Nyt voin laittaa hihallisen hääpuvun kesällä kun tuolla Katellakin oli :)
Mulal on käsivarret täynnä viiletely arpia. tuollaine pitsijuttu peittää ne mukavasti.
Kommentit (25)
itsellä oli kaverin häisäs olkaimeton polvipituinen mekko + pitkähihainen bolero.
miksi ihmeesäs tenttaat minua, en minä ole se joka väitti etät pitää olla nilkat peitettynä?
Entä sinulla, kun olit kaverisi häissä? Olkapäät peitetty, käsivarret peitetty ja se nilkkoihin asti oleva hame.
en esittänyt faktaa, vaan pohdiskelin että ehkä ruotsissa on eri tavat.
ainoa fakta jonka esitin oli oma mielipiteeni victorian puvusta (=minusta kaunis eikä säädytön).
äiti kävi kirkossa viimeksi jouluna (on opettaja), itse kävin viime talvena (kaverin häät).
Älä esitä faktana täyttä roskaa.
mulla ei siis mitään sisäpiirin tietoa ole, mutta tuli vaan mieleen että ehkä ruotsissa käytäntö ja tavat on erit.
toisaalta, minusta victorian puku oli kaunis eikä mitenkään säädytön vaikka olkapäät eivät olleetkaan peitossa :)
Jopa ateistiäitini oli ihan järkyttynyt, kun Viktoria meni naimisiin kirkossa käsivarret paljaina, ja piti pukua säädyttömänä. Etiketin mukaista (ja evlut uskonnon, ilmeisesti) olisi juurikin olkapäät, käsivarret ja nilkat peittävä puku. Ihan rauhassa laita ne pitsihihasi! :)
jos nilkat pitää peittää, laittaa nilkkasukat :D
nyt naiset nuttura löysemmälle!
itselläni oli myös syytä peittää olkapäät ja käsivarret todella huonon ihon vuoksi, on finniarpia ja muitakin arpia. Valitsin mekon jossa oli leveät olkaimet ja siihen ommenltiin neppareilla kevyt organzahuivi niin että olkapäät ja käsivarsien yläosa peittyivät. Oli tyylikäs ja kaunis valinta vaikka itse sanonkin. ;) Kaverini, jolla viiltoarpia ranteisiin asti, teetätti itselleen häämekon, jossa oli erittäin kauniit, alaspäin levenevät hihat. On kauneimpia mekkoja mitä olen nähnty. Koska mekon hinta vuokrattunakin on aika korkea, kannattaa miettiä tuota teettämistä, ei tule paljoa kalliimmaksi.
Minä ihmettelen ihan vilpittömästi sitä, että häämekkojen tarjonta on nykyään lähinnä vain tuoa olkaimetonta korsettimekkoa. On paljon, paljon ihmisiä jotka ei siihen mekkoon sovi, koska se vaatii kantajaltaan aika paljon. Olen nähnyt ihan liikaa ihania, kauniita morsiammia jotka pursuilee mekostaan tai vastaavasti nykivät sitä ylöspäin koko hääpäivän ajan kun se meinaa tippua. Olkaimeton korsettimekko nostaa allit esille niillekin joilla niitä ei oikeasti ole.
Entä sinulla, kun olit kaverisi häissä? Olkapäät peitetty, käsivarret peitetty ja se nilkkoihin asti oleva hame.