Onko sokerirasitus testi oikeasti niin kamala ku olen kuullut?
Jotenkin en vaan pysty käsittää miten nesteen juominen voisi olla niin kuoleman kamalaa. Onko mulle kertoneet vaan jotenkin nössöjä vai onko se oikeasti jotain ihan järkyttää?
Kommentit (127)
Kuopiossa se litku on just laimean colan makuista ja se tölkki oli about 3,3dl. Muutamalla hörpyllä alas, ei paha.
Jos alkaa tärisyttää, heikottaa ja voimaan pahoin niin ei tosiaankaan tarkoita että arvoissa olis sillon häikkää. Minulle on muutaman kerran rasitus tehty ja paastosokeri ollut 3.8-4 paikkeilla. Litkun jälkeen ollut ällö olo ja kun mulla sokerit tippuu nopeasti sen kahden tunnin aikana niin heikotus alkaa. Mulla on vaan normaalia alhaisemmat sokerit kun haima kuulemma toimii tosi hyvin. Niin lääkäri on selittänyt kun arvot rasituksen jälkeen olen kysynyt.
joo kirjoitti:
Jos alkaa tärisyttää, heikottaa ja voimaan pahoin niin ei tosiaankaan tarkoita että arvoissa olis sillon häikkää. Minulle on muutaman kerran rasitus tehty ja paastosokeri ollut 3.8-4 paikkeilla. Litkun jälkeen ollut ällö olo ja kun mulla sokerit tippuu nopeasti sen kahden tunnin aikana niin heikotus alkaa. Mulla on vaan normaalia alhaisemmat sokerit kun haima kuulemma toimii tosi hyvin. Niin lääkäri on selittänyt kun arvot rasituksen jälkeen olen kysynyt.
Oliko sulla siis sen parin tunnin jälkeen tuo arvo vai ennen? Itsellä oli paastoarvo 5,6 eli aika korkea, mutta sitten parin tunnin jälkeen 3,6. Eli sokerilitku laski paastoarvoja. Lääkärit eivät osanneet sanoa tähän syytä. Tietääkö kukaan?
Jännitin sokerirasitusta hirveästi, kun olin lukenut pyörtymisistä ja oksentamisesta. Ihan turhaan jännitin. Litku maistui yllättävän hyvälle paaston jälkeen. Ensimmäisen tunnin aikana tuli vähän oksettava olo, mikä kuuluu asiaan. Sokerit ovat ensimmäisen tunnin kohdilla korkeimmillaan ja voi aiheuttaa pahpinvointia. Sitten olo helpottui ja viimeinen tunti meni hujauksessa. Vettä saa juoda vesilasillisen paaston aikana, muttei enää kokeen aikana. 12h. suositus paastolle mutta 10h. riittää.
Vierailija kirjoitti:
joo kirjoitti:
Oliko sulla siis sen parin tunnin jälkeen tuo arvo vai ennen? Itsellä oli paastoarvo 5,6 eli aika korkea, mutta sitten parin tunnin jälkeen 3,6. Eli sokerilitku laski paastoarvoja. Lääkärit eivät osanneet sanoa tähän syytä. Tietääkö kukaan?
Hei mulla oli aivan sama! Yritin hypoglycemiasta googlailla, mutta en tullut viisaammaksi. Lääkärit eivät osanneet sanoa mitään. Mulla on pienestä asti ollut vaikeaa sietää nälkää. Tai voin kyllä olla pitkäänkin syömättä, mutta kun syön niin sen pitää olla säännöllistä tai alkaa heikottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Huslabin ohjeissa lukee, että paaston aikana saa juoda vettä. Miksi täällä on monta kertaa kirjoitettu ettei vettä saisi juoda? En pysty olemaan juomatta 14 tuntia. Olin vähän aikaa sitten pari tuntia ilman nestettä ja meinasin pyörtyä.
Jyväskylässä ainenki ohjeistus ettei saa juoda vettä, aamulla vain yksi lasi. Siksi itselle oli todella rankka koe, pyörryttyä tuli useampi kerta. Litkun juonnin jälkeen tuli yhtäkkiä todella huono olo, en kerennyt edes reagoida itse kun jo oli taju kuutamolla. Suoritin silti loppuun, ja sokerit hyvät. Todellakin toivon ettei koskaan tarvitse enää käydä toisessa raskaudessa.
Huslabin ohjeissa lukee, että paaston aikana saa juoda vettä. Miksi täällä on monta kertaa kirjoitettu ettei vettä saisi juoda? En pysty olemaan juomatta 14 tuntia. Olin vähän aikaa sitten pari tuntia ilman nestettä ja meinasin pyörtyä.