Millainen ihminen leuhkii naamakirjassa leipovansa sämpylöitä?!
anna mun kaikki kestää!
pitäisi poistaa mokoma läski koko naamakirjakamuista.
Kommentit (90)
En käytä facebookia juuri siksi, kun ei päivitettävää ole. Mies käyttää sitä pelaamiseen, lähettää pelitavaraa mun tililtä. Itse toisinaan vilkaisen mitä tapahtuu, itse kirjoitan hyvin harvoin. Mitäpä tylsän ihmisen asiat siellä kiinnostaa. Tänne on kivempi purkaa tylsyyttä ;)
Tuosta tapahtuu vain arksia asioita tuleekin mieleen lausahdus: 'Get a Life!'. Sitä olen aina miettinyt, et jos oon pessimistipäivien tyylisesti ikuinen tylsimys, mitä se 'Get a Life' mun tapauksessa ois. Oisko parempi: 'Get a Death' (sori tää on vitsi siis ja itseironiaa).
Tuli jo selväksi, että tavallisia arkipäivän tekemisiä ei saa kertoa.
Saako kertoa elämän kohohkohdista kuten matkoista ja omista saavutuksista?
Arkielämän hassut sattumukset varmaan ok, niitä ei vaan satu joka päivä kaikille.
Vai toivooko mamma, että kaikki päivittäis vaan mehukkaita juoruja yksityiselämästään? Riidat miehen kanssa, lapsen vakava sairaus, rahahuolet. Että olisi yleisöllä mitä natustella siellä samalla kun leipoo sämpylöitä. Kerrotko itse näitä asioita?
joka kehuskelee tehneensä 'pullontuokuisen kodin'.. AAARG!
tämä tietty osin johtuu siitä että en pidä pullasta, mutta moinen olevinaan 'parempi äiti/nainen pullineen' uhoiluu on ..noloa?
Tuli jo selväksi, että tavallisia arkipäivän tekemisiä ei saa kertoa.
Saako kertoa elämän kohohkohdista kuten matkoista ja omista saavutuksista?
Arkielämän hassut sattumukset varmaan ok, niitä ei vaan satu joka päivä kaikille.
Vai toivooko mamma, että kaikki päivittäis vaan mehukkaita juoruja yksityiselämästään? Riidat miehen kanssa, lapsen vakava sairaus, rahahuolet. Että olisi yleisöllä mitä natustella siellä samalla kun leipoo sämpylöitä. Kerrotko itse näitä asioita?
eli uskomatonta mutta totta: joka päivä ei todellakaan ole pakko päivittää!
Katsokaa omaa seinäänne. Jos 90%päivityksistä on omien kotitöiden, lasten tekemisten, siivousten jne. selostusta, on erittäin todennäköistä että ärsytät vähintäänkin puolia fb-kamuistasi.
Sinänsähän se ei haittaa, mutta ei varmaankaan ole kivaa sekään että vaikka olisit muuten tosi jees kaveri niin sitten näin ärsytät.
Jos on pakko jotain laittaa niin julkaise mieluummin jotain "muumien suusta kuultua" tai vastaavaa, niistäkin syntyy monesti hauskoja keskusteluja :)
Tuli jo selväksi, että tavallisia arkipäivän tekemisiä ei saa kertoa. Saako kertoa elämän kohohkohdista kuten matkoista ja omista saavutuksista? Arkielämän hassut sattumukset varmaan ok, niitä ei vaan satu joka päivä kaikille. Vai toivooko mamma, että kaikki päivittäis vaan mehukkaita juoruja yksityiselämästään? Riidat miehen kanssa, lapsen vakava sairaus, rahahuolet. Että olisi yleisöllä mitä natustella siellä samalla kun leipoo sämpylöitä. Kerrotko itse näitä asioita?
Tavallisia on loman suunnittelu, odotus ja sen alkaminen, sekä loppuminen. Kaikenlainen loma-asioiden kuvailu, tähän menee myös kalastus, metsästys ja mökkiasiat. Lasten koulun alkaminen, lomat ja loppuminen. Koirien ja kissojen ihastelu. Pihanlaiton suunnittelu ja toteutus. Juhlat ympärivuoden, myös synttärit. Mitäs vielä, no nuo ajankohtaisaiheet lyhyehkösti, kuten tuo jääkiekko tai euroviisut. Omien lasten kasvamisen surkuttelu, ajankulun surkuttelu. Nää on mitä nyt tulee mieleen.
Hei, nää on mitä oon muilla nähnyt. Oon tuo, joka sanoi, ettei käytä facebookia, kun ei oo mitään päivitettävää. Pikkaisen on jännä instituutio tuo facebookki, en oo vastaan, mut en oo oikein puolestakaan.
Ton mä laitankin heti päivitykseeni :D
Ja AP, sulla on ongelmia...
leipoo sämpylöitä. Hyviähän ne ovat.
Oletko ap totaaliuusavuton?
Saako facebookiin laittaa vain valittavia viestejä?
Just näistä syistä en päivitä sinne mitään, joku persnaama tulkitsee kaiken kuitenkin negatiivisesti.
leipoo sämpylöitä. Hyviähän ne ovat.
Oletko ap totaaliuusavuton?
joo minäkin leivon sämpylöitä. mutta en lällätä siitä facebookissa muille. minulle leipominen on ihan arkinen juttu, ei sitä tarvi facebookissa kaikille kuulutella.
joo minäkin leivon sämpylöitä. mutta en lällätä siitä facebookissa muille. minulle leipominen on ihan arkinen juttu, ei sitä tarvi facebookissa kaikille kuulutella.
Mua taas sapettaa ihmiset, jotka ei ymmärrä muuta kun omaa napaansa tuijotella...
1)lapsellinen pentu
2)kateellinen tissitön
3)laiska tumpelo uusavuton
4)uraohjus,joka oikeasti haluis istua mieluummin hiekkalaatin reunalla kuin neuvotteluhuoneessa=) =)
Noh,Ap,mikä sä oot näistä??Hahaaaa
sellainen joka itse(kin) on läski!
ap kuulostaa hyvin epävarmalta, kateelliselta ihmiseltä jonka elämä valuu tyhjiin toisten elämää kadehtiessa kun ei itse jaksa eikä saa aikaiseksi mitään. mitään näin naurettavaa en oo aikoihin kuullut. monet mun tutut päivittää facebookkiin leipomisistaan ja se on musta kiinnostavaa ja reseptejäkin vaihdellaan.
Facebookissa voi piilottaa sellaisen ihmisen päivitykset joita et halua seurata news feedissä.
mutta en ymmärrä niitä, jotka julkaisevat tuontyyppisiä tekemisiään facebookissa HeiaHeia-suorituksinaan...Tai saunomista tai siivoamista, jälkimmäisessä ei tule edes hiki.
Oikeasti en ymmärrä, miksi pitää päivittää ihan tavallisia arkisia juttuja, joita muutkin tekevät. Eniten mua ärsyttävät ne päivitykset, joissa ihana lapsi on _taas_ oppinut jonkin huipputaidon, jonka muidenkin lapset varmasti jossain vaiheessa oppivat elleivät osaa jo. Piilotan näiden ihmisten päivitykset, koska ei mua kiinnosta. Käyn sitten välillä lukemassa niitä, josko siellä olisi jotain muutakin kuulumisia joukossa. En jaksa lukea näitä päivittäjiä, jotka päivittävät kymmenen kertaa päivässä lapsistaan tai leipomisistaan. Eipä tarvitse siten häiriintyä toisille tärkeistä asioista.
nyt vielä miten leuhkitaan sämpylänleipomisella? Ihan sanamuotoa haen, että on helpompi tulkita.
Jatkuvasti täällä on narinaa kuinka ärsyttää kun luettelee töitään tai sitä ja tätä. Tuntuu, että oli statuspäivityksen aihe mikä tahansa niin se on aina väärä. Helvetti piilottakaa ne ärsytyksen kohteet sitten. Sillä siitä pääsee.
anteeksi nyt mutta en todellakaan tarkoittanut leuhkia sillä sämpylöiden leipomisella. voithan toki poistaa minut sieltä facebook-kavereistasi, jos asia sinua niin paljon vaivaa. nimittäin tulen varmasti tässä kesän mittaan usein kertomaan siellä mitä olen leiponut. jos haluat voin myös piilottaa kokonaan päivitykseni sinulta.
ihan nyt muillekin tiedoksi että kaikki eivät niillä arkipäiväisillä fb-päivityksillä, jotka kertovat leipomisista ja muista arkisista puuhista lasten kanssa, tarkoita tai halua mitenkään leuhkia. ainakaan minun elämäni ei todellakaan ole täydellistä (enkä myöskään sellaista esitä) vaan päinvastoin ajoittain melko rankkaa. nautin kuitenkin sellaisista elämän pienistä iloista ja minusta on mukavaa jakaa niitä ystävieni kanssa fb:ssa. ap ei mitä ilmeisimmin kuulu heihin. monet ystäväni ovat jopa erikseen maininneet IRL miten mukavaa heistä on lukea meidän perheen arkisista puuhista, osa kun asuu kaukana ulkomailla.