Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennätys: 22 lasta suurimmassa lestaatiolaisperheessä

Vierailija
27.05.2011 |

Siinä on pitänyt naisen olla jo melko virkeänä että on lähes joka vuosi pystynyt synnyttämään uuden ihmisen. Ennen kuin vaihdevuodet lopettaa lisääntymiskyvyn.

Kommentit (179)

Vierailija
41/179 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli nainen (ja mies) on itse aidosti halunnut jokaisen lapsista ja sekä isä että äiti sitoutuvat pitämään kaikista yhdenvertaisesti huolta.

Vierailija
42/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin saavutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan lapsi ei saa riittävästi huomiota, turvallista kasvuympäristöä tai hyvää lapsuutta. On vain kinaa, mustasukkaisuutta, kotitöitä, nuorempien vahtimista, väsynyt äiti ja raiskaavat heimopäälliköt. Voi jessus!

Vierailija
44/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on harras uskovaismies tuikannut jotain synnytyksissä ja lastenhoidossa uupunutta ja rupsahtanutta mammaa. Varmaan tuhansia kertoja.

No, kunhan elättävät nassikkansa itse.

Vierailija
45/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei käy kateeksi..

jättäisi mies vaimoparan rauhaan..

Vierailija
46/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisesta/äidistä tehdään aina uhri?

Vierailija
47/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämästä nauttia. Varmaan on kunnia-asia naisellekin, jos oma yhteisö on tällaiset arvot lapsiinsa pienestä pitäen aivopessyt. Minusta on kunnia asia, että kuka tahansa ihminen, myös lestadiolaisperheen äiti pitää huolta omasta terveydestään ja jaksamisestaan. 22 lapsen kanssa se on käytännössä mahdotonta.

Vierailija
48/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla tavalla kun Pohjois-Koreassa on kunnia-asia

palvoa suurta johtajaa joka pitää kansan kurjuudessa ja nälässä. Aivopesua.

Vierailija
49/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nauttia. Kun pienen tuhisevan käärön saa syliinsä on aina se elämän auvoisin ja suurin hetki. Sen voi ymmärtää vain jos on sen onnen kokenut. Juhla on aina yhtä suuri olipa lapsi kuinka mones hyvänsä.

Vierailija
50/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon avulla voi tehdä melkoisia tekoja. Vastuuta ei tarvitse kantaa, koska on kysymys Jumalan tahdosta. Usko sanoo tämä on oikein. Oikeudesta tulee hyvä omatunto, vaikka lapset kärsivät.

Hyvin yksinkertainen yhtälö kokonaisuudessaan. Ihminen voidaan manipuloida tehokkaasti jos on tehokkaat tavat. Ihmisen mieli on kimurainen kuin korkkiruuvi.

Vierailija
51/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kunniaa siinä on että maksimoi omien geeniensä leviämisen - lasten ja elinympäristön kkustannukisella?

Jo on arvot päälaellaan!

Ihailtaisiinko me sitä jos ev.lut. kirkko alkaisi julkistaa etät lisääntyminen on kunnia-asia?

Ja piispat suosittaisi että jokaisen luterilaisen kirkon jäsenenä olevan aviovaimon tulee maksimoida lasten määrä?

Vierailija
52/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nauttia. Kun pienen tuhisevan käärön saa syliinsä on aina se elämän auvoisin ja suurin hetki. Sen voi ymmärtää vain jos on sen onnen kokenut. Juhla on aina yhtä suuri olipa lapsi kuinka mones hyvänsä.

Lapsesi ei kuitenkaan arvaa sitä kärsimyksen määrää syntyessään juuri sinun lapseksesi.

Vierailija
53/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 kanssa. Miksi kellään muulla ei ole 22 lasta?

Vierailija
54/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä tapauksista saavat tietää vain lääkärit ja terapeutit. Heitä sitoo vaitiolovelvollisuus.

Itse tiedän meidän suvusta kaksi raiskattua lestadiolaisvaimoa. Toinen on vanhempaa polvea, ja toinen nainen nuorempi, hänellä on nyt 12 lasta. Lisää tulee...

Vierailija
55/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisia ja meneestyneitä lapsia

http://freepathways.wordpress.com/2009/10/31/19lasta/

Vierailija
56/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti tämän ketjun suvaitsemattomuus ärsyttää minua.

Ilmeisesti monetkaan eivät tajua, että jos lapsia on 22, niin ne kaikki eivät ole pieniä yhtä aikaa. Kun nuorin on syntynyt, ovat vanhimmat jo todennäköisesti muuttaneet pois kotoa. Monesti myös vanhemmista lapsista on paljon apua nuorempien hoidossa silloinkin, kun vanhempia sisaruksia ei kuormiteta mitenkään kohtuuttomasti. Ainakin minusta kolmannen lapsen vauva-aika oli paljon helpompi kuin ensimmäisen, koska vanhemmista sisaruksista oli seuraa vauvalle, eikä häntä tarvinnut jatkuvasti viihdyttää itse.

Ympäristöasioillakin hurskastelu on minusta täysin turhaa niin kauan kuin Suomessa on iso ongelma se, että nuoremmat ikäluokat pienenevät, jolloin meidän eläkkeittemme maksaminen tulee heille raskaaksi. Juuri tämän viikon Suomen Kuvalehdessa on iso asia asiasta. Niin kauan kuin tilanne on tämä, niin ainakin minä toivotan isot lapsiperheet tervetulleiksi parantamaan tilannetta.

Vierailija
57/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti monetkaan eivät tajua, että jos lapsia on 22, niin ne kaikki eivät ole pieniä yhtä aikaa. Kun nuorin on syntynyt, ovat vanhimmat jo todennäköisesti muuttaneet pois kotoa. Monesti myös vanhemmista lapsista on paljon apua nuorempien hoidossa silloinkin, kun vanhempia sisaruksia ei kuormiteta mitenkään kohtuuttomasti. Ainakin minusta kolmannen lapsen vauva-aika oli paljon helpompi kuin ensimmäisen, koska vanhemmista sisaruksista oli seuraa vauvalle, eikä häntä tarvinnut jatkuvasti viihdyttää itse.

Ympäristöasioillakin hurskastelu on minusta täysin turhaa niin kauan kuin Suomessa on iso ongelma se, että nuoremmat ikäluokat pienenevät, jolloin meidän eläkkeittemme maksaminen tulee heille raskaaksi. Juuri tämän viikon Suomen Kuvalehdessa on iso asia asiasta. Niin kauan kuin tilanne on tämä, niin ainakin minä toivotan isot lapsiperheet tervetulleiksi parantamaan tilannetta.

ja kasvattaa, eikä sitä nuorinta vain. Ihmeellistä ininää. Kuinka moni mies suostuisi synnyttämään 22 kertaa?

Vierailija
58/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan aikaan kun muut harkitsevat tarkkaan montako lasta rohkenevat tuottaa kkuluttamaan luonnonvaroja.

Eikö teillä ole minkäänlaista vastuullistuutta siinä miten te kulutatte yhteistä maapalloamme?

Vierailija
59/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ihan älyttömästi huomiota. Jos ja kun ajattelee miten paljon heillä on sisaruksia. Sisarukset ovat hyvä tuki ja seura. Vanhemmista ainakin toinen on luultavasti aina kotona lasten saatavilla. Erilailla kun semmosissa perheissä missä molemmat on pitkää päivää töissä. JA monet lapset ovat isoissa päiväkotiryhmissä päivät. Uskon että kotona kuitenkin saa enemmän huomiota entä päiväkodissa.

Ei iso perhe ole todellakaan huono asia. Vaikka monesti näin halutaan uskoa.

Vierailija
60/179 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi