Vauva jää isälle ensimmäistä kertaa...
Huomenna on siis Naisten kymppi, jonne aion osallistua. Vauva jää isänsä hoiviin ensimmäistä kertaa ja joutuu ensimmäistä kertaa tyytymään korvikkeeseen ja tuttipulloon, jota ei ole ennen kokeiltu. Mitä mieltä, mitenköhän pärjäilevät? Mukava päästä vähän "tuulettumaan", mutta jännittää jättää vauva... Ajaksi tulee varmaan jotain 5h.
Kommentit (34)
vai meinasitko toppatakissa juosta?
20 astetta varjossa luvattu, tuskin palelee!
kun juurikin noin 20 asteella kävelin vajaan tunnin lenkin. Eikä edes tuullut, mutta niin vain ilmavirta kävi rintoihin. Suosittelen suojaamaan rinnat tosi hyvin. Pelkkä kertakäyttöliivinsuoja + t-paita + pitkähihainen ei minulla riittänyt.
Ok, täytyy siis tuohon varautua. Kyllä mä uskon, että isi klaaraa homman, mutta oishan se kiva, jos syömiset ja nukkumiset menis suht kivasti...
korvikkeeseen ei koskenu. Isä kokeili ensin korviketta (ei oltu kokeiltu aikaisemmin). Ei vauvalle kelvannu. Onneksi oli yksi satsi lypsettyä maitoa ja vauva nukahti tyytyväisenä sen juotuaan.
vaikka ap sanoikin kävelevänsä,
vaikken edes ole mikään juoksija, juoksin yhden synnytyksen jälkeen cooperin testin - synnytyksestä 3 viikkoa. Jotkut meistä voi.
Mutta mä en uskaltaisi myöskään jättää noin kylmiltään, ettei ole pulloa yhtään kokeiltu. Tossa vaiheessa mun kaikki lapset on syöneet vielä tosi usein ja yksi ei suostunut ikinä pullosta pullotutilla juomaan, kaikki kyllä kokeiltiin. Olis tosi kova morkkis sen 5 h jälkeen tulla kotiin ja kuulla, että on huutanut nälkäänsä koko ajan.
että vauva on jo 2kk eikä isä ole vielä koskaan saanut hoitaa yksin lastaan... ei ihme, että isät kokevat olonsa ulkopuolisiksi :(
että vauva on jo 2kk eikä isä ole vielä koskaan saanut hoitaa yksin lastaan... ei ihme, että isät kokevat olonsa ulkopuolisiksi :(
Itse olen ollut aina niin henkisesti kiinni vauvassa, että on tuntunut pahalta lähteä pois kotoa. Kotona isä on meillä saanut hoitaa ihan riitävästi ja ehtiihän se myöhemminkin. Vasta vauvan ollessa 3kk olen aloittanut normaalit menoni. Sitä paitsi pieni vauva syö niin usein ettei käytännössä voi edes olla poissa vauvan luolta, varsinkaan jos vauva ei suostu pullosta syömään.
Itse olen ollut aina niin henkisesti kiinni vauvassa, että on tuntunut pahalta lähteä pois kotoa. Kotona isä on meillä saanut hoitaa ihan riitävästi ja ehtiihän se myöhemminkin. Vasta vauvan ollessa 3kk olen aloittanut normaalit menoni. Sitä paitsi pieni vauva syö niin usein ettei käytännössä voi edes olla poissa vauvan luolta, varsinkaan jos vauva ei suostu pullosta syömään.
väkisin ole menoja keksinyt. Sisarusten kanssa leikkinyt tms... tässähän oli kyse siitä, että ap mietti miten isä lapsensa kanssa pärjää eli ei siis kovinkaan paljon ole lasta hoitanut, eihän sitä muuten tuollaista murehdita.
Ei se vauva ehdi nälkään kuolla viidessä tunnissa, mutta aika outoa minusta ettette ole edes kokeilleet pulloa vauvalle.
jos olet juoksemassa etkä kotona. Jätä kännykkä kotiin, niin sitten voit rentoutua täysin. Mies klaaraa tilanteen. Pahinta mitä voi tapahtua on 5 tuntia huutava vauva eli ei nyt mikään maailmaloppu. Ja ethän sinä ole sitä kuuntelemassa LOL
Viisi tuntia huutava 2-kuinen vauva ei ole sun mielestä mikään paha juttu?! Viisi tuntia pahaa oloa huutaen tuon ikäiselle on kyllä maailmaloppu.
vaikka ap sanoikin kävelevänsä,
vaikken edes ole mikään juoksija, juoksin yhden synnytyksen jälkeen cooperin testin - synnytyksestä 3 viikkoa. Jotkut meistä voi.
jumpannut alakerran lihaksia ahkerasti tai sitten saanut luvan lääkäriltä? Yleensähän opastetaan, että pitäisi jumppailla ensin, jottei varmasti tule kohdun laskeumaa.
Eli se nyt ei ole mikään syy olla lähtemättä.
Isä on vauvan toinen vanhempi, ihan yhtä tärkeä kuin äitikin, eli sekään ei ole ongelma että jättää vauvan isän hoiviin.
Ainoa mutta tässä minustakin on se, ettei vauvalle kokeiltu pulloa etukäteen. Kaksikuiselle tulee nälät ja itkut miten sattuu ja kyllä minä ainakin lähtisin tuulettumaan niin että tietäisin tietäisin, että ruoka maistuu myös pullosta, eikä hätää sen suhteen tule.
vaikka ap sanoikin kävelevänsä, vaikken edes ole mikään juoksija, juoksin yhden synnytyksen jälkeen cooperin testin - synnytyksestä 3 viikkoa. Jotkut meistä voi.
jumpannut alakerran lihaksia ahkerasti tai sitten saanut luvan lääkäriltä? Yleensähän opastetaan, että pitäisi jumppailla ensin, jottei varmasti tule kohdun laskeumaa.
no siis ne normaalit jumpat synnytyksen jälkeen sen verran kuin muistin... ei kyllä kukaan ole kieltänyt lähtemästä juoksemaan. Eipä tullut kohdun laskeumaan, olihan se jo täysin takaisin supistunutkin alle 12 tunnin kuluttua synnytyksestä. Ja kyseessä oli siis 4 lapsi.
Eli ainoa outo asia tuossa on, että vauvalle ei ole kokeiltu pulloa etukäteen. Tai korvikkeen sopivuutta. Meillä toisella lapsella ei edes sopineet kaikki korvikkeet. Tuli kamalat mahavaivat. Ja pullostakaan ei suostunut syömään ennen kuin 4 kk:n iässä.
Muutenhan tuossa nyt ei ole mitään ihmeellistä. Lapsi jää toiselle vanhemmalle hoitoon. Eikä erossa olemista nyt ole kuin muutama tunti. Juostakin tuon varmasti moni jaksaisi jos vaan kokee olevansa kunnossa.
mua varoteltiin kylmästä ja kävin pakkasella t-paidassa postilaatikolla imetysaikana yms, mutta eipä oo ollu edes mitään rintatulehdukseen viittaavia oireita. Eli ei kaikille tuu samalla lailla helposti rintatulehdus... Ja siis äitille tuli jo jos kävi ilman kunnon suojausta pakastimella.. tai nukku rinta paljaana. eli yksilöllistä sekin
Meillä esikoinen suostui tuosta noin vain pullolle, mutta ei kuopus. Hän ei oppinut, vaikka mitä yritimme. Vastaavassa tilanteessa hän olisi huutanut koko 5h nälkäänsä kun ei pullo kelvannut.
Ei ole iso vaiva seuraavaa imetyskertaa koettaa korvata pullolla ja korvikkeella.