Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15vuotias ja sukuelinherpes

Vierailija
22.05.2011 |

Olen 15-vuotias nuori tyttö, sain mitätodennäköisemmin sukupuolitaudin nykyiseltä poikaystävältä jolla siis varmaan on ollut tämä tauti pitkään oireettomana eikä oel itse tiennyt taudista.

No siiis keskiviikkoan huomasin alapäässäni kivulaiaita kohtia ja outoja haavaumia ja viikonlopun aikana alapäähäni ilmestyi hyvin kivuliaita näppylöitä, pissaaminen saattuu todella hirveästi. Tänäään olen vessassa kerran käynyt mutta enempää en ole uskaltanut mennä. Se tässä eniten pelottaa ja jatkuva kipu alapäässäni.

Netissä nyt tutkiskeltauni olen tullut tuloksene että olen saanut herpeksen. Ihanaa olla nuori 15vuotias ja elinikäinen sukupuolitauti mukanani. Tästä kaikesta voin vain syyttää itseäni, eipä lohduta. Nyt siis tämä oireilu kestänyt n. 5 päivää. Ja pahemmaksi varmaan menee? Menenkö liian myöhään sairalaan? tajusin vasta perjantaina että minulla on sukupuolitauti ja silloinhan oli liian myöhäistä hakeutua hoitoon muutakuin ensiapuun ja sinne en halunnut lähteä.

Huoemnna aamulal aijons inne lääkäriin soitella, miten ne aikoo mau tutkia? katsomalla vai ottaako jtn testejä? virtsanäyte?

Toivoisin vain jonkun tuovan lohtau tähänhetkiseen olotilaani, joak ei ole todellakaan mikään hyvä, kiitos.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedoksi mammat ettei kumi suojaa herpekseltä, sillä rakkula-alueet ovat usein karvoituksen kohdalla ja häpyhuulissa. Minä sain herpeksen 17-vuotiaana, se uusi pari kertaa, kenellekään en ole kertonut enkä ketään tartuttanut, ei se latenttivaiheessa tartu, huoli pois. 80 prosentilla on se! Lääkäri antaa voidetta, se paranee ja unohdat koko jutun.

Vierailija
62/69 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut muita viestejä, mutta haluan ottaa sua henkisesti kädestä ja sanoa, ettei ole mitään hätää. Mä olen 25-vuotias ja sain herpeksen 22-vuotiaana silloiselta mieheltäni, jonka kanssa olin ollut 2 vuotta. Hänellä myös oli ilmeisesti herpes ollut pitkään oireettomana, tai sitten hän petti. Kumpi tahansa, ei ole relevanttia mistä se tuli, koska se ei koskaan mene pois.



Mun ensimmäinen aktiiviaika oli kamala, mulle nousi 39 asteen kuume viikoksi ja olin sairaalassa tiputuksessa. Sen koommin herpes ei ole ollut aktiivinen (ja kyllä, herpes todettiin rakkulasta otetulla testillä, joka sattui ihan perhanasti), vaikka voikin siis aktivoitua koska vain. Lääkettä siihen ei ole, ja yksi "kierto" kestää n. 2 viikkoa. Lääkäriltä saa kyllä nappeja, jotka lyhentävät tätä aktiiviaikaa, mutta se on vain pakko kestää jos se on päällä.



Ohjeita sinulle: käy vessassa normaalisti ja mene huomenna päivystykseen hakemaan ne lääkkeet, vaikka kuinka nolottaisi. Laita mies testeihin, tosin niitä ei voi ottaa ellei herpes ole aktiivinen, sillä virus on yleinen (90% yli 40-vuotiaista kantaa virusta veressään) ja siksi verikoe ei ole kovin luotettava.



Ennen kaikkea yritä päästä siitä "olen huora, ansaitsin tämän" -tunteesta yli, jos sinulla sellainen on. Minulla oli, mutta totuus on, että jos toinen ei tiedä/välitä taudistaan ja antaa sen sinulle parisuhteessa, ei syy ole sinun. Hyvällä tsägällä herpeksesi ei vaivaa sinua usein. Ja muista aina käyttää kondomia tästä eteenpäin, herpes voi tarttua oireettomanakin.



Voimahali!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedoksi mammat ettei kumi suojaa herpekseltä, sillä rakkula-alueet ovat usein karvoituksen kohdalla ja häpyhuulissa. Minä sain herpeksen 17-vuotiaana, se uusi pari kertaa, kenellekään en ole kertonut enkä ketään tartuttanut, ei se latenttivaiheessa tartu, huoli pois. 80 prosentilla on se! Lääkäri antaa voidetta, se paranee ja unohdat koko jutun.


Eli olet voinut tartuttaa ties kuinka monta ja sinun uhrisi ovat tartuttaneet sitä eteenpäin, saisit hävetä!

Vierailija
64/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei aina tee näkyviä syyliä, ne voivat olla vaikka kohdunsuulla tai sellaisia, että näkyvät vain etikkavärjäyksellä. HP-virus on niin yleinen, että noin 95 % naisista on se, jos on joskus seksiä harrastanut. Moni niistä virustyypeistä ei tee mitään, hyvälaatuiset tekevät kondyloomia, pahalaatuiset solumuutoksia ja pahimmassa tapauksessa syövän.


Molemmat ikuisia ja paskamaisia :(

Vierailija
65/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes EI tartu latenssivaiheessa, eivätkä rakkulat ole paikassa, josta kumi niitä edes suojaisi, ts. missään kohdunkaulassa niitä ei ole vaan häpyhuulissa. Sinun mukaasi herpeksen saaneidenko pitää kieltäytyä kokonaan seksistä vastedes?

Vierailija
66/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes EI tartu latenssivaiheessa, eivätkä rakkulat ole paikassa, josta kumi niitä edes suojaisi, ts. missään kohdunkaulassa niitä ei ole vaan häpyhuulissa. Sinun mukaasi herpeksen saaneidenko pitää kieltäytyä kokonaan seksistä vastedes?

Minulle lääkäri sanoi, että saattaa tarttua, koska sain itse herpekseni mieheltä, jolla ei ollut rakkulan rakkulaa.

-21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes EI tartu latenssivaiheessa, eivätkä rakkulat ole paikassa, josta kumi niitä edes suojaisi, ts. missään kohdunkaulassa niitä ei ole vaan häpyhuulissa. Sinun mukaasi herpeksen saaneidenko pitää kieltäytyä kokonaan seksistä vastedes?


Tiedän, koska olen sen itse niin saanut. Seksiä voi harrastaa tietenkin, mutta kumilla ellei halua tautia tartuttaa muihin, ihan samat ohjeet kuin kondyloomassa.

Vierailija
68/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voipi olla ihan jostain haavaumasta lähtenyt streptokokkitulehdus joka paranee antibiooteilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/69 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voipi olla ihan jostain haavaumasta lähtenyt streptokokkitulehdus joka paranee antibiooteilla...

Jep, tämäkin on vaihtoehto, joten kannattaa mennä testeihin. Voi olla herpeksen sijaan joku muu sp-tauti, virtsis jne. Ensin testiin, sitten lääkkeet :)

-21

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän