Onko sokerirasitus testi oikeasti niin kamala ku olen kuullut?
Jotenkin en vaan pysty käsittää miten nesteen juominen voisi olla niin kuoleman kamalaa. Onko mulle kertoneet vaan jotenkin nössöjä vai onko se oikeasti jotain ihan järkyttää?
Kommentit (127)
se toisenlainen litku on?
t. se, jonka mielestä sokerirasitustestissä oli kivaa :)
Mäki olin ajatellu tuota paria tuntia sellaisena ihanana omana aikana. Puhelin kiinni, pari hyvää naisten lehteä ja minä :)
ap
Mäki olin ajatellu tuota paria tuntia sellaisena ihanana omana aikana. Puhelin kiinni, pari hyvää naisten lehteä ja minä :)
ap
Kuin jotakin säilykehedelmien sokerilientä. Kauheita hysteerikkoja täällä syöksyilemässä pitkin tk:n lattioita :D
Hommasin ja maksoin sijaisen, keksin sille tekemistä ja kärsin sen paaston, mikä minulle oli aika paha juttu. Ja sitten sain tietää etten ole laktoosintolerantti! En ollut epäillytkään ;(
Tarjosivat pullakahvit kun vähän myrtyneenä menin uusintaan.
Kuin jotakin säilykehedelmien sokerilientä. Kauheita hysteerikkoja täällä syöksyilemässä pitkin tk:n lattioita :D
tulee siitä todella huono olo, koska sullekaan ei tullut?
terveyskeskuksen linoleumeja. Hieman teatraalista, etten sanoisi.
en minä tykkää vodkastakaan raakana varsinkaan, mutta tasan pystysin vetämään lasillisen, jos tartteis :) Ihan vaan tiedoks sokerihiiri-selittelijälle... Pitää ihmisellä vähän olla itsekuria ja selkärankaa!! Kaikesta ei tartte tykätä, mutta useimmat asiat pystyy kestämään kun nainen.
Itselle tuli aivan järkyttävä jano ja neste upposi helposti ja nopeasti.
http://www.laboratorio.fi/lake/laboratoriotutkimukset/nayta.tmpl?sivu_i…
Lukekaapa linkistä käypäset ohjeet. Nimenomaan sanotaan valmistautumisesta, että 12 tunnin paasto syömättä ja juomatta.
Jos olette juoneet vettä ennen koetta, tulos on ollut jotain muuta, mitä pitäisi, eli arvot matalammat. Jos esim. jollain ollut arvo lähellä rajaa, luultavasti oikeasti paukkuisi ylitse.
en minä tykkää vodkastakaan raakana varsinkaan, mutta tasan pystysin vetämään lasillisen, jos tartteis :) Ihan vaan tiedoks sokerihiiri-selittelijälle... Pitää ihmisellä vähän olla itsekuria ja selkärankaa!! Kaikesta ei tartte tykätä, mutta useimmat asiat pystyy kestämään kun nainen.
kerrotko vielä, että miten sitä itsekuria kehitetään jos liika makeus alkaa oksettaa??
ja jos siihen vielä vastaat, että miten helvetissä älytön sokerien mässääminen liittyy selkärankaan? tai siis kyllähän se munkin mielestä liityy: mulla on selkärankaa olla mässäämättä sokeriherkuilla ja näin ollen painonhallinta helpompaa. mutta sun mielestä herkkuperseillä on selkärankaa?
jep.
1. Angiografia
2. Mahantähystys
3. Valtimo-verinäyte
---
---
---
Hyvä kun edes muistan, että mullehan on kerran tehty sokerirasitus. Ihan pöljää pelätä jotain niin helppoa. Ei tule paha olo.
että joku pitää sitä koetta NIIN kamalana etteivät suostu siihen. Vai pelkäävätkö pulleromammat että joutuvat dieetille jos testissä nasahtaa?
Itsekin olen pullero ja kiltisti join litkut. Ei mitään ongelmaa. Sehän on äärettömän tärkeää että huomataan raskausdiabetes ajoissa.
että raskausdiabetes ei välttämättä johdu ylipainosta. Meidän suvussa on kakkostyypin diabetesta, ja niin vain sokeriarvot olivat koholla, vaikka olen todella hoikka eikä raskauden aikana tullut kuin 10 kg painoa. Kätilöt oikein ihastelivat ultrissa, kun on niin hoikka odottaja. Silti oli sokerit koholla, vaikka varsinaisesti radi ei puhjennutkaan.
Musta on niin uskomatonta että joku pitää sitä koetta NIIN kamalana etteivät suostu siihen. Vai pelkäävätkö pulleromammat että joutuvat dieetille jos testissä nasahtaa? Itsekin olen pullero ja kiltisti join litkut. Ei mitään ongelmaa. Sehän on äärettömän tärkeää että huomataan raskausdiabetes ajoissa.
Olen labrahoitaja, ja raskausajan sokerirasituksissa käy ihmisiä laidasta laitaan. Suurin osa kuitenkin hoikkia naisia :D
Pelkkä edellisen vauvan suuri koko riittää sokerirasitukseen tai sokeria virtsassa. Eikös Martina Aitolehtikin käynyt sokerirasituksessa raskausaikana!
Pulleromammalla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Olen käynyt itsekin saman läpi, vaikka olin hoikka odottaja.
Runsas vedenjuonti laimentaa näytettä, joten siksi rajoitettu paastonäytteissä.
Olen ollut sokerirasituskokeessa neljä kertaa ja voisin mennä milloin vaan uudestaan, jos olisi tarpeen. Pahin kokemus oli, kun yhdellä kertaa sokeriliemi oli kokiksen makuista ja se oli hiilihapollista. Ei siinäkään muuten mitään, mutta nopeasti juotuna litku aiheutti jatkuvaa röyhtäilyä koko kaksituntisen odottelun ajan. Eniten olen tykännyt ihan siitä pelkästä sokeriliemestä, ilman mitään esansseja saati sitten hiilihappoa.
otin kirjan mukaan ja nautin lukuhetkesta.
Mä olen tosi huono syömään/juomaan jotakin mistä en pidä ja pelkäsin kanssa sitä testiä. Mutta eipä se nyt niin pahaa ollut, pirun makeeta vaan. Testi oli niin aikasin aamulla, että nukahdin aina sängylle odottelun ajaksi. Ei pahoja muistoja siis.
terveyskeskuksen linoleumeja. Hieman teatraalista, etten sanoisi.
Minulle on tehty tuo testi ja kesti ainakin viisi tuntia. Pian sen litkun juomisesta olin niin heikosssa kunnossa etta laittoivat tutkimushuoneeseen makaamaan lopputestin ajaksi. Verta otettiin puolen tunnin valein, kivaa. Ei ollut diabetes vaaan hypoglycemia.
ja sitten isketään hurja määrä sokeria elimistöön. Olen oksentanut 3 tuntia sitä litkua, ei yksinkertaisesti pysynyt sisällä.