Haitko asuntoa Suomenlinnasta?
Äskettäin oli Suomenlinnan asuntojen haku, hakiko joku palstalainen asuntoa? Miten perustelitte hakemuksenne mikäli asuntoa haitte?
Kommentit (221)
onnea enai kertaan meille kaikille! 181
Hassua miten eri tavalla näitä voi lukea. :) Minä taas pitäisin hiukan epärehellisen ja nuoleskelevan oloisina tällaisia perusteluja kuin tämä "miten voisimme olla hyödyksi yhteisölle, mitä tietojamme ja taitojamme voisi käyttää saaren hyväksi". Kuulostaa pikemminkin työhakemukseen sopivalta tekstiltä. Etukäteen annetut lupaukset asioista joita ei kuitenkaan ole velvollinen mitenkään toteuttamaan jäävät aika usein tyhjäksi sanahelinäksi.
Itse pidän ihan luonnollisina ja järkevinä näitä "miksi tämä sopisi meille" -tyyppisiä hakemuksia, kunhan ne on hyvin kirjoitettu. Totuus on kuitenkin se, että ko. syistä useimmat asuntoa hakevat, eivät ensisijaisesti hyödyttääkseen yhteisöä (sen pitäisi tulla aivan luonnollisesti siinä asumisen ohessa). Rivien välistäkin voi kyllä hyvästä hakemuksesta lukea mitä iloa ja hyötyä hakijoista voisi yhteisölle olla, itsensä erityinen mainostaminen taas ei omaan makuuni oikein sovi kun kyse ei tosiaan ole työpaikasta.
Voi tietysti olla että olen turhankin ennakkoluuloinen. Omien kokemusteni perusteella asia on kuitenkin juuri näin: valittaessa ihmisiä yhteisöihin tai yhteisölliseen toimintaan olen usein joutunut pahasti pettymään niihin, jotka kirjoittavat ummet ja lammet halustaan ja kyvystään auttaa etc. Sen sijaan ihmiset, joiden ainoa perustelu on saattanut olla tyyliä "uteliaisuus" ovat useimmiten olleet iloisia yllätyksiä.
Miksi pitäisi sinne muuttaa, ei voisi vähempää kiinnostaa.
Ei kai aloituksessa ollutkaan semmoista propositiota, että sinne PITÄISI muuttaa.
Ei kai aloituksessa ollutkaan semmoista propositiota, että sinne PITÄISI muuttaa.
Eli kysyi muuten vaan hakiko joku asuntoa eli moni hakee, mutta ei todellakaan ole sinne muuttamassa. No minäkin rupean hakemaan asuntoja ja tontteja ympäri Suomea vaikken ole mihinkään muuttamassa, onko tää joku uusi harrastus :)
Mutta miten ihmeessä tälläinen hakemus sitten pitäisi perustella?? Siis kun joku asuntojaosto hyväksyy/hylkää hakemukset eikä mitään varsinaisia kriteereitä ole paitsi että ''pyritään turvaamaan palvelut''
Eli kysyi muuten vaan hakiko joku asuntoa eli moni hakee, mutta ei todellakaan ole sinne muuttamassa. No minäkin rupean hakemaan asuntoja ja tontteja ympäri Suomea vaikken ole mihinkään muuttamassa, onko tää joku uusi harrastus :)
Mä nyt yhtään ymmärrä tuota selitystä.
Olisi toisaalta hauska muuttaa, mutta ei taida ihan soveltua meidän perheelle... Mutta yksin jos olisin niin kyllä :)
Suomenlinnasta vapautuu useimmiten vain muutama asunto vuodessa ulkopuolisille haettavaksi. Tänä vuonna oli ennätyksellisen suuri määrä asuntoja jaossa ja hakijoita näihin asuntoihin oli yli 300.
Suomenlinna on vähäisistä palveluista huolimatta mahtava paikka lapsiperheelle. Saarella on loistava ala-aste ja useita aktiivisia yhdistyksiä. Suosittelen varauksetta!
reps kops
Voisko täydellisempää tampiota enää löytää :D
se oli niin rasittavaa, että päädyimme aika pian takaisin mantereelle.
Nyt en enää sinne murhaajien avovankilaan haluaisikaan.
Perustelin sillä, että olen melkein paikkakuntalainen jo syntyään. Entinen kotitaloni näkyy sieltä. Toiseksi perustelin sillä, että olen käynyt taidekouluja ja sen vuoksi paikka sopisi minulle erinomaisesti. Kolmanneksi perustelin sillä, että vaikka olen hakenut kaupungin asuntoa Hesasta vuosia niin en ole sellaista saanut. Täällä teillä olisi nyt tarjolla minulle sopivankokoisia asuntoja.
Miksi en siis saanut asuntoa? Millä ja miten sinä perustelit? Olisikin todella mielenkiitoista tietää.
Nosto: nyt oli taas kuusi asuntoa haettavana. Pakko sanoa näin anonyymisti, että olivat todella mauttomasti remontoituja, 200 vuotta vanhaan asuntoon vedetään harmaa muovimatto. O tempora, o mores. No, hain kuitenkin yhtä asuntoa, sillä ympäristö on tavattoman kaunis. Ainoa asia, joka arvelluttaa, on lautta-aikataulu, sillä lautta kulkee talvisin vain 40 minuutin välein.
vein joskus 10 vuotta sitten hakemuksen saarelle, oli marraskuu. Saari vaikutti tietenkin aivan erilaiselta kuin kesäpäivinä, pelästyinkin. Saari toisaalta lumoaa erikoisuudellaan. Kulkeminen mantereelle tosiaankin vaatii aikaa, ehkä siksi sinn otetaan saarelle aikovia yksityisyrittäjiä yms. Markka-aikana kämpän vuokra olisi ollut vain muistaakseni 300 mk/kuussa, alhainen hintakin houkutteli. En päässy asumaan.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 22:59"]vein joskus 10 vuotta sitten hakemuksen saarelle, oli marraskuu. Saari vaikutti tietenkin aivan erilaiselta kuin kesäpäivinä, pelästyinkin. Saari toisaalta lumoaa erikoisuudellaan. Kulkeminen mantereelle tosiaankin vaatii aikaa, ehkä siksi sinn otetaan saarelle aikovia yksityisyrittäjiä yms. Markka-aikana kämpän vuokra olisi ollut vain muistaakseni 300 mk/kuussa, alhainen hintakin houkutteli. En päässy asumaan.
[/quote]
Talvella silloin kun on lunta, saari on myös kaunis. Kannattaa kokeilla käydä silloin.
Arvelen etten pääse asumaan, koska minulla ei ole mitään erityistä sidettä sinne.
Nykyäänkin asunnot on halpoja.
41
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 22:59"]Markka-aikana kämpän vuokra olisi ollut vain muistaakseni 300 mk/kuussa, alhainen hintakin houkutteli. En päässy asumaan.
[/quote]
Ei kai sentään 10 vuotta sitten? Puhut varmaan eri ajasta kuin milloin hait?
En haluaisi asua siellä mutta siellä on kiva käydä.
Saattaa muuten mennä vielä useampi päivä ennen kuin tieto tulee päätöksestä. Tiedotteessa oli että 20.5.mennessä päätös ja sen jlk ilmoitetaan hakijoille. Tuletko kertomaan saitko asuntoa tai et? Olis kiva tietää. Erittäin epätodennäköistä että omalla kohdalla tärppää :(
Höh. No, ens kerralla sitten. ;) / 192