa, että olisit tyytyväinen? Mitä itse kerrot?
mutta kyllä joskus kerron siellä leipovani sämpylöitä.
ilmoittamisen silloin jos siihen liittyy jokin yhteisöllisyys, esim. vaikka jokin naisporukka on ottanut tavoitteen juosta maratoni tms. ja sitten tsemppaavat toisiaan jne. Mutta kun tää lenkkimimmi saa kyllä ihan yksin päivitellä niitä lenkkistatuksiaan kommentit on aina nolla. Miksiköhän...
mistä sä tiedät jos sen lenkkimimmin joku kaveriporukka julkaisee näitä samalla tavalla?
HeiaHeia on ainakin sellainen että jos sinne on kirjautunut facebookin kautta, se julkaisee automaattisesti kaikki suoritukset ja ne joutuu erikseen poistamaan seinältä sitten facebookissa. Joskus toiminnat on niin hitaita siellä että se facebookkijulkaisu ilmeistyy vasta joskus tunnin päästä jolloin ei enää itse ole kyttäämässä siellä että saa sen poistaa. Näin mulle ainakin käy usein. Mä kyllä systemaattisesti lähes aina poistan kaikki suoritukseni sitä mukaa kun niitä tulee. Ehkä kerran viikossa jätän jos olen kirjoittanut siihen jotain sellaista mikä saattaa muita kiinnostaa, esim. jos lenkillä näkynyt jotain tosi erikoista tai olen jo töissä mainostanut että tänään sitten naiset jaksetaan käydä lenkillä taas, eikö. Ja mulla on viitisen kaveria toisesta työyhteisöstä joiden kanssa on tälläinen liikuntarinki ja se todella innostaa liikkumaan. He julkaisevatkin aina kaikki suorituksensa, joten jos satut olemaan jonkun heistä kaveri, voi olla että tuntuu ärsyttävältäkin.
Musta noi heiaheiat ei kuitenkaan ole niin paha kuin se että ihan kirjoittaa päivityksen, joka on siis nimenomaan tarkoitettukin kaikille. Vai mikä pointti siinä sitten on?
Musta se ei oo yhtään pätemistä enkä näe siinä mitään ihmeellistä.
Ylipäätään minäkin ihmettelen, että MITÄ ihmettä sinne statuksiin saa päivittää? Kun kiellettyjen listalla on kaikki arkiseen liittyvä, onnellisuuttaankaan ei saisi mainita mutta ei saisi myöskään valittaa. Työasioistansa nyt muutenkaan ei ole kuulemma suotavaa jaaritella statuksissa. Lapsi-, koira- ja parisuhdejututkin ärsyttävät... Että kirjoitatpa mitä tahansa, niin on aina on joku elin otsassa.