Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon kalliista määräaikaisesta sähkösopimuksesta?

Vierailija
31.07.2023 |

Nykyistä sopimusta on jäljellä yli vuosi, eikä siinä ole mitään purkuehtoja. Ainoa keino siis lienee "muuttaa" pois kotoa. Tarkastaako sähköyhtiö, missä asun, eli pitääkö tehdä osoitteenmuutos jonnekin ja kuinka pitkäksi aikaa?
Uuden sopimuksen voisi tehdä kotona asuvan täysi-ikäisen lapsen nimiin.

Onnistuuko tällainen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuostahan uutisoitiin jo aiemmin. Sähköyhtiön tietää tuon tempun jo nykyään. Siitä kärähtää helposti ja tulee kivat sanktiot

Vierailija
2/17 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiesit sopimusta allekirjoittaessasi että mitä tarkoittaa määräaikainen ja miten se sitoo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuostahan uutisoitiin jo aiemmin. Sähköyhtiön tietää tuon tempun jo nykyään. Siitä kärähtää helposti ja tulee kivat sanktiot

Paitsi jos oikeasti muuttaa pois.

Vierailija
4/17 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole purkuehtoja, joten mikä sen purkamisen sitten estää?

Vierailija
5/17 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
6/17 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ota" vuokralainen? Asun itse vuokralla asunnossa, jonka kahden vuoden määräaik. sähkösopimus on asunnon omistajan eli vanhempani nimissä. Kuulemma katkeaa ilman sopimussakkoa, jos minä teen jossain vaiheessa oman sopimuksen.

Talvella luin eräästä naisesta, joka oli tehnyt sopimuksen toiminimellään ja pääsi siitä eroon, kun teki uuden sopimuksen omalla nimellään yksityishenkilönä.

Vierailija
7/17 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen sopimus on määräaikainen ja sitoo sekä kuluttajaa että yhtiötä. Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
8/17 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onnistuu!! Itse tein noin. Suomi on vapaa maa ja voit muuttaa 4 kuukaudeksi kesämökille tai sukulaisen luo asumaan. 4 kk on väliaikainen muutto, ja se on lyhin aika mihin pitää tehdä muuttoilmoitus. Sen voi tehdä netissä väestörekisteriin ilmaiseksi tunnistautumalla pankkitunnuksilla. Sitten odotat noin 1-2 viikkoa, ja tee muuttoilmoitus nykyiseen sähköyhtiöösi, ja älä ruksaa vaihtoehtoa "siirrä sopimus uuteen osoitteeseen tms." sitten täysi-ikäinen lapsi, joka ikäänkuin jää asumaan vanhaan osoitteeseen tekee uuden halvemman sähkösopimuksen tai pörssisähkösopimuksen eri sähköyhtiön kanssa. Minä muutin kesämökille, saa vapaasti muuttaa Suomessa!! Itse saat päättää sitten miten muutat. Minä kävin mökillä muutenkin kesällä ja muuttokuormassa oli yksi villapaita. 

Suomalaiset ovat niin kilttejä nöyriä ja maksavat kiltisti ylihintaisia sähköjä. Iltapäivälehdet ovat sähköyhtiöiden viestinviejiä ja julkaisevat pelottelua miten kamalaa on sopimusrikkomus, koska sähköyhtiöt kantavat rahaa iltapäivälehdille mainoskampanjoissaan. Minun sähkölaskut putosivat roimasti, kesäkuukausina säästin jo noin 1700 € koska uusi sähkö oli niin halpaa!!! 

Vierailija
9/17 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää energiayhtiöltä sopimuksen kohtuullistamista. Katso ohjeita kilpailu- ja kuluttajaviraston nettisivuilta. Ei tietenkään ole mitään takeita, että yhtiö tähän suostuu. Asian voi viedä myös kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi, siellä on jo käsitelty paljon vastaavia tapauksia. Käsittely on ilmainen.

Vierailija
10/17 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä onnistuu!! Itse tein noin. Suomi on vapaa maa ja voit muuttaa 4 kuukaudeksi kesämökille tai sukulaisen luo asumaan. 4 kk on väliaikainen muutto, ja se on lyhin aika mihin pitää tehdä muuttoilmoitus. Sen voi tehdä netissä väestörekisteriin ilmaiseksi tunnistautumalla pankkitunnuksilla. Sitten odotat noin 1-2 viikkoa, ja tee muuttoilmoitus nykyiseen sähköyhtiöösi, ja älä ruksaa vaihtoehtoa "siirrä sopimus uuteen osoitteeseen tms." sitten täysi-ikäinen lapsi, joka ikäänkuin jää asumaan vanhaan osoitteeseen tekee uuden halvemman sähkösopimuksen tai pörssisähkösopimuksen eri sähköyhtiön kanssa. Minä muutin kesämökille, saa vapaasti muuttaa Suomessa!! Itse saat päättää sitten miten muutat. Minä kävin mökillä muutenkin kesällä ja muuttokuormassa oli yksi villapaita. 

Suomalaiset ovat niin kilttejä nöyriä ja maksavat kiltisti ylihintaisia sähköjä. Iltapäivälehdet ovat sähköyhtiöiden viestinviejiä ja julkaisevat pe

Myös sitä kallista sopimusta allekirjoittaessa on ollut vapaus jättää allekirjoittamatta. 

Vierailija
11/17 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä keskustelu tämä, seuraan ehdottomasti tätä jos tämä vaikka tulee joskus tulevaisuudessa ajankohtaiseksi.

Vierailija
12/17 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kaikki alapeukuttelijat täällä jotain sähköyhtiön osakkeenomistajia vai mistä ihmeestä tuo vastarinta ap:tä vastaan kumpuaa?

Vierailija
13/17 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat oikeasti pois niin homma on sillä ratkaistu. Sitten edukasta pörssisähköä tilalle.

Vierailija
14/17 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimusta allekirjoittaessa pitää ottaa selvää mihin sitoutuu. Mitä hyötyä sopimuksista on, jos niitä ei noudateta?

Tuskin ap:lle sopii, että kalliin sähkön päivänä sähköyhtiö laskuttaa sähköstä enemmän mitä sopimuksessa on sovittu. 

Vierailija
15/17 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kaikki alapeukuttelijat täällä jotain sähköyhtiön osakkeenomistajia vai mistä ihmeestä tuo vastarinta ap:tä vastaan kumpuaa?

Samasta syystä miksi suomalaiset ottavat kiltisti turpiin ja jopa nauttivat että ainakaan naapuri ei saa niin paljon vaikka itsekin kärsii, kun poliitikot heikentää työntekijöiden oikeutta ja sosiaaliturvaa, kun taas ranskalaiset on barrikadeilla pienemmistäkin. 

Vierailija
16/17 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muistutus 8-9 sentin määräaikaisia sopimuksia tekeville: Älkää tehkö kahden vuoden sopimusta. Vuonna 25 aukeaa uusi siirtoyhteys Suomen ja Ruotsin välille, mikä johtaa hintojen laskuun. Silloin on tarjolla 5-6 sentin määräaikaisia sopimuksia. 

Vierailija
17/17 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En pääse eroon edes kalliista vesi- tai sähkösopimuksesta, ne tavalliset. Ei ole mitään tilalle tai vaihtoehtoja. En tunne käytäntöjä. Eivät ihmiset osaa tällaisia asioita ja se ei saisi olla vaikeaa, että on perusenergia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi