Päiväkodin johtajat: paikkoja ei ole! (Vantaa)
Elokuussa lapsen olisi tarkoitus aloittaa hoito, mutta paikkaa ei kuulemma ole alueellamme. Hieno juttu Vantaa.
Kommentit (65)
Omassa kotikunnassani kaikki uudet asuntoalueet ovat niitä missä on hirveästi lapsiperheitä. Vanhemmilla alueilla asuu enemmän vanhempia ihmisiä. Trendi on ollut semmoinen ainakin viimeiset 40 vuotta.
Kaupunkini tiedottaja myöntääkin yleensä uutta koulua tai päiväkotia rakennettaessa, että siitä tulee liian pieni. Eivät kuitenkaan halua maksaa isosta päiväkodista jota ei enää tarvita 20 vuoden kuluttua. Hassua sinänsä, sillä moni pk on pitänyt purkaa jo 10 vuoden ikäisenä homevaurioiden takia.
Sen takia, että täällä ei ole tapana körötellä autolla joka paikkaan, vaan kaäyttää julkista liikennettä, mutta jos Pkai ole kävelyetäisyydella on se hankalaa...
Ja siinä missä maalla hurautat apri kilometriä parissa minuutissa on täällä on muutamat ruuhkat ja liikennevalot matkalla...
Mutta maalle ne muuttaisi - siellä lomaillaan vaan
Vähän ärsyttää nämä dramaattiset aloitukset, kun sitä paikkaa ei saa juuri siitä kodin vierestä. Saahan se harmittaa, mutta jos ei paikkoja ole niin ei ole.
Me saimme päivähoitopaikan uudesta kotikunnastamme 6 km päästä. 500 metrin päässä olisi toki ollut päiväkoti, mutta täynnä mikä täynnä. Kaksi vuotta jonotimme siirtoa ja saimme sitten paikan sieltä, mistä halusimme. Kuulemma siihen päiväkotiin ei tullut yhtään uutta päivähoidon aloittavaa lasta vaan kaikki tulivat siirtojen kautta...
Minusta meillä oli hyvä tuuri. Kuulin, että työkaverini ystävä oli saanut toiselle kaksoselle paikan 2 km päästä ja toiselle 25 km päästä...
Olen samaa mieltä, että hiukan syrjässä asuvat eivät valita niin kuin nuo pääkaupunkiseutulaiset. Parin kilometrin matka tuntuu olevan siellä ihan liikaa ja täällä se on vain suuri onni.
jo 30 km päässtä löytyy hoitopaikka helposti.
30 km päähän yleensä ajaa puolessa tunnissa.
kaupungissa siihen menee vähintään tunti, huolla tuurilla 2 tuntia.
Meillä meni tunti kun kuljetettiin lapsia 6 km päässä olevaan päiväkotiin..
Jos paikkoja ei ole, niin niitä ei ole. Ei siinä auta muu, kuin pysyä jonossa lähipäiväkotiin ja toivoa, että seuraavana syksynä jo mahtuisi.
Itse olen samassa tilanteessa, mutta Tampereella. Lapset sai hoitopaikan toiselta puolelta kaupunkia. =/ Mutta sentään pääsevät toivottavasti samaan ryhmään.