Haitko asuntoa Suomenlinnasta?
Äskettäin oli Suomenlinnan asuntojen haku, hakiko joku palstalainen asuntoa? Miten perustelitte hakemuksenne mikäli asuntoa haitte?
Kommentit (221)
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:21"]
Hei 123, kiitos vastauksesta. Mekin olemme hakeneet jo vuosia, ensin lapsettomana pariskuntana ja sitten yhden, nyt kahden lapsen perheenä. Ensimmäisten hakujen suhteen olin vielä todella toiveikas, nyt jo aika tottunut ei-vastauksiin. Hakijoita vaan on niin paljon :-( Tai no, myönnän, silti menen aina vähän sekaisin kun näitä hakuja on. En osaa olla haaveilematta. Mitä asuntoa haitte tässä haussa? Pysy toiveikkaana, kohtalotoveri.
[/quote]
Sitä isointa haettiin, muut olisi aivan liian pieniä ja se isoinkin tekisi tiukkaa. Viime haun jälkeen olin niin karvaan pettynyt että nyt tiedän että emme tule valituksi. Etenkin kun on kuullut kuinka jotkut hakeneet kymmenen vuotta ennen kuin on tärpännyt. Vaan olishan se ihanaa vaikken enää uskokaan ihmeisiin :) Mutta pidän peukkuja molemmille!
Ja jos jotakuta onnistaa niin olispa kiva kuulla jos viitsii tulla tänne kertomaan - voidaan sitten vihertyä ja murista kateudesta ;)
Eli Katajanokan päästä lähtee sellainen lautta, johon mahtuu kuorma-auto. Tuo olikin hyvä kuulla että ainakin Ikea toimittaa Suomenlinnaan, vaikka hinta onkin 129 €. Onhan tuo vähän hankala, jos on isompaa tavaraa ja kuljettaa itse. Esimerkiksi viime kesänä kuljetin ilmastointilaitteen bussilla kotioveni viereen. Jos ei ole autoa, Suomenlinnassa pitäisi varata autopaikka etukäteen, maksaa 40 euroa ja ottaa taksi mantereelta ja antaa vielä kuljettajalle 40 euroa paluumatkaa varten. Suomenlinnassa ei kulje ollenkaan bussiliikennettä, vaikka moniin asuintaloihin on yli kilometri lauttarannalta. Tämä on ehkä suurin ongelma kyseisellä saarella asumisessa.
-
Hain yksiötä, ja tuo arpominen kuulostaa kammottavalta, koska panostin perusteluihin. Toivottavasti arpomisesta on luovuttu, kuten joku täällä kertoi aiemmin.
-
t. 86
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:21"]
Hei 123, kiitos vastauksesta. Mekin olemme hakeneet jo vuosia, ensin lapsettomana pariskuntana ja sitten yhden, nyt kahden lapsen perheenä. Ensimmäisten hakujen suhteen olin vielä todella toiveikas, nyt jo aika tottunut ei-vastauksiin. Hakijoita vaan on niin paljon :-( Tai no, myönnän, silti menen aina vähän sekaisin kun näitä hakuja on. En osaa olla haaveilematta. Mitä asuntoa haitte tässä haussa? Pysy toiveikkaana, kohtalotoveri.
[/quote]
Sitä isointa haettiin, muut olisi aivan liian pieniä ja se isoinkin tekisi tiukkaa. Viime haun jälkeen olin niin karvaan pettynyt että nyt tiedän että emme tule valituksi. Etenkin kun on kuullut kuinka jotkut hakeneet kymmenen vuotta ennen kuin on tärpännyt. Vaan olishan se ihanaa vaikken enää uskokaan ihmeisiin :) Mutta pidän peukkuja molemmille!
Ja jos jotakuta onnistaa niin olispa kiva kuulla jos viitsii tulla tänne kertomaan - voidaan sitten vihertyä ja murista kateudesta ;)
[/quote]
Olisi tosiaan ihana kuulla jos jotakuta onnistaa! Ja voi, tiedän, olin itsekin viime haun jälkeen tosi pettynyt. Jotenkin kamalaa kun on tällainen kestohaave, muttei sen toteutumiseksi voi tehdä mitään muuta kuin odottaa ja hakea, aina vaan. Pidän peukkuja meille molemmille <3
Uuh, sinne tuuleen ja kylmään en halua :-)
Mekin haimme ensimmäisen kerran vajaa kymmenen vuotta sitten, mutta sen jälkeen taukoa ja nyt uusi yritys. Sitä suurinta ainoastaan olemme hakeneet, mutta toiveet eivät kovin korkealla ole, vaikka pieniä lapsia jaloissa viliseekin. Saatamme vielä pari vuotta kokeilla tästä eteenpäin, mutta en halua sitten lapsillekaan jatkuvaa muutosta kun tulevat kouluikään ja mieluiten toivoisin jo päiväkotiajankin olevan sellaista pysyvää ja auvoista.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:21"]
[/quote]
[/quote]
Minusta kymmenen vuotta kuulostaa oikeastaan aika vähältä, jos oikeasti sen jälkeen saisi asunnon. Kun olen nyt 20, kuulostaisi aivan upealta että asuisi Suomenlinnassa 30-vuotiaasta lähtien. Pyörtyisin varmaan jos saisin asunnon (vaikka 30-vuotiaana), niin upeita kyseiset saaret ovat. Käyn talvisinkin siellä kävelyillä.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 19:22"]Tällä kertaa ei arvota, koska arvontamenettely ei viimeksi toiminut.
[/quote]
Kuulitko tämän virkailijalta?
Eilen ja tänään on varmaan ilmoitettu valituille, ja huomenna ja torstaina allekirjoittavat vuokrasopimukset. Sitten perjantaina meiliä kaikille muille.
Nyt tuli minulle ilmoitus, että valinta ei tällä kertaa osunut meihin :( Hakemuksia on tullut kaikkiin asuntoihin yhteensä 1700 kpl. Me haimme vain sitä suurinta.
Nostan: minäkin hain. En myöskään usko saavani asuntoa mutta kyllä kuitenkin harmittaa hurjasti jos ja kun kielteinen päätös tulee. 41: mitä asuntoa niistä hait?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2011 klo 13:47"]
Miksi pitäisi sinne muuttaa, ei voisi vähempää kiinnostaa.
[/quote]
Sen verran kuitenkin kiinnosti että piti käydä vastaamassa. Ja vielä vastata väärin, aiheen vierestä. Missään kohtaahan aloittaja ei sano että pitäisi. Opettelisit lukemaan kysymyksen ennen vastaamista. ;)
Oi vitsi, harmittaa ihan hirveästi kun missasin sen haun :( Olen töissä ulkomailla ja voisin ihan vain Suomenlinnan asunnon takia muuttaa heti takaisin Suomeen! Pitääpä kytätä seuraavaa hakua.
Jossain lehtijutussa oli että vuokria korotetaan Suokissa vuosittain 15%. Onko tuollainen korotus ihan normaalia? Esim kaupungin vuokrakämpissä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 18:45"]Jossain lehtijutussa oli että vuokria korotetaan Suokissa vuosittain 15%. Onko tuollainen korotus ihan normaalia? Esim kaupungin vuokrakämpissä.
[/quote]
Muistan itsekin tuon 15 %. Se koski joitain vanhoja vuokrasopimuksia, jotka hoitokunnan mielestä olivat liian edullisia. 15 % vuodessa on suurin määrä, mitä vuokraa saa korottaa.
Muutot täytyy hoitaa lautalla joko Katjanokalta tai Kauppatorilta, kuljetuksiin on varattava aika ennakkoon ja maksu riippuu kuljetusauton koosta. HSL:n sivuilla on hyvät ohjeet ja hinnasto, hinnat alkaen 40e - 280e (muistaakseni) + mahdollisen muuttofirman kulut. Itse laskeskelin, että meillä menisi muuttoon vähintään 1000e kun kantakaupungin alueelta ei matka kuitenkaan kovin pitkä ole. Pieni perhe tai yksin muuttava saattaa tosin päästä halvemmallakin riippuen toki muuttotavasta, autoista, kantajista jne...
Ikea ainakin toimittaa Suomenlinnaan 129 euron maksusta, mutta HSL:n sivuilla on tosiaan hyvät hinnastot lautalla kuljetuksista auton koosta riippuen.
Tiedän kyllä edellisten vapaiden asuntojen ollessa jaossa lapsettomiakin valittuja, pieniin asuntoihin valitaan tietysti niihin sopivia tai sopiva asukas. Toivo ei siis ole vielä menetetty yksinäisilläkään.
Haettiin (viisihenkinen lapsiperhe), mutta en löytänyt mitään perusteluosiota! ÄH! Tein mobiilissa, eikä siinä ollut mitään perustelumahdollisuutta. Ihmettelinkin, miten pelkkien nimien ja syntymäaikojen perusteella tehdään tuollaisia valintoja.
Plääh. Sinne meni sekin mahdollisuus.
älä menetä toivoasi - Suomenlinnan hoitokunnan nettisivuilla on johtokunnan kokousten pöytäkirjoja, joista käy ilmi ainakin edellisenvkierroksen valintamenettely. Tuolloin valittiin kaikkien oikean kokoisten ruokakuntien joukosta arpomalla.
Mekin haimme sitä rivarikolmiota... olemme olleet mukana hauissa jo vuosia. Yritän aina olla cool, mutta kurjalta tuntuu joka kerta, kun ei tärppää. Nytkin taas tunteilen ja pakkomielteilen tämän haun kanssa!!!
Hei 123, kiitos vastauksesta. Mekin olemme hakeneet jo vuosia, ensin lapsettomana pariskuntana ja sitten yhden, nyt kahden lapsen perheenä. Ensimmäisten hakujen suhteen olin vielä todella toiveikas, nyt jo aika tottunut ei-vastauksiin. Hakijoita vaan on niin paljon :-(
Tai no, myönnän, silti menen aina vähän sekaisin kun näitä hakuja on. En osaa olla haaveilematta.
Mitä asuntoa haitte tässä haussa? Pysy toiveikkaana, kohtalotoveri.