millaiset YO-paperit sait ja mihin ammattiin päädyit?
millainen todistus tuli ja milloin? mihin kouluun pääsit ja monennellako hakukerralla? milloin valmistuit? mikä on ammattisi ja palkkasi nykyään?
Kommentit (178)
2xL ja 4xE (kaikki yhtä pistettä vaille L) ja k.a 9.5. Lääkikseen hain ja pääsin (lukiotodistuksesta ei ollut mitään hyötyä, kun pääsin sisään koepistekiintiössä, joka täytettiin ensin). Muutamia vuosia työelämässä vasta takana. Nyt vanhempainvapaalla, joten tulotkin matalammat n. 3300€/kk + satunnaiset pyhinä tehnyt työvuorot.
En edes muista mitä kirjoitin yo-aineista -89. Olisiko ollut M.n paperit. Pääsin keskiarvolla suoraan yo-pohjaista ATK-tutkintoa opiskelemaan sinne mihin hainkin ja samalla alalla olen edelleen. Tuolloin ei ollut sisäänpääsykokeita, ja tiesin etukäteen pääseväni jo sisään kunhan vain läpäisisin yo-kokeet. 8 kk olen ollut työttömänä 90-luvun puolivälissä. Palkka on kohtuu hyvä ja tykkään työstäni. Työn kuva on vaihtunut vuosien saatiossa. Tutkintoa olen täydentänyt AMK-tutkinnoksi ja lisäksi hankkinut samalta alalta kandin paperit. Kun vielä saisi grandun tehtyä + pari tenttiä ja YAMK oparin niin olisi ylemmätkin tutkinnot hanskassa.
L:n paperit, 5 vanhaa L:ää ja yksi B 90-luvulla. Lukion päästötodistuksen ka 9,8. Pääsin ensi yrittämällä yliopistoon alalle, jonne on vaikea päästä (6% pääsi sisään), ja valmistuin 5:ssä vuodessa. Tienaan vain vähän yli 3000 euroa/kk, mutta työni on mielenkiintoista.
Kirjoitin -91, 5xL (nykyasteikolla olisi kai ollut suurin osa eximiaa). Pääsin papereilla Jyväskylään fysiikalle ja valmistuin 5 vuodessa.
Nyt tutkijana toisella yliopistolla (FT), palkka vajaa 4000.
84 ei ollut lamaa, ei myöskään 86, mutta 93, jolloin olisin voinut periaatteessa valmistua, jo oli. Harva yliopistosta pääsee kahdessa vuodessa... sain myös esikoisen 94.
Perustelin kun kysyit. Olen ihan sinut opiskeluaikani kanssa.
kaksi vuotta muualla. 90-luvulla oli Suomessa paha lama, joten ei ollut järkeä valmistua työttömäksi. Opiskelin vielä muutaman vuoden. Perustutkinto oli 160 ov:ta, mulla on lähemmäs 300.
Ei mennyt kuin 12 vuotta valmistumiseen? :D
84, ällän paperit (ei ollut eximiaa tuolloin) Pääsin Tampereen yliopistoon ensimmäisellä hakukerralla, valmistuin 96. Olen toimittaja ja palkka on 4300 euroa.
Ja jos tarkkoja ollaan, ei vuonna 86 myöskään, jolloin olisi kulunut se "pari vuotta muualla". Miksi moiset perustelut?
Kirjoitin 1992. Merkonomiksi vlmistuin 1995. Sen tutkinnon suoritinkin vähän paremmalla menestyksellä. Tällähetkellä olen johdon assistentti ja vuositulot muistaakseni jotain 30 000,- luokkaa. Tyytyväinen olen. Ikävä kyllä ei ole ikinä ollut sellaista tiettyä unelma-ammattia, johon olisin voinut tähdätä ja opiskeluintokin oli mitä oli. Varmasti olisin pystynyt parempaankin.
Pääsin yliopistoihin ekalla hakukerralla, mutta haeskelin sitä omaa alaa tiedekunnan sisällä aika kauan. Kaksi lasta valmistumisen jälkeen. Nyt tutkijana (tohtorikoulutettavana) ja palkka 2000€/kk.
ja sen jälkeen kauppiksen olen aloittanut mutta jäi kesken. Töissä It-alalla, palkka 3400€/kk + satunnaisia bonuksia. Opiskelen avoimessa yliopistossa ja haaveena päästä väylän kautta kauppatieteen maisterin tutkintoa joskus tulevaisuudessa suorittamaan.
, tosin vuonna 92, jolloin niitä sai helpommin...
- välivuosi ulkomailla
- ekalla kerralla yhtä ainetta lukemaa Hgin yliopistoon
- kyllästyminen aineeseen, töihin
- toista ainetta lukemaan, onneksi ekalla kerralla taas sisään
- opeksi sitten valmistuin
- palkka n. 2400/kk
ekalla sisää Hgin yliopistoon. Opettaja olen. Palkka n. 2300 € /kk.
Esimiestehtävissä yksityisellä sektorilla. Akateeminen tutkinto.
Minulla 6 ällää ennen eximiaa, esimiestehtävissä julkisella sektorilla. OTM-tutkinto.
ekalla yrittämällä biokemiaan. väitellyt, jatkuvasti määräaikaisissa työsuhteissa. tämänhetkinen pätkä päättyy elokuussa, palkka 3200.
jos uutta koulutusta vastaavaa työtä ei löydy puolen vuoden sisään vaihdan alaa.
ekalla yrittämällä Wetterhoffille (oli vaikea päästä siihen aikaan ainakin)
En sitten kyllä koskaan valmistunut, tutkintonimike olisi ollut artenomi amk.Nyt projektipäällikkönä IT-alalla.
Palkka +50 Keur/vuosi
5 x L ja ka 9,9. Ammattina lääkäri, ja palkka noin 5000 euroa (erikoislääkäri ja toinen el-tutkinto viittä vaille valmis).
ekalla yrittämällä Wetterhoffille (oli vaikea päästä siihen aikaan ainakin)
En sitten kyllä koskaan valmistunut, tutkintonimike olisi ollut artenomi amk.
Nyt projektipäällikkönä IT-alalla.
Palkka +50 Keur/vuosi
Yleisarvosana M (ennen kuin E keksittiin) lähdin ulkomaille opiskelemaan kansainvälistä markkinointia kun en jaksanut lukea pääsykokeisiin, mut revitiiin työelämään ennen kuin ehdin valmistua ja vastaan nykyään erään tunnetun brandin EMEA-alueen markkinoinnista.
M:n paperit täysin lukematta kirjoituksiin ja muutenkin lintsasin suunnilleen puolet lukion oppitunneista. Lukioon menin 9,2 keskiarvolla, joten olin ihan totaalinen alisuoriutuja. Nyt kuitenkin akateeminen tutkinto (FM), opetan harvinaista vierasta kieltä.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:12"]
Yleisarvosana M (ennen kuin E keksittiin) lähdin ulkomaille opiskelemaan kansainvälistä markkinointia kun en jaksanut lukea pääsykokeisiin, mut revitiiin työelämään ennen kuin ehdin valmistua ja vastaan nykyään erään tunnetun brandin EMEA-alueen markkinoinnista.
[/quote]
E ei vaikuta M:ään mitenkään. Entinen L jaettiin L:ään ja E:hen.
Kaksoistutkinto, (lähihoitaja-yo), lähihoitajapaperit erinomaiset, kirjoituksista arvosanat L, M, M, C, A. Mihinkään aineeseen en lukenut, matematiikan kertauskurssin kävin, panostus siis vähäistä. Olosuhteiden pakosta opiskelin vuoden sairaanhoitajaksi, jonka jälkeen pääsin lukemaan ensihoitajaksi. Tämä onkin ollut aina tavoitteena.