Haitko asuntoa Suomenlinnasta?
Äskettäin oli Suomenlinnan asuntojen haku, hakiko joku palstalainen asuntoa? Miten perustelitte hakemuksenne mikäli asuntoa haitte?
Kommentit (221)
Haimme sinne joskus 20 vuotta sitten ja valkeni, ettei ne asunnot silloin ainakaan menneet puhtaasti "arpomalla". Taidehistorian opiskelujen graduvaiheessa olin ja yksi kouluikäinen ja yksi ihan pieni lapsi.
Työtäkin olisin saarelta saanut, mutta en tietenkään vielä ilman maisterin papereita vakituista työtä.
Tämä arpomisperiaate on tainnut tulla vasta ihan viime aikoina, aiempina vuosinahan perustelut kaiketi ratkaisi.
Ja joka haussa on muistaakseni ylittyneet nuo deadlinet milloin piti ilmoitus asunnoista tulla. Ainakin niissä hauissa kun me olemme hakeneet. 182
Me haettiin nelihenkisellä perheellä nyt toista kertaa niitä isompia, sadan neliön asuntoja. Lapset on vasta päiväkoti-ikäisiä ja mieluusti asuttaisiin saarella vaikka koko loppu ikä - olisi myös kiva, kun omaa paattia voisi pitää omalla saarella omalla venepaikalla. Ilman venettä tuntuisi vähän hassulta asua saaressa, vaikka olemme tosiaan kyllä hakeneet Suokista asuntoa myös aiemmin, veneettöminä. Onko kukaan vielä saanut tarjousta? Huomennahan viimeistään ne kieltävät vastaukset tulevat... Eli melkein voi jo toivon heittää, tällä kertaa. ;)
Ei minkäänlaista viestiä tännekään. Olin lukevinani hakuohjeista, että kaikille hakijoille ilmoitetaan 25.6. mennessä. Toivo elää. :D / 192
Sama maili tuli mullekin eli ei onnistuanut. Hain kaikkia yksiöitä (olikohan niitä 3 kappaletta tällä kertaa?).
Ei yllättänyt. Lapsettomana ei ole kovin suuret mahdollisuudet päästä Suomenlinnaan.
Millaisia ne asunnot on? Tasoltaan/varustelultaan?
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:55"]Sama maili tuli mullekin eli ei onnistuanut. Hain kaikkia yksiöitä (olikohan niitä 3 kappaletta tällä kertaa?).
Ei yllättänyt. Lapsettomana ei ole kovin suuret mahdollisuudet päästä Suomenlinnaan.
[/quote]
Jotenkin en jaksa uskoa ettã yksioīden muuttokriteerinä olis perheellisyys...
Kuulemma Suokissa asuvat tuntee kaikki toisensa ja tietää toistensa asiat myös. En haluaisi sinne. Tulee mieleen joku maalaiskylä.
Ei vastauksia.
Mitä pikkukylämäisyyteen tulee, been there, done that. Meidän asioissamme ei niin paljon ihmeteltävää ole, että aiemminkaan olisi ketään kiinnostanut. Samapa tuo siis!
181
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:44"]Kuulemma Suokissa asuvat tuntee kaikki toisensa ja tietää toistensa asiat myös. En haluaisi sinne. Tulee mieleen joku maalaiskylä.
[/quote]
Tällä ei minusta juurikaan ole väliä. Ainut taitaa olla se ettei mantereelle voi poistua anonyymisti, vaan jos tulee vaikka joka viikonloppuyö viimeisellä lautalla, asiaan kiinnitetään ehkä huomiota.
^Samaa mieltä! Ei minua haittaa "pikkukylämäisyys", päin vastoin. Olen ennenkin asustanut pienellä saarella, ja minusta tuo on siis vain positiivista. Muutenhan sitä voi yhtä hyvin asua jossakin merenrannalla mantereellakin. / 192
Suokissa on tosi pienet piirit. Vhän niinkuin maalla että kaikki tuntee toisensa. En tosiaan haluais sinne muuttaa.
Miten ei ole tullut vieläkään hakuun asuntoja, kun viimeksi oli kesäkuussa haku?
Ei ole vieläkään tullut asuntoja hakuun! Odotteleeko muutkin? Tuskin nyt niin on, ettei vuoden aikana vapautunut yhtään asuntoa.
[/quote]
Hain ihan huvikseni tuonne (siis toki sillä mielellä, että jos kämpän saa niin sinne sitten) ja "arpaonni" osui kohdalle, olen 3 lapsen työtön yh maahanmuuttaja äiti, eli siis arvostetuinta porukkaa muuttamaan minne vain :)
[/quote]
Hei, tässä viimeisimmässä haussako sinulle osui arpaonni? :-)