Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metropoliaan hakua ja ennakko tehtävä

Vierailija
20.05.2011 |

Siis pitääkö jostain ite tietää että ennakko tehtävä pitää tehdä? Hain kouluun josta ei ole kuulunut mitään ennen kuin sitten tänään sain kirjeen ettei minua voida huomioida valinnassa kun en ole palauttanut ennakko tehtävää. En ole saanut mitään infoa siitä että sellainen pitäisi tehdä eikä myöskään netti sivuilla ollut tietoa asiasta. Mistä siis pitäs saada selville että tehtävä pitää tehdä, tietääkö kukaan? Kyllä nyt ottaa päähän..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

linjan kohdalla mainittu asiasta sanallakaan eikä missään koulun sivuilla. Tutkin ne just aivan läpikotaisin. Mistä olis siis pitäny tietää?

Vierailija
2/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

linjan kohdalla mainittu asiasta sanallakaan eikä missään koulun sivuilla. Tutkin ne just aivan läpikotaisin. Mistä olis siis pitäny tietää?

niin tutkitaan yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistain se tieto löytyi vähän mutkan takaa.

Vierailija
4/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluun kun en löytänyt sitä ennakkotehtävää mistään..=(

Vierailija
5/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaadittiin ennakkotehtävää. Tuolla lukee kulttuurialan koulutusten valintaperusteissa (pdf) näin:

"Valintakokeeseen sisältyvä näyttö

Valintakokeeseen sisältyvä näyttö tulee toimittaa kunkin ammattikorkeakoulun ilmoittamana aikana.

Näyttö arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty. Ennakkoon toimitettu näyttö ei vaikuta lopullisessa

valinnassa."

Että koskeekohan tuo sitten ennakkotehtävää? Minusta ennakkotehtävät oli aina mainittu jossakin kohti, mutta tosiaan piti lukea tarkkaan. Soita opintotoimistoon ja kysy?

Vierailija
6/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuollahan oli sanottu, että hakulomakkeen täyttäminen on ennakkonäyttö. MUTTA: nuorten haussa EI ole ennakkotehtävää, aikuisten haussa ON. Kumpaan hait ja kumpaa nettisivua nyt luet?

Vierailija
7/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Tee ennakkotehtävät, jokaisessa suuntautumisvaihtoehdossa on omansa.

* sisustussuunnittelu (pdf)

* tekstiilisuunnittelu (pdf)

Vierailija
8/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti maininta ennakkotehtävästä

http://www.metropolia.fi/haku/nain-haet-kevat-2011-nuoret-kulttuuriala/…

Varmasti on siis ainakin ollut se tiedossa ja sitten jos ei ole ollut tietoa varsinaisesta tehtävästä, niin soittoa oppilaitokseen. Tuolla siis hyvin selvästi käy ilmi, että ennakkotehtävä on.

Vierailija
10/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka yritin lukea sivut huolella. Oon vaan aika huono tietokoneitten kanssa ja varsinkin jos pitäs jotain ettiä. Hain aikuiskoulutukseen. Voi hemmetti, täytyy maanantaina soittaa ja kysyä onko enää mitään tehtävissä.

Vierailija
11/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niiden linjojen yllä lukee isolla että VALITSE: NUORET AIKUISET

Oletuksena näkyy nuorten haku ja aikuisten linjat saa esiin klikkaamalla "aikuiset"-pallukkaa:

http://www.metropolia.fi/haku/koulutustarjonta/

Valitettavasti et enää tässä haussa pääse mukaan, tsemppiä syksyyn tai ensi kevääseen.

Vierailija
12/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka yritin lukea sivut huolella. Oon vaan aika huono tietokoneitten kanssa ja varsinkin jos pitäs jotain ettiä. Hain aikuiskoulutukseen. Voi hemmetti, täytyy maanantaina soittaa ja kysyä onko enää mitään tehtävissä.

Pahoittelut, mutta tietenkään et voi päästä mukaan, kun kaikki muut ovat tehtävän tehneet. Osa kouluihin hakemista on sekin, että löytää tiedot, osaa hakea, tietää mitä tehdä/lukea ja pääsee paikalle ajoissa. Että omaan piikkiinhän tää menee.

Vierailija
13/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en sitä sieltä vaan pongannu niin en pongannu. Se että on surkee tietokoneitten kanssa ei liity mitenkään siihen ettei mun pitäs määstä muotoilu alan linjalle..niissä hommissa olen hyvä.

Vierailija
14/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en sitä sieltä vaan pongannu niin en pongannu. Se että on surkee tietokoneitten kanssa ei liity mitenkään siihen ettei mun pitäs määstä muotoilu alan linjalle..niissä hommissa olen hyvä.

Eikä itse alallakaan taida alkuunkaan pärjätä ilman, että on sinut koneiden kanssa. Niin se vain nykypäivänä on.

Vierailija
15/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkeis taidot ja ne minulla on. Pari ystävääni työskentelee alalla. Miks oisin soittanu kun odotin vaan että tuleeko kutsu pääsykokeisiin vai ei?! Kun en siis löytäny tota tietoa että ois joku ennakkotehtävä niin ei mulla ollu mitään syytä soittaa sinne..

Vierailija
16/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tietää, että sinne on ennakkotehtävät. Autan itse perus/lukio-ikäisiä hakemaan taidekouluihin, ja noin tietämätöntä ei ole vastaan tullut. Ja todellakin. Jos pääsykoepaperit myöhästyy vartin, niin niitä ei enää hyväksytä. AMK tasolla vaaditaan kuitenkin niin paljon asioiden itseopiskelua, että pääsykoetehtävien selvittäminen on sieltä helpoimmasta päästä.

Vierailija
17/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattikorkea tutkinto mulla on toiselta alata, haluan vaan vaihtaa alaa. Meillä ei silloin ollut mitään ennakko tehtäviä ja eipä tullut mieleen asia. Joten haenpa sitten syksyllä uudelleen. Ei tää mikään maailman loppu ole. Itseopiskelu ei oo kyllä koskaan tuottanu ongelmia. On nää av-mammat kyllä ihmeellistä porukkaa kun jos en tuota tietoa huomannut niin sitten oletetaan etten osaa edes opiskella tms..huhuh..poistun nyt, tätä aihetta on puitu ihan tarpeeks täällä!

Vierailija
18/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon hakijoita, että ei ole ikinä tarvinnut täydennyskoulutushakua syksyllä järjestää. Niin ett ensi kevääseen. Ilmoittavat jo ennen joulua kotisivuillaan milloin tehtävät tulee.

Vierailija
19/19 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhassa ammattissa ja parissa muussakin jutussa!=)