Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tykkää, että kehitysvammaisia syrjitään.

Vierailija
27.05.2011 |

Syrjintä aloitetaan jo ennen syntymää. Kulmat rutussa yritetään löytää poloiset vammaiset tuhottaviksi jo kohdussa. Näin toimii sivistysvaltio.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammaisen äiti selittää vakavissaan miten lapsensa on "ihan omatoiminen", mitä nyt pysty itse edes pyllyään pyyhkimään. Ei nyt millään pahalla mutta avaahan jo silmäsi: hän EI OLE omatoiminen, sillä vaikka hän kuinka hienosti pärjäisi joissakin arjen askareissa, pyllyään pyyhkimätön ihminen ei voi olla "omatoiminen".

Vierailija
42/44 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on kuitenkin ihminen. Hänellä on oikeus elää ja olla tässä maailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tietty auta että yksittäisen vammaisen kimppuun käydään ja haukutaan ym. Vaan pitäisi tehdä lakialoite tästä että olisi lääkärin vastuulla päättää onko järkeä ruveta synnyttämään lasta jos vammainen. Vastuu elämän päättämisestä pois vanhemmilta. Samoin myös downin kohdalla. Eipä heitä työelämässä näy. Sitten siitä säästettävät verovarat perheiden tukemiseen ym. En myöskään näe sitä tarpeellisena että terveiden lasten terveystarkastuksia lisätään. Mitä he sillä tekevät että käyvät 6kk välein ja kaikki ok ja tilanne sama. Tuhlausta sanon minä. Tukiopetusta pitäisi lisätä ja se olisi hyvä asia samoin kuin henkilökohtaisia avustajia lisää. Itse en voisi vammasita lasta synnyttää.

siis pidätellä kun synnytys alkaa :) ?

Ei millään pahalla, valitsit sanasi aivan väärin. Suurin osa (lievistä) kehitysvammoista todetaan leikki/eskari-iässä. Synnytyssalissa näistä ei ole mitään tietoa!

Siinä sinulle pieni tiedonjyvänen, kun selvästi et tiedä mistä puhut.

Minä _synnytin_ terveen vauvan, kuten kunnon naisen kuuluu, kävin kaikki tarjotut seulat ja ultrat. Se samainen "terve" vauva (9/9/9 pistettä) osoittautuikin vammaiseksi. Diagnoosi on tulossa kohta, 8 - vuotiaana. Mitäs tästä tuumaat :) Ihana lapsi on, osaa jopa pyllyn pyyhkäistä (sinnepäin ainakin ;D).

Vierailija
44/44 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytätkö terveen vai kehitysvammaisen lapsen? Et todellakaan voi valita sitä itse! Kehitysvammat ei näy ultrissa, ja tiedän monta lasta jotka ovat syntyneet seulontojen mukaan terveinä, ja ovat silti vammaisia. Jos saisit tällaisen lapsen, mitä sille tekisit? Haluaisitko että yhteiskunta tukisi sinua, vai että kaikki rankaisisivat sinua siitä? Mietipä nyt hetki.

On yhteiskunnalle halvempaa, että vammaiset hoidetaan kotona kuin laitoksissa, vai ajattelitko antaa lapsellesi armopiikin?

voi aivan hyvin kritisoida, että mitä helvetin järkeä on esim. kunnan maksaa ratsastusterapiaa sellaiselle, joka ei edes tajua olevansa tässä maailmassa vaan kuolaa ja mölisee. Kaikki invataksit ja austajat ja tunnit ja muut maksaa joka terapiakerta maltaita.

Samaan aikaan normaalilapsi ei saa koulussa tukiopetusta, koska koulussa pitää säästää niin paljon. Mutta tärkeintähän on, että tämä kehitysvammainen pääsee ratsastamaan kerran viikossa, vaikka hänen tulevaisuus on suljetussa asumisyksikössä, missä hänen elämä on sellaista, että kävelee edestakaisin, mölisee, hakkaa seiniä, syö ja häneltä takapuoli pyyhitään ja hänet pestään ja hänen pyykit huolletaan yms.

Näistä on uskallettava puhua ihan oikeasti, eikä vain hymisteltävä ja suljettava silmät.

Minä soisin nämäkin rahat mieluummin terveiden lasten terveystarkastuksiin ja tukiopetuksiin yms.

Aina jostain sikiää näitä henkisesti vammaisia, jotka eivät ymmärrä kehitysvammaa.

Jos ihminen päästää suustansa, että "minun veromarkkojani ei saa käyttää kehitysvammaisiin" tai että ne "tulee liian kalliiksi yhteiskunnalle" tai jotain muuta sontaa, niin minulle tulee hirveä sääli tällaisia tapauksia kohtaan. Minkälainen elämä heillä on? Empatia puuttuu, ymmärrys puuttuu, kehittyminen on puolitiessä, ja silti heillä on oikeus elää tässä yhteiskunnassa? Miksi ei seulota näitä tunnevammaisia yksilöitä pois maailmankartalta, maailma olisi yksinkertaisesti parempi paikka elää silloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan