Sukulaistyttö hoitaa lapsiamme kesällä 2vkoa
Millainen olisi hyvä "palkka" tytölle. Meillä on lapset 7v ja 3v. Hoitaisi siis lapsiamme joka arkipäivä täyden päivän. Asuu tuon kaksi viikkoa meillä ja tavallaan on hoidossa itsekin, kun hänen perheensä on ulkomailla tuon ajan. Ja me tietenkin maksetaan ruoat ja muut asumisen ja elämisen kulut.
Onko 100 euroa/vko ihan liian vähän? Ehdotuksia?
Kommentit (88)
Selvennykseksi, kyseinen tyttö ei tule meille orjatyövoimaksi. On itse halukas tulemaan, ja tulisi varmaan ilmaiseksi, mutta sitä en halua, koska tosiaan arvostan hänen haluaan olla lastemme kanssa.
Itse olen kyllä kokopäivätöissä tuon ajan, mutta mieheni tekee osan työstään myös kotona. Lisäksi siskoni asuu 2km päässä, joka on kotona eli aikuisen apu ja turva on lähellä, jos tarvetta tulee.
Minusta tuo 25 euroa/pv kuulosti hyvältä.
Tyttö ei saanut kesätöitä, joten näin mahdollistamme, että saa edes jotain taskurahaa kesällä. Ja näin mahdollistamme, että tämä teini on myös valvonnassa, kun vanhemmat muualla.
Paljonkos tytön vanhemmat maksavat teille, kun te majoitatte sitä 15-vuotiasta...?
Eivät ole koskaan maksaneet tyttönsä hoitamisesta, on ollut meillä paljon 15 vuoden ajan.
ap
nyt on taas saittilaisilla rahaa... maksa tuo 100 e viikko, kuulostaa ihan hyvältä. ja outoahan se ois että sen tytön vnhemmat maksais sulle vuokrasta yms. ja sä taas tytölle kovan palkan. luulen että se tyttö on tyyty tuohon summaan.
sossussa käyvän perheen lapsi on kesätöissä, sossu katsoo lapsen kesätyötuloista normin verran perheen tuloksi? Sossun mielestä on siis kohtuullista, että alaikäinen maksaa oman elämisensä (asumiskuluja lukuunottamatta) kesätöissä käydessään.
Miksi nuoret pitää opettaa ahneiksi? Jos kahden lapsen hoitamisesta nuorelle (joka elää ilmaiseksi) pitää maksaa vaikkapa 8 euroa/tunti, miten perustelet myöhemmin samalle nuorelle (koulutetulle aikuiselle), että kunta maksaakin vain 12 euroa/tunti, josta käteen jää 10 euroa/tunti seitsemän lapsen hoidosta. Ja tästä pitää vielä maksaa oma eläminen.
Kyllä nuoren työpanosta pitää arvostaa, mutta sitä ei tarvitse arvostaa enempää kuin koulutetun aikuisen.
täysihoito. Luonnollisesti sukulaistytöllä on illat vapaat omiin menoihin, vai kuinka?
Kotitalousvöhennystä saa vain sellaisen yrityksen tekemästä työstä, joka on merkitty ennakkoperintärekisteriin.
Meillä on lastenhoitaja pari kertaa kuussa ja kun palkka.fi:n kautta tekee ilmoitukset niin se ainakin ilmoittaa siinä kotitalousvähennyksen. Lisäksi tämä näkyi myös viime vuoden verotiedoissa. Eikä ole yrityksestä kyse.
minkä ikäisestä tytöstä on kyse. Joku täällä sanoo kohta, että kympin tunti vähintään, mutta minun mielestäni teidän kannattaa neuvotella palkasta tytön kanssa yhdessä. Ehdotat tuota summaa ja näet kyllä heti naamasta, mitä mieltä hän on.
Enempää kuin lastemme kuukauden hoitomaksu en suostu maksamaa. Ja voi olla, että isompi lapsemme kyläilee joinain päivinä kaverillaan, joten silloin hänellä on vain kuopuksemme vahdittavana.
Tiedän, että jos häneltä itseltään kysyy, niin hän ei tule summaa ehdottamaan. Ajattelin vaan, että onko tuo ihan liian vähän eli pitäisikö summa olla vaikka 150/vko
Tuohan on sama systeemi... Itse olen lukioikäisenä ollut kunnalla kuukauden töissä (rakot käsissä haravoinut ja tehnyt hommia) ja sain siitä 1000mk. PAljon vähemmällä olisin päässyt lastenhoidossa!