Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millaiset YO-paperit sait ja mihin ammattiin päädyit?

Vierailija
22.05.2011 |

millainen todistus tuli ja milloin? mihin kouluun pääsit ja monennellako hakukerralla? milloin valmistuit? mikä on ammattisi ja palkkasi nykyään?

Kommentit (178)

Vierailija
141/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:16"]

M:n paperit täysin lukematta kirjoituksiin ja muutenkin lintsasin suunnilleen puolet lukion oppitunneista. Lukioon menin 9,2 keskiarvolla, joten olin ihan totaalinen alisuoriutuja. Nyt kuitenkin akateeminen tutkinto (FM), opetan harvinaista vierasta kieltä.

[/quote]

Lisään vielä, että yliopistolle pääsin ekalla yrittämällä. Taaskin lukematta juurikaan pääsykokeisiin, mutta ala oli tuttu pitkäaikaisen harrastuksen ansiosta.

Vierailija
142/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

E:n paperit. Valmistuin yliopistosta YTM:ksi, lähdin kiertelemään maailmaa ja päädyin sittemmin pitkäaikaistyöttömäksi. Nyt sitten pitäis keksiä jotain muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:16"]

M:n paperit täysin lukematta kirjoituksiin ja muutenkin lintsasin suunnilleen puolet lukion oppitunneista. Lukioon menin 9,2 keskiarvolla, joten olin ihan totaalinen alisuoriutuja. Nyt kuitenkin akateeminen tutkinto (FM), opetan

harvinaista vierasta kieltä.

[/quote]

Lisään vielä, että yliopistolle pääsin ekalla yrittämällä. Taaskin lukematta juurikaan pääsykokeisiin, mutta ala oli tuttu pitkäaikaisen harrastuksen ansiosta.

[/quote]

Höpö höpö. Kaikki lukee lukiossa, etenkin kunnianhimoiset ihmiset. L vaan ei lohjennut. Olen lukiossa opena ja tiedän sinunlaisesi tapaukset.

Vierailija
144/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:12"]

Yleisarvosana M (ennen kuin E keksittiin) lähdin ulkomaille opiskelemaan kansainvälistä markkinointia kun en jaksanut lukea pääsykokeisiin, mut revitiiin työelämään ennen kuin ehdin valmistua ja vastaan nykyään erään tunnetun brandin EMEA-alueen markkinoinnista.

[/quote]

E ei vaikuta M:ään mitenkään. Entinen L jaettiin L:ään ja E:hen.

[/quote]

Aha, en tiennyt kun en ole tosiaan sen koomin Suomessa asunut :)

Vierailija
145/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBMME -arvosanoilla v. 2006. Kauppakorkeaan sisään 2. yrittämällä. Valmistuin nyt syksyllä ja palkka 3800€

Vierailija
146/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

M, 1992, sairaanhoitaja AMK

Vierailija
147/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnan paperit kirjoitin siihen aikaan kun E:tä ei vielä ollut. Pääsin ammattikouluun ekalla yrittämällä lukion jälkeen, tosin varasijalta. Sitten pidin välivuoden koska en päässyt ammattikorkeaan ekalla yrityksellä, toisella vasta tärppäsi. AMK:sta valmistuin 2001 armeijassa ollessani. 2002-2003 suoritin vielä yhden tutkinnon oppisopimuksena, jonka jälkeen päädyin nykyiseen työpaikkaani, tosin työtehtäväni ovat vaihdelleet. Peruspalkka on tällä hetkellä n. 2800€. Kaupan alalla työskentelen erikoisosaamista vaativassa tehtävässä pitkälti logistiikan parissa.

Vierailija
148/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin E:n paperit, keskiarvoa en muista, olikohan edes 8. Yläasteen päästötodistus reilusti yli 9, mutta lukiossa en jaksanut enää lukea. Jälkeenpäin tajuan olleeni masentunut silloin johtuen perheolosuhteista ym.. En uskaltanut hakea niihin paikkoihin mistä oikeasti haaveilin, hain sairaanhoitajaksi ja pääsin ensiyrittämällä sisään, ja aloitin heti koulun, mikä oli virhe. Vihasin jokaista päivää koulussa, valmistuin kuitenkin ja niitä hommia olen nyt lähes 10 vuotta tehnyt. Vanhustyössä olen ollut, palkka lisineen päivineen alle 2500/kk. Toivoisin vielä löytäväni jonkun työn, josta oikeasti nautin ja joka tuntuu omalle. Opiskelut eivät ole poissuljettuja.

Vierailija
149/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:28"]

Magnan paperit kirjoitin siihen aikaan kun E:tä ei vielä ollut. Pääsin ammattikouluun ekalla yrittämällä lukion jälkeen, tosin varasijalta. Sitten pidin välivuoden koska en päässyt ammattikorkeaan ekalla yrityksellä, toisella vasta tärppäsi. AMK:sta valmistuin 2001 armeijassa ollessani. 2002-2003 suoritin vielä yhden tutkinnon oppisopimuksena, jonka jälkeen päädyin nykyiseen työpaikkaani, tosin työtehtäväni ovat vaihdelleet. Peruspalkka on tällä hetkellä n. 2800€. Kaupan alalla työskentelen erikoisosaamista vaativassa tehtävässä pitkälti logistiikan parissa.

[/quote]

Edelleen: E ei vaikuta M:ään mitenkään. Entinen L jaetttin L:ään ja E:hen

Vierailija
150/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sh:n palkka n.2600e/kk + vuorotyölisä

Vierailija
151/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

E:n paperit, ekalla oikikseen, nyt ekaa vuotta asianajotoimistossa töissä ja palkka n. 4000e/kk. Lukion päättötodistuksen keskiarvo 8,5, yläasteella muistaakseeni 8.8.

Vierailija
152/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vanhaa ällää, drop out yliopistosta kahdesta tutkinnosta, pätkätöitä, nyt työtön.

Vierailija
153/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

C:n paperit suunnitteluinsinöörinä, nekin nippanappa. Kuullunymmärtäminen ei oikein mennyt kielissä putkeen. Matikankin sain mokattua. Mutta olen mieleisessäni työssä, joten...vaikka pääsinkin opintoihin vasta varasijoilta. 

Vierailija
154/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 ällää ja pitkän matikan M vuodelta -86. Välivuosia, sekalaisia töitä ja paljon maailmanmatkailua. Se oli helppo ja hubaa 80-luvulla...Sittemmin psykiatriaan erikoistunut sairaanhoitaja ja psykoterapeutti, palkka n. 45 000 / yrittäjänä. Ja paljon vapaata ;) 

Vierailija
155/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

L:n paperit (4 x L, 2 x M, aikana ennen eximiaa). Suoraan kirjoitusten jälkeen lukemaan historiaa, sittemmin historianopettajasta opinto-ohjaajaksi. Palkka nyt noin 4000€/kk.

Vierailija
156/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin seuraavasti: 3 L, 2 E  ja 1 M. Pääsin suoraan yliopistoon, mutta en ole tehnyt opintoja loppuun, vaann olen ollut töissä vähän missä sattuu. Nyt työttömänä ollut pari kuukautta, tätä ennen palkka oli 2500. Olen mielestäni alisuoriutuja.

Vierailija
157/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi laudaturia, kaksi eximiaa ja yksi magna. Oikikseen ekalla, kuukausi valmistumiseen ja harmittaa etten hakenut käytännönläheisempään ammattiin... Olen parissa vuodessa tajunnut rakastavani työntekoa käsillä. Duunaritausta kun kummittelee. Ehkä joskus..

Vierailija
158/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

E:n paperit ja sairaanhoitaja

Vierailija
159/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 L ja 3 M, silloin ei vielä E:tä ollutkaan. Sihteerinä työskentelen.

Vierailija
160/178 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

M yleisarvosana, viisi ainetta kirjoitin, joista vain yksi L, äidinkieli.

Lääkäri olen, aikuistuin kirjoitusten jälkeen ja keskityin pääsykokeisiin kunnolla ja pääsin sisään kevyesti pääsykoekiintiössä. Lukio meni bailatessa, ikänä en silloin lukenut oppikirjoja, sen myönnän, kaikki tietoni imin oppitunneilta. Lääkiksessä tahti muuttui ja pärjäsin siellä hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän