Miten miesten päänuppi kestää armeijassa?
Itse ahdistuisin suunnattomasti jos sellaiseen laitokseen joutuisi.
Kommentit (118)
Aloittajalle vastakymysys: miksi ei kestäisi? Ei siellä ole mitään kummallista mitä ei normaalilla päänupilla varustettu henkilö kestäisi. Tietysti jos on täysin introvertti omissa nurkissa kyhnääjä tai auktoriteettivastainen individualisti niin sitten on vaikeeta.
Miksi ihmeessä??
Sehän on, kun jonkinlainen nuorisoleiri..
Valmiit päiväohjelmat ei tarvitse itse keksiä tekemistä, valmisruoka 4 krt päivässä, valmiiksi pestyt puhtaat kampeet, hyvät vaatteet, saa harrastaa ryhmäliikuntaa, on sähly,lentopallo,uinti, jne urheilu mahdollisuudet,
ja siitä vielä maksetaan.
Miksi siis ahdistua saati leväyttää polla.
Itse palvelin 90-luvun puolessa välissä Jääkäriprikaatissa Sodankylässä, sissikomppaniassa.
Se oli kun pitempi partioleiri. Oltiin metässä pari sataa yötä. Siellä sai vaelella hyvässä porukassa kauniilla lapin mailla kaikkina vuodenaikoina. Vaetteltiin , tulisteltiin,kalasteltiin, laitettiin ruokaa tulilla, paisteltiin makkaraa,uitiin,hiihdeltiin ja laskettiin mutka mäkiä tuntureiden sivuista. Perjantaisin sitten päivärahat taskussa kotikaupunkiin likkoja jalittaa ja pyhänä takas. Hienoa aikaa.
Kävin armeijan 2001. Ei se niin paha ollut silloin ainakaan. Mikäli on edes suurinpiirtein täyspäinen, niin ei pitäisi ruveta ahdistamaan.
Aika moni joka on pelännyt inttiä etukäteen on ollut yllättynyt miten nopeasti se sopeutuminen kuitenkin tapahtui. Itsellä sama. Melkein tärisin kun menin inttiin, mutta heti kun olin portista sisällä antauduin "virran vietäväksi" ja se ei siellä ole vaikeaa. Teet niin kuin käsketään ja siinä se. Loput on järjestetty valmiiksi ja sen kun vaan menet porukan mukana. Hiljaisetkin pärjäävät ihan hyvin, kunhan hoitaa oman tonttinsa. Mitään kiusaamisia en sieltä muista. Joitakin alikessujen ylilyöntejä ehkä tapahtui, mutta nekin kohdistui porukkaan eikä yksilöön, joten ei sillä tavalla jäänyt vaivaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Pakko laittaa kaikille isäm maan puollustajille viesti että on tämä armeija yhenlainen sirkus :D terveisiä sodankylän jääkäriprikaatista 1/14.
Ainiin, jos sota syttyisi itsehän en jäisi sotimaan vaan luikkisin johonkin lämpimään maahan loppuiäksi!
Ilman passia, rahaa ja vieläpä kaikkien rajojen ollessa kiinni? Todellako?
Ei "armeija" ole kaikille samanlainen. Eri aselajit ovat aivan erilaisia. On helpompia ja on vaativampia paikkoja. IT tai laivasto tms ovat aivan eri asia kuin jääkärikomppania.
Vierailija kirjoitti:
Ei "armeija" ole kaikille samanlainen. Eri aselajit ovat aivan erilaisia. On helpompia ja on vaativampia paikkoja. IT tai laivasto tms ovat aivan eri asia kuin jääkärikomppania.
Jep. Erot voi olla sen varuskunnan sisälläkin isoja. Ei pelkästään koulutus, vaan muukin kulttuuri, kuten vaikka kuri ym vaihtelee ja käytännöt. Toiset on ikävämpiä paikkoja, toiset kivempia. Riippuu paljon komppanioiden päälliköistä ja vastaavista. Tai ainakin ennen oli näin.
Eihän se nykyään kestäkään suurimmalla osalla :D
Ennen vanhaan, tai siis vielä ysärillä tuolla maakunnissa oli saatanan noloa jos mies tuli intistä kesken ilman kunnollista syytä. Häpeänä pidettiin. Tästä syystä moni sinnitteli vaikka vihasi koko touhua sydämensä kyllyydestä. Miten lie nykyään?
Kyllähän se pää kestää. Nykyintti on ajallisestikin niin lyhyt, että eipä siinä tehokoulutuksessa kauaa tarvitse venyä, kun jo pääsee kotiin.
Hyvä koulutus; saa hengenpelastus-, johtamis- ja eräilykoulutusta sekä aseenkäyttöosaamista. Mahtava ryhmähenki. Mukavaahan se vaan on, hyviä muistoja kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaiklle mamman pikku tissiposkille jotka ei intissä muka kestä!
Itse EN koskaan ottaisi sivaria miehekseni. Jos ei ole valmis omaa maatansa puolustamaan, niin tuskin myöskään omaa perhettänsä!
Minä puolustan kyllä perhettäni, mutta niin hölmö en ole että luopuisin hengestäni tämän valtion/eliutin etujen vuoksi. Eihän rikkaatkaan niin tee, vaan nauravat teille lammaksille 🙂
Joo, olisit silti käynyt koulusi kunnolla ettei tarvitse meitä naurattaa sanan taivutuksille.
Tässä sinulle vinkkiä.
yks. nom. lammas
yks. gen.lampaan
yks. part.lammasta
yks. ill.lampaaseen
mon. nom.lampaat
mon. gen.lampaiden, lampaitten
mon. part.lampaita
mon. ill.lampaisiin, (lampaihin)
A vot, ei mjeillä osata sjuomenkjieltä tjaivuttaa.
Ressun kysymykseen:
Tuntuu siltä kun runtua koko joukko saa nii et se ois mun vika ja kohdistuu muhun se isompien herrojen/rouvien syytökset vaikkei vika ole minun, ja olen kyllä paljon kotosalla ei tule paljoa kotoota liikuttua (vanhempien luona asun vielä), vihaan kyllä komentelua joka johtuu kyllä isästä joka on alkkis ja sen takia syyttää aina minua jos esim. Joku tavara on hävinny tms.
Mikä on reservi?
Kysyy hippinainen
Vierailija kirjoitti:
Mitä pidemmälle tässä ajassa edetään, niin sitä useampien päänuppi ei kestä armeijassa.
Kontrasti todelliseen maailmaan muuttuu tuossa,olemukseltaan menneisyyden laitoksessa, päivä päivältä yhä selvemmin tuntuvaksi ja näkyväksi.
On vaikea vihata esim. venäläisiä sillä 1930- luvun paatoksella mitä kansaan täällä silloin joka käänteessä yritettiin iskostaa.
Onhan tavattoman vaikeaa kuvitella sellaisia ihmisiä vihollisina , joita näkee päivittäin esim. Lidlin kassajonossa ...
Totuus on, että asevelvollisuusarmeijan ylläpito maksaa joka vuonna MYÖS ihmishenkiä, eli nuoria miehiä siellä menehtyy palvelusaikana eri syistä, kuka mistäkin esim. jostain laiminlyönnistä tai jonkun huolimattomuuden takia yms. syistä .
Ihan niinkuin täällä elettäisiin yhä vain toisen maailmansodan syistä jonkun uusintahyökkäyksen pelossa (miksi siihen muuten olisi tarvetta, kun Suomi kerran voitettiin jo silloin ?)
Heh, Venäjä-mieliset informaatiovaikuttajat saapuneet sitten tähänkin ketjuun. Tiesitkö, että tuon teidän toistaman sisällön tunnistaa helposti eri foorumeilta.
Ei ole normaalille ihmiselle mikään haaste.
Ihmisen luonnonmukaisessa elämässä synnytään pimeään kosteaan luolaan, läpi elämän pelätään kylmää, villieläimiä, nälkäkuolemaa ja erilaisia luonnonilmiöitä. Lopuksi kuollaan johonkin tulehtuneeseen pintahaavaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on reservi?
Kysyy hippinainen
Sotilasvarasto pahan päivän varalle, enimmäkseen alle 30-vuotiaita armeijan käyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Ite olisin halunnut armeijaan mutta pelkään/vieroksun miehiä niin en siksi voinut :( Oispa naisille omat armeijat, tosin en enää sinne ehtisi kun en halua opiskeluja laittaa tauolle.
Siis huom pystyn kyllä toimimaan miesten kanssa arjessa, ei siinä ongelmaa, mutta että viettäisin monta kuukautta pääosin miesten seurassa, niin ei kiitos
No ne miehet kun ovat enimmäkseen vielä alle parikymppisiä niin jututhan ovat sen mukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla miehillä ja meillä naisillakin kestää ihan hyvin. Intti on yks elämänvaihe, ei sen kummempaa. Ite kävin intin 6 v sitten. T. Tulenjohtaja ja korpraali
Tulenjohtajan elinajanodote sodassa on todella lyhyt.
Miten pää kestää?
Koulu, armeija.
Kyllähän ne kaikki pistää päätä sekaisin.
Ap väitti että menis nuppi sekaisin. No, katso miten enemmistö armeijan käyneitä miehiä sönköttää somessa.
Onhan se vaikuttanut heihin selvästi tai jos ei ole, niin jossain on ollut selvä vaikute, joka tekee tietynlaiseksi mielipiteiltään kielien täyttä joustamattomuutta maailman todellisuutta kohtaan.
Helpolla pääsevät vrt. ennen ja silti moni keskeyttää. Nyky pojilla ei partakaan kasva niin ei pala lomat sen takia että liian pitkä sänki. Tai siis voi kasvaakkin mut jää pullukkaposkien sisään niin huomaamaton