Nyt on tosi paha mieli. Mies lähti isoihin kyläjuhliin.
Hän sanoi, että menee kuuntelemaan bändejä.
Kysyin, että eikö hän ajatellut pyytää minua mukaan. Sanoi, että minä en kuulemma sellaisesta tykkää. Lähti vain ovesta. Käski lapsen jäädä kanssani. Olisimme saaneet lapsenvahdin ihan helposti. Minulla on siellä yhtä paljon tuttuja kuin hänelläkin eikä hän ole koskaan joutunut häpeämään minua missään. Lapsi ihmettelee, miksi itken, kun en pystynyt sitä kätkemään. Itken kai turhan helposti, mutta loukattu olo on.
Kommentit (81)
Käskin miehen häipyä ja antaa mun olla rauhassa. Lapset on olleet tosi ihania tämän aamun, nuorempi on superkiltti ja vanhempi piti pitkään seuraa. Nekin tajusivat, ihan itse, miten törkeä isä oli. Olen aina yrittänyt heille iskostaa, että aina pitää toimia niin, että ei kohtele toista ihmistä huonosti ja pahoita kenenkään mieltä. He tietävät kyllä, mikä on ilkeää ja mikä ei.
ap
Mies meni suihkuun ja lähtee ilmeisesti sitten. Pitääkö minun olla se, joka pyytää anteeksi ja alkaa selvitellä tilannetta? Mies ei ole näköjään mielestään tehnyt mitään väärää. Kysyin, miltä hänestä tuntuu, kun lapset hyvittelevät hänen tekoaan minulle. Ei vastannut mitään. Voiko tosiaan olla, että meidän pitkä avioliitto särkyy yhden illan kusipäisyyden vuoksi? Suurin virhe parisuhteessa onkin kai pahoittaa mielensä.
ap
tuntuu olevan,jos liitto hajoaa! mihkä se mies nyt siis lähtee? jos kokonaan kotoo pois,ni kyllä sillä joku muu sitten täytyy olla..
Siis herran jestas, älä matele miehen edessä äläkä leiki marttyyria lasten edessä. Älä sinä pyydä anteeksi, jos miehen pitää pyytää anteeksi. Sano miehelle, mikä vituttaa ja mikä meni pieleen, mutta älä odota sääliä häneltä tai lapsilta.
Mun käsittääkseni on ihan normaalia mennä pariskuntana tuollaiseen juhlaan. Ja on vähintäänkin normaalia loukkaantua siitä, ettei puoliso HALUA sua mukaan. On myös normaalia ettei pahalla mielellä halua lähteä toisen perään. Mitä v****päitä te ihmiset oikein olette? Tietenkin jokainen voi mennä koska vaan mihin vaan lystää, mutta kyllä mustakin tuntuisi kurjalta jos olis tuollainen lähijuhla eikä mies haluaisi mua mukaansa viettämään sitä. Mulla on ihan oma elämäkin, ja voin mennä mihin vaan, ja ymmärrän et siellä lähiöbaarissa haluaa sen oman tilansa siteen, mut tuollainen "yhteisöllinen" kyläjuhla on ihan eri juttu. Ja joo, mulla oli mies joka jäi mitä lie omaa tilaa tai huonoa vaimoaan potien joka armaan "kyläjuhlan" jälkeen omille teilleen kun suuri osa perheistä meni jatkamaan juhlia keskenään kotiinsa. Enää ei tarvii itkeskellä sitä, ettei mies nähnyt mussa mitään arvoa, kun heitin sen pihalle. Enää en märise, vaan vietän hauskoja itoja hauskassa seurassa silloin kun itseä huvittaa. Mut ihan hyvä vaihtoehtohan voisi olla myös se läheinen parisuhde.
mene pitämään itsenäsi hauskaa. Pakkoko sitä on mennä miehen kanssa. Ja ei kaikki pariskunnat tosiaankaan joka paikaan halua mennä yhdessä. Miksi pitäisi? Mutta jos teidän kylillä on harvoin tapahtumia, niin miksipä et hanki lapsenvahtia ja lähde kylille ja eikös tähän aikaan lapsenkin voi ottaa mukaan. Mene lapsen kanssa. Eihän siellä ole pakko juoda mitään.
Ei mieskään hankkinut lapsenvahtia eikä kertonut, että on menossa sinne. Eikö miehen pidä puhua, että haluaa mennä illalla juhliin ja varmistaa, että meillä on lapsenvahti? Mies voi vain häipyä, kun huvittaa? ap
Mitä sä sitten siellä piipität.
mene pitämään itsenäsi hauskaa. Pakkoko sitä on mennä miehen kanssa. Ja ei kaikki pariskunnat tosiaankaan joka paikaan halua mennä yhdessä. Miksi pitäisi? Mutta jos teidän kylillä on harvoin tapahtumia, niin miksipä et hanki lapsenvahtia ja lähde kylille ja eikös tähän aikaan lapsenkin voi ottaa mukaan. Mene lapsen kanssa. Eihän siellä ole pakko juoda mitään.
no ei ehkä sitten lapsia mukaan. Mutta voithan sä tänään lähteä vaikka muksuinesi jonnekin. Tai vie lapset hoitoon ja lähde vaikka kylpylään tai jonnekin. Äläkä mitään selittele, mene vaan.
mikäli mitenkään kykenet. Mitä toivoisit? Myötätuntoa ja lohtua pettymyksellesi ja harmillesi ehkä? Helpottaisi kummasti oloa. Mutta eihän nykyään kukaan halua helpottaa kenenkään oloa vaan lisätä pahaa oloa. Siitä tulee vastaajalle itselleen vissiin hyvä olo? Oksettaa kuinka pahoja ihmiset ovat. Kun seuraavaksi tunnet olosi loukatuksi, niin tiedät että se on sulle ihan oikein- kaikki muutkin toivovaty sulle pellää pahaa. Eikö niin.
mikäli mitenkään kykenet. Mitä toivoisit? Myötätuntoa ja lohtua pettymyksellesi ja harmillesi ehkä? Helpottaisi kummasti oloa. Mutta eihän nykyään kukaan halua helpottaa kenenkään oloa vaan lisätä pahaa oloa. Siitä tulee vastaajalle itselleen vissiin hyvä olo? Oksettaa kuinka pahoja ihmiset ovat. Kun seuraavaksi tunnet olosi loukatuksi, niin tiedät että se on sulle ihan oikein- kaikki muutkin toivovaty sulle pellää pahaa. Eikö niin.
Olin sanonut hänelle aikaisemmin samana iltana, että hän on juonut liikaa. Siitä eteenpäin hän päätti ensinnäkin mennä sinne juhliin ja toiseksi jättää minut kotiin. Se oli siis minun mielestäni kosto. Annoin tulla kaiken pahan oloni. Mies sanoi, että kai hän sitten on tehnyt jotain väärin, ehkä. Ensin naureskeli minulle. Nyt hän hääräilee kotona normaalisti eikä suostu häipymään silmistäni eikä hänellä ole mitään sanottavaa. Kokonaan lähtisi kyllä, jos niin haluan.
ap
ap
Kärpäsestä kasvoi härkänen ja nyt kaikki ovat epämääräisillä fiiliksillä. Toivottavasti et ap käytä lapsia syyllistämiseen ja painostamiseen, niin kuin kerroit jo käyttäneesi. Se on todella ikävää lapsista ja ahdistaa ajatellakin, että lapsesi joutuvat elämään vanhempiensa tunnemyrskyjen varjossa. Marttyyriäidit tuottavat loppujen lopuksi lapsilleen palon tuskaa, riittämättömyyden tunteita ja syyllisyyttä.
Ei kukaan aikuinen käyttäydy tuolla tavalla. Tosin et se sinäkään kovin aikuismaisesti käyttäydy kun jäit marttyyrinä sinne kotiin, sinun olisi pitänyt mennä sinne juhliin itsekin! Mitä väliä että menitte sinne erikseen? Olisivatpa muutkinn nähneet miehesi paskamaisuuden!
et ikinä päästä sitä minnekkään ja jos se kertoo että haluis mennä jonnekkin rauhassa ihan ite niin vedät pultit. eihän siinä sitte muuta voi.
Hän alkoi täällä luetella omaa hyvyyttään, ikään kuin se oikeuttaisi minun kaltoinkohtelemiseeni. Toiseksi, en voinut lähteä, koska lapsenvahtia ei enää ollut saatavilla. Kolmanneksi, kehotan miestä menemään enemmänkin omiin menoihinsa ja harrastamaan, kuin hän tekee. Hänellä on kaikki vapaus, jonka hän haluaa.
ap
kuullostaa tuo ap:n kertomus. Hän haluaa siis mennä miehensä kanssa yhdessä naapuriston juhliin seurustelemaan. Tärkeintä on se, että juhliin mennään yhdessä miehen kanssa, käsikynkkää esittäen "täydellisen perheen täydellisiä vanhempia". Tärkeintä on esittää muille, ulkopuolisille, että kaikki on hienosti. Hieno mies ja rakastettu vaimo niin syvällisessä parisuhteessa.
Vaikka totuus kaikuu näillä av:n sivuilla ap:n marttyyrimäisenä tilityksenä ja kuvauksena perheen arjesta, joka on kaukana täydellisestä. Ajatella, minkä kolhun ap:n perheen ulkosivu sai, kun perheen isä lähtikin yksin seurustelemaan..
Olen kertonut eilisen illan ja tämän aamun tapahtumista.
ap
Ap on perinteinen marttyyriäiti, joka saa lapsetkin varpailleen "herkkyydellään". Lapset oppivat varomaan äitinsä mielialoja ja isänsä käytöstä.
Ja julkisivu on pikkuvaimolle tärkeämpää kuin mikään. Mies puolestaan toisinaan pakenee ahdistavaa tunnelmaa kotona ja viipyy pitkään, kun tietää mikä kotona odottaa. Itkettynein silmin tuijottava vaimo, joka on piehtaroinut koko yön ja aamun itsesäälissä. Ah miten mukavata perhe-elämää.
Ap on perinteinen marttyyriäiti, joka saa lapsetkin varpailleen "herkkyydellään". Lapset oppivat varomaan äitinsä mielialoja ja isänsä käytöstä. Ja julkisivu on pikkuvaimolle tärkeämpää kuin mikään. Mies puolestaan toisinaan pakenee ahdistavaa tunnelmaa kotona ja viipyy pitkään, kun tietää mikä kotona odottaa. Itkettynein silmin tuijottava vaimo, joka on piehtaroinut koko yön ja aamun itsesäälissä. Ah miten mukavata perhe-elämää.
miehet on joissain asioissa niiin puusilmiä! koita tehdä jotakin kivaa,että mielipaha vähenisi..ota vaikka kirja,ja meet lukee ulos..