Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sokerirasitus testi oikeasti niin kamala ku olen kuullut?

Vierailija
22.05.2011 |

Jotenkin en vaan pysty käsittää miten nesteen juominen voisi olla niin kuoleman kamalaa. Onko mulle kertoneet vaan jotenkin nössöjä vai onko se oikeasti jotain ihan järkyttää?

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin se koe on lähinnä väsyttävä. Neljä kertaa olen käynyt ja se odottaminen on rasittavaa. Litkun juo, eikä siitä tule pahaa oloa, mutta se odottaminen vituttaa.

Vierailija
42/127 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kiva että voi edes sokerirasituksen kestämisessä olla parempi kuin joku muu...

Vaan ihan vaan siitä, että on kiva tietää onko se oikeasti monen muunkin mielestä ihan kamalaa. Jos kun on kipukynnys ja "paskan"sietokyky aikuisen tasolla eikä jaksa ihan pienistä rutista. Monet sitten taas itkee ja venkoilee jo flunssan kourissa. Kiva saada asialle oikeat mittasuhteet.

Onhan se tullut tässä ketjussa esille. Toisille sokerirasitus on kiva lepohetki, toisille paastoaminen ja äkkimakean litkun juominen tekee oikeasti pahaa. Ei se oo mistään paskansietokyvystä kiinni, vaan siitä, että ollaan ihan oikeesti erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neste oli ihan hyvän makuista ei mitään ongelmia ainakaan mulle tullut, joillekin on tietysti järkkyä kaikki

Vierailija
44/127 |
23.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kauhea arkajalka ja pelkään useimpia lääketieteellisiä kokeita niin että joudun paniikkiin. Sokerirasitustesti ei minusta kuitenkaan ollut mitenkään paha. En kokenut, että juoma olisi ollut mitenkään superällöä. Pahempaakin olen juonut.

Helppo nakki, ainakin mulle, turha pelätä.

Vierailija
45/127 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin kirjan mukaan ja nautin lukuhetkesta.

Itse en pysty lähtemään tyhjällä mahalla mihinkään, koska muuten tulee niin huono olo. Niinpä nytkin. Yökkäilin (en kuitenkaan oksentanut, mutta sain taistella oksennusta vastaan lähes 2 tuntia) ja pyörrytti koko ajan. En lukenut lehtiä ja nauttinut. Makasin paareilla ja kärsin kovasti. Oli pitkä kaksi tuntia. Ja siis minulla oli verensokerit ok. Nyt toinne lapsi tulossa ja hirvittää tuo tuleva kaksi tuntia.

Vierailija
46/127 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille, joilla on terve sokeriaineenvaihdunta, koe ei todennäköisesti ole kovinkaan kauhea. Minulla ei ole normaali sokeriaineenvaihdunta. ennen kahta tuntia arvo on reilusti kolmen alapuolella ja siinä vaiheessa koe pitää keskeyttää ja sokeria pitää saada nopeasti, koska siinä vaiheessa alkaa jo krampata ja olla muitakin shokin oireita.

Menee aiheen vierestä mutta menköön... (Insuliini)shokin oireita ei todellakaan ilmaannu millään alle 3:n arvoilla, eikä useimmat silloin vielä kramppaakaan. Muuten olisin itse kerran viikossa sairaalassa sokeritipassa =). Eihän se alhainen verensokeri kivalta tunnu, mutta vaarallista se ei vielä alle 3:n arvoilla ole. Ellet sitten tarkoita alle 3:n arvoilla selvästi alle kahdenkin...? T. Diabeetikko

se joka sai kramppeja. Puolentoista pintaan muistaakseni oli.

ihan uteliaisuuttaan kyselee toinen tyypin 1 diabeetikko.

Ja sen vielä voisin sanoa että tottakai on normaalia että tylee hypon merkkejä, jopa jo kun vs laskee alle 3,5. Siinä vaiheessa kun vs on 3 niin mulla on oikeastaan usein jo tosi kiire syömään. Ja olen mitannut itseltäni myös vs-arvon 1.4. Mutta krampit kuulostavat todella oudolta ilman diabetesta. Mikä sairaus moista aiheuttaa?

Vierailija
47/127 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille, joilla on terve sokeriaineenvaihdunta, koe ei todennäköisesti ole kovinkaan kauhea. Minulla ei ole normaali sokeriaineenvaihdunta. ennen kahta tuntia arvo on reilusti kolmen alapuolella ja siinä vaiheessa koe pitää keskeyttää ja sokeria pitää saada nopeasti, koska siinä vaiheessa alkaa jo krampata ja olla muitakin shokin oireita.

Menee aiheen vierestä mutta menköön... (Insuliini)shokin oireita ei todellakaan ilmaannu millään alle 3:n arvoilla, eikä useimmat silloin vielä kramppaakaan. Muuten olisin itse kerran viikossa sairaalassa sokeritipassa =). Eihän se alhainen verensokeri kivalta tunnu, mutta vaarallista se ei vielä alle 3:n arvoilla ole. Ellet sitten tarkoita alle 3:n arvoilla selvästi alle kahdenkin...? T. Diabeetikko

se joka sai kramppeja. Puolentoista pintaan muistaakseni oli.

ihan uteliaisuuttaan kyselee toinen tyypin 1 diabeetikko. Ja sen vielä voisin sanoa että tottakai on normaalia että tylee hypon merkkejä, jopa jo kun vs laskee alle 3,5. Siinä vaiheessa kun vs on 3 niin mulla on oikeastaan usein jo tosi kiire syömään. Ja olen mitannut itseltäni myös vs-arvon 1.4. Mutta krampit kuulostavat todella oudolta ilman diabetesta. Mikä sairaus moista aiheuttaa?

Vierailija
48/127 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtiin sokerinrasituskoe. Ei ollut kamalaa, arvot olivat vähän yli seitsemän, lääkäri kielsi sokeripitoisten ruokien syönnin. Seuraavassa raskaudessa ei sokeri ollutkaan korkea vain verenpaine.

Vierailija
49/127 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vetäsin sen lasillisen nanosekunnissa.

Joten ei todellakaan ollut kamalaa. Tarpeeksi lukemista mukaan niin eipä se kovin hankalaa ole hengata pari tuntia jossain.

Vierailija
50/127 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä tahansa nesteen juominen voi olla kamalaa.

Vierailija
51/127 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan pelkää sitä pahanmakuista litkua enkä sitä, että odotellessa voi olla vähän tylsää.

Toi paasto mua pelottaa. En ole ennen raskauttakaan refluksitaudin vuoksi pystynyt vuosiin olemaan noin pitkään palstoilla oksentelematta vatsahappoja. Oon aiemminkin pyörtyillyt töissä ja koulussa, jos multa on jäänyt aamupala väliin. Nyt raskaana olo on pahoinvoinnin vuoksi muutenkin kamala. Veikkaan, että jos ihmeen kaupalla pystyn testin ajan olemaan oksentamatta ja selviydyn tajuissani, mikään ei loppupäivän enää pysymään sisällä. Ja siitä sitten kylmää hikeä puskien, oksennus kurkussa ja seinistä huimauksen vuoksi tukea ottaen pitäisi kai lähteä vielä loppupäiväksi töihin, se mua eniten ahdistaa.

Millä viikoilla tuonne joutuu? Pystyisiköhän välttämään, jos lupaisi noudattaa radi-ruokavaliosuosituksia ilman rasitustakin? Olen alipainoinen, paino raskausaikana on vaan pudonnut Pahoinvoinnin vuoksi eikä suvussa ole kellään koskaan ollut minkäänlaista diabetesta, joten tuskinolen pahinta riskiryhmää.

Vierailija
52/127 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yhdyssana. Jep, tajusin.

ap

Vierailija
53/127 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitkä aika odotella. Ei siinä muuten mitään kamalaa ole. Neuloin muistaakseni vauvalle puseron kun odottelin.

Vierailija
54/127 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helppo nakki. Juoma ei nyt todella ollut hyvää ja aika nopeasti piti juoda, mutta ei tuo nyt kamala testi ollut.

Vierailija
55/127 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litku maistuu hiilihapottomalle ja laimealle kokikselle. Tylsintä on istua 2h liikkumatta jossakin labran odotustiloissa. Kannattaa ottaa mukaan lukemista tai käsityö, musiikkisoitin. Kävelyllä ei saa käydä, ettei tulos vääristy.

Jossakin kohtaa olo on heikottava, mutta siinäpä se.

Vierailija
56/127 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin kamalaa. Yökkäilen itse tosi helposti (etenkin jos en ole syönyt pitkään aikaan), jos joudun kiskomaan jotain elloa, mut ei toi ollut niin paha. Superimelää joo, mut ei överiä

Vierailija
57/127 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se juominen on kamalaa, sillä en oikeen pysty oksentamatta juomaan mitään, joka on pahaa.

Muuta kauheeta ei siinä testissä mielestäni ollu.

Kai joillekin on vaikeeta, kun siinä on se paasto alla ja sitten heikottaa. Silloin kai niissä sokeriarvoissa onkin jotain häikkää, jos kovin pahoja oloja, tärinöitä, pyörtymisiä tms. tulee...

Vierailija
58/127 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta se ei ole kyllä kummoinen. Vois tehdä vaikka kerran viikossa, ihan sama. Ainut, mikä vähän on harmillista, ettei saa juodakaan. Raskaana kun vettä tulee hörpittyä yölläkin kun käy pissalla, niin 12 tuntia ilman nestettä on aika siivu. Toisaalta aamulla on niin jano, että minä ainakin olen vetässyt sen glukoosiliuoksen sadasosasekunnissa...

Vierailija
59/127 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en vaan pysty käsittää miten nesteen juominen voisi olla niin kuoleman kamalaa. Onko mulle kertoneet vaan jotenkin nössöjä vai onko se oikeasti jotain ihan järkyttää?

No oletko maistanut koskaan vettä johon on sekoitettu ihan sairaasti sokeria ja juonut sitä litran nopeasti melkeinpä samalla huikkauksella? Kai jokaisella on omat sietokyvyt... mutta ainakin itseäni se oksetti!!! ja Oksettaminen on kauheaa....

Vierailija
60/127 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen makean ystävä mutta se oli ällöä.

Ja multa on hankala saada verta, joten se lisäsi tunnetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän