Ennätys: 22 lasta suurimmassa lestaatiolaisperheessä
Siinä on pitänyt naisen olla jo melko virkeänä että on lähes joka vuosi pystynyt synnyttämään uuden ihmisen. Ennen kuin vaihdevuodet lopettaa lisääntymiskyvyn.
Kommentit (179)
Sairaanhoito alalla työskentelee valtavat määrät lestaadiolaisnaisia. Varo ettet joudu sairaalaan tai vanhainkotiin, jos olet noin suvaitsematon.
Kyllä lestadiolaisia kohtaan, saa olla suvaitsematon. On siellä niin paljon käsittämätöntä tyhmyyttä. Naiset on aina äippälomalla.
missäs ne suvaitsevat ihmiset taas ovatkaan?
aivopesua kohtaan
kait osoitat samaa suvaisevaisuutta muslimeja ja muita uskontoja kohtaan?
miesten muokkaamia uskontoja, joissa naisen tehtävä on olla lähinnä kotipiika ja synnyttäjä? Miksi niitä pitäisi hymistellä ja kunnioittaa?
Olenko kirjoittanut kirjan, missä minut on määrätty perheen pääksi ja käskenyt lisääntyä ja täyttää maan?
Sairaanhoito alalla työskentelee valtavat määrät lestaadiolaisnaisia. Varo ettet joudu sairaalaan tai vanhainkotiin, jos olet noin suvaitsematon.
Kyllä lestadiolaisia kohtaan, saa olla suvaitsematon. On siellä niin paljon käsittämätöntä tyhmyyttä. Naiset on aina äippälomalla.
että onkin hienon valikoivaa tuo sinun suvaitsevaisuus! :D
kun on aina raskaana.
Vastoin tahtoaan.
mutta silti tämän ketjun suvaitsemattomuus ärsyttää minua.
Ilmeisesti monetkaan eivät tajua, että jos lapsia on 22, niin ne kaikki eivät ole pieniä yhtä aikaa. Kun nuorin on syntynyt, ovat vanhimmat jo todennäköisesti muuttaneet pois kotoa. Monesti myös vanhemmista lapsista on paljon apua nuorempien hoidossa silloinkin, kun vanhempia sisaruksia ei kuormiteta mitenkään kohtuuttomasti. Ainakin minusta kolmannen lapsen vauva-aika oli paljon helpompi kuin ensimmäisen, koska vanhemmista sisaruksista oli seuraa vauvalle, eikä häntä tarvinnut jatkuvasti viihdyttää itse.
Ympäristöasioillakin hurskastelu on minusta täysin turhaa niin kauan kuin Suomessa on iso ongelma se, että nuoremmat ikäluokat pienenevät, jolloin meidän eläkkeittemme maksaminen tulee heille raskaaksi. Juuri tämän viikon Suomen Kuvalehdessa on iso asia asiasta. Niin kauan kuin tilanne on tämä, niin ainakin minä toivotan isot lapsiperheet tervetulleiksi parantamaan tilannetta.
"Noin kaksilapsinen perhe on 21. vuosisadalla maapallon hallitun väestöpolitiikan ja elinympäristön turvaamisen ehdoton edellytys." Aina voi vedota siihen, että "ei koske minua vaan muita", "ei oma toimintani vaikuta, kun ne muut kumminkin..." jne. Se nyt vaan on ELOLOGINEN FAKTA, että jos lapsia tekee, niin kannattaisi maapallon kestokyky huomiden tehdä vain yksi lapsi, max. 2 / perhe. Se, haluaako tätä noudattaa on eri juttu, mutta tosiasia se siltikin on. Ei suvaitsevaisuutta. MINÄ voin sitä noudattaa ja olla itseeni tyytyväinen, mutta en vaadi sitä muilta. Vaikka olishan se hienoa, jos olisi joku muukin tässä maassa, joka katsoisi vähän omaa nokkaa pidemmälle. Raha (suuri eläke) ei ole kovin ollennaista maailmanmittakaavaa ja köyhyyttä ajatellen. Mieluummin otetaan tänne työväkeä muualta, jossa sitä on liikaa (niitä sun eläkkeitäja sun suurperheen lasten koulutustakin maksamaan). Yhteen lpseen menee valtiolta paljon enemmän rahaa (hoito, koulutus, terveydenhuolto, sosiaaliturva jne.) kuin yhden ihmisen eläkkeeseen. Jostain ne verorahat sun lapsen kouluttautumiseenkin revitään.
missäs ne suvaitsevat ihmiset taas ovatkaan?
aivopesua kohtaan
kait osoitat samaa suvaisevaisuutta muslimeja ja muita uskontoja kohtaan?
miesten muokkaamia uskontoja, joissa naisen tehtävä on olla lähinnä kotipiika ja synnyttäjä? Miksi niitä pitäisi hymistellä ja kunnioittaa?
Olenko kirjoittanut kirjan, missä minut on määrätty perheen pääksi ja käskenyt lisääntyä ja täyttää maan?
sen tietää,vaikka oisitkin kirjoittanut! :O
mutta kovin pahaolo sulla täytyy olla,kun noin kovin vihaat toisten uskoa!
miten ois,elä ja anna toistenkin elää..
"vieläkö Taivaan Isä uskoo meille uuden taivaan taimen kasvatettavaksi."
"Uusi orastava raskaus pelottaa: miten jaksan taas sen kaikkine vaivoineen ja sairauksineen. Tuntee itsensä kovin pieneksi ja mitättömäksi."
http://freepathways.wordpress.com/2010/06/09/jumalako-nujertaa/
22 lapsisessa perheessä energian kulutus/henkilö on huomattavasti pienempää kuin pienimmissä yksiköissä.
Sitä paitsi ilmaston lämpeneminen on suuri ihmisten huijaus. Katso MOT-ohjelma uudesta jääkaudesta.
että voi olla noin tyhmä
mutta ettekö te juuri itse ole suvaitsemattomia? Miettikää nyt vähän. Miettikää sitä ideologiaanne hiukan. Onhan teidän jumalannekin ankara koston jumala.
Ei todellakaan ole helppoa elämä jos on noin monta lasta. Elämä on melko rankkaa ja työntäyteistä hormonihuuruissa elämistä.
Miten joku voi väittää muuta?
Meillä on 5 lasta ja ollaan hiukan päälle kolmekymppisiä. hyvä kun rahkeet riittää tälle katraalle. vähään aikaan ei ainakaan tule lisää.
Itse haluan että aikani riittää näille lapsille ja haluan nauttiakkin tästä elämästä ettei tarvi kokoajan eläää jonkun toisen pillin mukaan.
Silloin kun meillä oli kaikki ihan pieniä niin oli kyllä aika rankkaa elämä. Arki oli työtä täynnä ja siihen päälle vielä yövalvomiset.
Jos sitä olisi jatkunut vielä 10 vuotta eteenpäin niin olisin varmaan lataamossa.
Mä ainakin ajattelen niin että jumala ei voi olla niin julma että pakottaa ihmisen synnyttämään vuodesta toiseen vaikka perhe kärsisi.
Itse ainakin aloin ajattelemaan koko perheen hyvinvointia. tällä hetkellä meillä menee älyttömän hyvin ja ollaan jaksavia vanhempia.
Olen nauttinut työssäkäynnistä.
Voi olla että haluan vielä joskus vauvan jos sellainen meille vielä suodaan..
Ja olen vl-äiti etelä-suomesta
pelkästään lapsilisät jos on 22 lasta 3000-4000 verotonta ja paljonko täytyy tienata että saa tuon käteen työssäkäyvän?
mutta ettekö te juuri itse ole suvaitsemattomia? Miettikää nyt vähän. Miettikää sitä ideologiaanne hiukan. Onhan teidän jumalannekin ankara koston jumala.
mietis nyt, kuinka vähän lesuja on ja kuitenkin vihasi heitä kohtaan on noin suurta! miksi?
verotonta lapsilisää/kk. Bruttona jotain 6000 euroa palkkaa.
Luuletko, että misssän perheessä on 22 alle 17-vuotiasta?
Paljonko on pelkästään lapsilisät jos on 22 lasta 3000-4000 verotonta ja paljonko täytyy tienata että saa tuon käteen työssäkäyvän?
Jos kaikki suomalaiset siirtyisivät elämään kuten intialaiset keskimäärin, saisimme kuluttaa 1/ 7 siitä mitä nyt
Eli jos bruttopalkkasi on 2 100 euroa, sinun pitäisikin elää 300 eurolla kuussa.
Saada sillä perheellesi asunto, lämmitys, vesi, ravinto, vaattet, lääkkeet jne.
Nykyisin lestadiolaisilla on valtavan suuret omakotitalot, tila-autot ja usein paljon muita energiaa kulkuttavia kulkuvälineitä. 22 lapsen kanssa ei asuta kerrostalossa.
Silti ihan kiva palkka kotona olemisesta vastaa tosiaan muhkeaa palkkaa työelämässä!
Maapallo on yksi pieni pallo jossa vastuu kulutuksesta ja elinympäristöstä koskee meitä kaikkia. kukaan ei voi irtisanoutua siitä!
Eivät lestadiolaisetkaan.
Erityisesti se koskaa meitä jotka elämme kaukan akylämässä pohjolass aja olemmem rakentaneet kulutusyhteiskunnan vailla vertaa.
Meillä on suuri vastuu.
Ymmärrätkö, että suurimmassa osassa perheitä (riippumatta perheen koosta) lapsilisä menee elinkustannuksiin.
Silti ihan kiva palkka kotona olemisesta vastaa tosiaan muhkeaa palkkaa työelämässä!
periatteessa mahdollista jos mukana on vaikka kaksosia, mutta 3500 euroon puhtaana käteen pääsee kyllä. Ei ole kiinni muutamasta eurosta vaan suurista tuloista lapsilisien muodossa, on niitä kakaroita 15 tai 20 joista lapsilisää sattuu juuri minäkin hetkenä saamaan.
Työssäkäyvälle ihmiselle helposti 5000 euron bruttotuloja vastaava summa.
Luuletko, että misssän perheessä on 22 alle 17-vuotiasta?
Paljonko on pelkästään lapsilisät jos on 22 lasta 3000-4000 verotonta ja paljonko täytyy tienata että saa tuon käteen työssäkäyvän?