Antaisitko alakoululaisesi kaveerata 2 vuotta vanhemman lapsen kanssa jota et tunne?
Mun 3lk poika on syntynyt loppuvuodesta eli täyttää vasta ½ vuoden päästä 10. Heidän luokallaan on poika, joka on käynyt 0-luokan ja jäänyt kerran luokalleen eli täyttää jo 12 (parin vkon päästä). Vähän epäilyttää näin eritasoisten ystävyys kun en itse ole koskaan tavannutkaan tätä vanhempaa poikaa, enkä tunne vanhempiakaan.
Tää mun lapsi on vielä todella lapsellinen, ja eikö 12-vuotiaalla ala olla jo muutakin mielessä kuin leikki?
En haluaisi yllyttää poikaani tapaamaan tätä kaveria mutta en toisaalta oman ennakkoasenteeni vuoksi tohtisi suoralta kädeltä kieltääkään...
Enkä ole päivisin kotona vahtimassa lapseni tekemisiä koulun jälkeen kun itse pääsen töistä vasta neljältä.
Kommentit (23)
että kaveeraaminen ikäryhmäänsä vanhempien tai nuorempien kanssa korreloi myöhemmän rikoskäyttäytymisen kanssa.
Lähde: Janne Kivivuori, kriminologi kirjassa Rikollisuuden syyt
Minä leikin 8 luokkalaisena about 6-7 vuotta nuorempien kanssa. Rikosrekisteriä ei ole vielä nasahtanut. :)
Ovat olleet yhdessä 2 vuotta ja kaveruus on johtanut vain ongelmiin.
Lapseni pääsee vasta nyt lähikouluun ja saa lähikaverit. Syksyllä yritetään vetää ystävyys poikki.
Lapset ovat ulkona yhdessä ja tykkään kyllä tästä pojasta paljon, mutta hänen vanhemmat eivät kasvata tätä lasta ja siksi ystävyys on katkaistava.
Todellakin se rikosrekisteri tulisi jossain vaiheessa.
Minä leikin 8 luokkalaisena about 6-7 vuotta nuorempien kanssa. Rikosrekisteriä ei ole vielä nasahtanut. :)