Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä kotityöt on mahdotonta tehdä lasten kanssa?

Vierailija
27.05.2011 |

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunoitten pesu on työlästä yksinkin, mutta kolmen pienen kanssa suorastaan rasittavaa.

On tullut kuitenkin pestyä.

Leipominen on myös aika sotkuista hommaa lasten kanssa, mutta osallistuvat siihen mielellään.

Vierailija
22/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten lukumäärästä, iästä ja luonteen piirteistä? Esim on se pikkusen helpompaa imuroida yhden tai kahden leikki-ikäisen kanssa kuin esim vauvan ja taaperon kanssa jne...tänään just yritin imuroida vilkkaan taaperon kanssa joka koko ajan roikkui imurin letkussa ja oli tiellä. Huusi ja likjui ja halusi myös imuroida :D..jätin sen leikin kesken kun ei tullut mitään. Aika hankalaa imuroida 150m2 kun takiainen roikkuu letkussa ja jalassa kiljumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin myös lasten iästä, mutta silloin kun lapset olivat täysin vahdittavia, mutta nopsajalkaisia, niin ikkunanpesu ulkona tikkailla oli aika vaikeaa (=mahdotonta).

Juuri kun olet kiivennyt tikkaille, juoksee yksi lapsi yhteen suuntaan ja toinen toiseen suuntaan. On pakko palata alas katsomaan minne ne hävisivät. Tai sitten lapsi kipuaa sinne tikkaille myös, eikä pääse alas.

Jossain lasten ikävaiheessa myös leipominen on ollut vaikeaa. Juuri kun kädet ovat taikinassa niin pitääkin mennä pyyhkimään kakkapeppua tai niistämään nenää tai lohduttamaan tms. Sitten kun lapset osaavat jo itse osallistua leipomiseen ei ongelmaa niinkään ole tai silloin kun vauva vielä viihtyi kantoliinassa.

Vierailija
24/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä äidin/isän hermoista.

Jos lapsi pelkää imuria hysteerisesti, imurointi voi olla mahdotonta.

Tulen laittaminen takkaan voi olla vaikeaa, jos taapero/vauva koko ajan pönkii tuleen käsiensä kanssa.

Ruohonleikkurin tankin täyttäminen bensalla ja ruohonleikkaus voi olla melko mahdotonta, jos kersa haluaa tunkea sormiaan bensaan/tankkiin/leikkuriin ja kiipeillä härvelin päällä.

Klapien pilkkominen voi olla mahdotonta, jos ei lapsi ymmärrä, että voi lentää pilkka silmään ja sormet mennä muusiksi kirveen alla.

Jaloissa riehuvien muksujen kanssa munkkien uppopaistaminen voi olla vaarallista.

Tässä juuri eilen poltin käsivarteni silitysraudassa pahasti, kun taapero tuli kiskomaan johtoa. Silittäminen voi olla haastavaa.

Puukkojen kanssa leikkivän lapsen kanssa voi vituttaa täyttää tiskikonetta, varsinkin jos lapsi haluaa kantaa astiat pois koneesta, laittaa kannen kiinni ennen aikojaan ja kiivetä koneen sisälle.

Remonttityöt voi olla hiton hankalia. Anna lapselle ruuvimeisseli ja hän työntää sen pistorasiaan.

Uunissa paistaminen on meillä joskus vaikeaa, kun lapsi haluaa tunkea käsiään uuniin ja hokee samalla "kuuma kuuma kuuma".

Vierailija
25/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa voi tulla vakava vahinko: syövyttävät pesuaineet, terävät tai kuumat esineet. Perus siivoaminen onnistuu, muksu saa välillä lekkiä imurointia, luuttuamista tms. Silläaikaa teen itse toista. 3-vuotiaalla on oma pieni siivousämpäri ja luuttu jolla pyyhkii pölyjä omasta huoneesta. Tiskikonetta on alusta asti täytetty ja tyhjennetty yhdessä. Pilkkomani ruoka-aineet tyttö laittaa astioihin mielellään- Kattaa ja siivoaa pöytää, tyhjentää ja täyttää pyykkikonetta.

Kylppärin siivoamista en ole kokeillut, mutta eihän siihen tarvitse kuin ämpärin, mäntysuopaa, juuriharjan ja uikkarit. Saletisti tulee parin tunnin hauskanpito kun sen ottaa leikin kannalta!

Vierailija
26/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikää on esim. 9kk-18kk, mutta osaa kävellä ja kiivetä.

ei mullekaan tule mieleen oikein muuta kuin jotkut remonttihommat. Seinän mielellään maalaa kerralla loppuun asti, joten se on vähän hankala pienten pyöriessä jaloissa.

Tavanomaiset kotityöt onnistuu kyllä ihan hyvin. Toiset on tosin sellaisia, että eivät kykene keksimään pikku lapsille ollenkaan sellaisia pieniä ajanvietetehtäviä. Jos ei lasta saa siinä viihdytetyksi samalla kun nyt vaikka silittää, niin vaikeaa se tietty on. Meillä on toiminut se, että lapset voivat auttaa. Ihan pienet leikkivät vaikka lakanakasassa piilosta, pikkuisen isommat voivat vaikka "esivalmistella" vaatteet suihkupullolla. Jos ihan puuvillapaitoja silittää, niin ei haittaa jos on vähän kosteampi joku kohta.

Vierailija
27/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka seuran kipeä. Meillä ei ole onnistunut alle 2-v:n kanssa silittäminen ja ompeleminen ompelukoneella, ellei toinen aikuinen ole pitämässä seuraa lapselle.

Vierailija
28/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäköhän pientä iltapuhdetta mä voisin keksiä tuolle mun 1v9kk vaihtimimmile joka on liian iso sitteriin sidottavaksi mutta liian pieni pysymään kiltisti paikallaan niin kauan että äiti kerkee imuroida ja puunata :D

Vierailija
29/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei onnistu pyykin viikkaaminen. "Apulainen" on vähän liiankin tehokas ja onnistuu kaatamaan pinot nopeammin kuin minä saan ne viikattua. Toinen mikä ei onnistu on rikkaruohojen kitkeminen, siinäkään liian tehokas apulainen ei ole kauhean kätevä... Niin ja imuroiminen ei onnistu kun lapsi pelkää imuria ihan hysteerisenä. Se on pakko tehdä silloin kun toinen vanhempi vie lapsen ulos.

Tiskaaminen on päivästä kiinni. Välillä tiskataan kiltisti ja välillä kielloista huolimatta kaadetaan vettä puiselle lattialle...

Vierailija
30/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntee olonsa tosi epämukavaksi kun imuri on päällä, haluaa vaan syliin ja on hermostunut jopa itkuinen. kun toisella vanhemmalla on aikaa lapselle, on ns. varattu lapselle, lapsi on kyllä kiinnostunut imurista (yhdessä vanhemman kanssa) ja jonkin ajan kuluttua saattaa vetäytyä omiin leikkeihinsä yksin tai yhdessä vanhemman kanssa. muut kotityöt menee jos on pakko, paljon teen silloin kun mies on kotona. toki pyykkiä pesen ja hoidan muut pikkutyöt päivän aikana lapsen kanssa, mutta esim. ikkunoiden ja mattojen pesu, verhojen vaihto jne. vain äärimmäisessä hädässä ilman apukäsiä.

Vierailija
31/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten todellinen enkeli kun mä olen pystynyt ihan normaalisti tekemään kaikkea vaikka onkin lapsi.

Poika on 1 v 10kk ja hommat menee niin että aina kun teen jotain (esim siivoan keittiötä yms) poika tulee mun viereen leikkimään ja siinä se kiltisti leikkii niin kauan kun äiti häärii. Sitten jos on läheisyys tarve niin poika vaan kainaloon ja kyllä ne hommat niinkin hyvin hoituu.

Ainakin näin yhden lapsen kanssa pärjää vallan mainiosti. Vähän vaan kekseliäisyyttä ja malttia peliin ja juttelee omalle pienokaiselle niin johan homma skulaa. :)

Vierailija
32/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa voi tulla vakava vahinko: syövyttävät pesuaineet, terävät tai kuumat esineet. Perus siivoaminen onnistuu, muksu saa välillä lekkiä imurointia, luuttuamista tms. Silläaikaa teen itse toista. 3-vuotiaalla on oma pieni siivousämpäri ja luuttu jolla pyyhkii pölyjä omasta huoneesta. Tiskikonetta on alusta asti täytetty ja tyhjennetty yhdessä. Pilkkomani ruoka-aineet tyttö laittaa astioihin mielellään- Kattaa ja siivoaa pöytää, tyhjentää ja täyttää pyykkikonetta. Kylppärin siivoamista en ole kokeillut, mutta eihän siihen tarvitse kuin ämpärin, mäntysuopaa, juuriharjan ja uikkarit. Saletisti tulee parin tunnin hauskanpito kun sen ottaa leikin kannalta!

Vierailija
33/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäköhän pientä iltapuhdetta mä voisin keksiä tuolle mun 1v9kk vaihtimimmile joka on liian iso sitteriin sidottavaksi mutta liian pieni pysymään kiltisti paikallaan niin kauan että äiti kerkee imuroida ja puunata :D

Leikkikehän kanssa voisi onnistua kotitöiden tekeminen.

Vierailija
34/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon, että hommat hoituu :D toista se on mulla jolle siunaantunut 3 kpl vilkkaita lapsosia jotka haluaa tehdä just sitä mitä äitikin :D erityisen kivaa on roikkua imurin letkussa, mopissa, kaataa pesuvesi lattialle, ottaa likaisia tiskejä koneesta sitä mukaa kun laitan niitä sinne...

Vierailija
35/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuumaisia siitä että äiti laittaisi hänet leikkikehään ja lähtisi imuroimaan...ei taitais mamman kuulo kestää eikä hermotkaan sitä huutoa :D no joo ehkä 5 min malttaisi leikkiä jos antaisin sinne jotain kivaa...

Vierailija
36/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näköjään rauhallisten lasten äidit aina tajua millaista se on kun on oikeasti vilkkaampi ja menevämpi lapsi. Lapsi joka ei todellakaan halua jäädä leikkikehään istumaan sillä välin kun äiti tekee jotain paljon kivempaa!

Vierailija
37/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lasten iästä.

Juuri tuossa yritin pestä ikkunoita, alas asti ulottuvia maan tason ikkunoita pihan puolelta. 2-vuotias tietysti innostui läträmään vedellä ja pyyhkimään ikkunoita. No, eihän siinä mitään, mutta siinä vaiheessa kun on edetty lopulliseen kuivausvaiheeseen, niin on aika vaikea estää lasta länttäämästä märkää sientä uudelleen puhtaaseen ikkunaan.

Vierailija
38/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mahdotonta on kaappien penkominen/ siivoaminen, kun sieltä kiskottaisiin tavaraa ulos ihan urakalla.

Tiskaus sujuu nykyään, mutta aiemmin oli mahdotonta, kun suuhun meni kaikki mahdollinen: tiskiharjat, ruuan jämät, likaiset astiat jne.

Imuroidessa vajaa kaksivuotias saattaa auttaa imuroimalla rikkaimurilla.

Vierailija
39/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva turvaistuimessa, muut pikkuiset pyörivät mukana. Taukoja pidän usein. Työt etenee, mutta hitaasti.

Vierailija
40/43 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kehittää kaikkeen ihan omia kuvioita ja yleensä haluaa tehdä juuri samaa kuin minä. Omalla tavallaan tosin, mikä voikin olla se vaaramomentti. Ja jos ei saa tehdä omalla tavalla, kirkuu ja heittäytyy pitkäkseen.

Läheisyyden kaipuuta hänellä harvoin on, touhottamisen kaipuu kyllä.

Sitten todellinen enkeli kun mä olen pystynyt ihan normaalisti tekemään kaikkea vaikka onkin lapsi.

Poika on 1 v 10kk ja hommat menee niin että aina kun teen jotain (esim siivoan keittiötä yms) poika tulee mun viereen leikkimään ja siinä se kiltisti leikkii niin kauan kun äiti häärii. Sitten jos on läheisyys tarve niin poika vaan kainaloon ja kyllä ne hommat niinkin hyvin hoituu.

Ainakin näin yhden lapsen kanssa pärjää vallan mainiosti. Vähän vaan kekseliäisyyttä ja malttia peliin ja juttelee omalle pienokaiselle niin johan homma skulaa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän