Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 6vk ikäisen

Vierailija
26.05.2011 |

vauvan hymyily tahatonta vai tarkoittako se että vauvan pitäisi alkaa tahallisiin hymyihin?

Mielestäni vauvani 8vk ei hymyile vielä tahallisesti..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoisesti?

Meidän esikoinen oli aika vakava vauva, olin siitä ihan huolissani, mutta normaali hymyilevä tyttö hänestä on kasvanut. :0)

Vierailija
2/6 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hymiylee esim silmät kiinni ruuan jälkeen/välissä. Unissaan tai niin ettei ole naamaa vauvan näkökentässä.

Olen yrittänyt vaikka kuinka saada hymyilemään katsekonyaktissa, poskilihakset blähes krampissa, mutta ei. Ei se hymy silloin irtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toinen oli 6 PÄIVÄÄ kun hymyili tahallisesti.

Normaali on vielä 6 viikkoinenkin joka ei hymyile tarkoituksella.

Vierailija
4/6 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen hymyisi vastavuoroisesti jo 4vk iässä, ja keskimmäinen panttasi lähemmäs 10 vkon ikää. Normaaleja ja terveitä lapsia molemmat.

Vierailija
5/6 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä just luin aiheesta psykologian tenttiin. kirjasssa sanottiin, että vauvat alkaa yksilöllisessä tahdissa hymyillä.

2kk iässä hymyilee mille tahansa ovaalinmuotoiselle, jolla on silmät (esim. ilmapallo)

3 kk vaatii ovaalille jo nenän, myöh. tarkempia piirteitä

6kk tunnistaa ihmisen ja ei-ihmisen, eli nuket ja ilmapallot ei enää aiheuta spontaania hymyä

8kk tunnistaa tutun ja tuntemattoman ihmisen, sen seurauksena alkaa vierastaminen.

näin mä opettelin tenttiä varten

Vierailija
6/6 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat alkaneet hymyillä tarkoituksella - koiralle :D Muut sai odottaa hymyjä pari viikkoa kauemmin...