Keksitään upouusia teknisiä laitteita
Vaikkapa esimerkiksi melkeinpä mieluiten semmosia laitteita jotka ovat teknisesti täysin mahdollisia, mutta käytännössä täysin turhia, eli niitä ei ikinä missään tarvita, eli eipä semmosia valmisteta.
Minä aloitan, täysin mahdollinen turha laite: hydraulivoimalla pyörivä sähkögeneraattori. Tai jos et hydraulivoimasta tykkää, niin toki se sähkögeneraattori saadaan pyörimään myös pneumatiikalla.
Kommentit (11)
Tää tulis kyllä tarpeeseen, mutta toteutus vähän vaikea... Silmälasien pyyhkimet
No, sellainen polkupyörä, joka pysyy paikallaan kun sitä polkee.
Tän mä ostaisin. Laite ottaa likapyykin, lajittelee, pesee oikein, kuivaa, silittää ja viikkaa. Lopuksi laittaa kaikki siististi kaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Pesukoneet lyhyillä ohjelmilla. Ei vatkaa kolmatta tuntia.
Upeeta! Joskin, kyllä se kolmaskin tunti voi olla hyödyllinen. Nimittäin, oletkos joskus käyttänyt itsepalvelupesuloita? Suomessa merkittävin semmonen firma taitaa olla 24Pesula. Menet sinne, siellä ei ole työntekijöitä, pistät pyykkisi pesukoneeseen, maksat 7 euroa, pesukone pesee pyykkisi puhtaiksi, valmis, niin helppoa. Mutta ongelma: kaikki pesuohjelmat ovat 30 minuuttia. Tehokasta, nopeaa, vauhdikasta, päästään äkkiä eteenpäin pois sieltä pesulasta sen puhtaan pyykin kanssa. Mutta ongelma: se 30 minuuttia ei ihan riitä. Eli kyllä vaan se on liian "pikaohjelma" jos sitä aina meinaa käyttää. Toki pikaohjelmaa voi toisinaan käyttää, mikäs siinä, tosi hyvä. Mutta kyllä toisinaan myös tarvittaisiin sitä "hidasohjelmaa". Että ihan oikeesti saataisiin ihan puhtaiksi myös ne ihan likaiset pyykit. Eli toisinaan tarvitaan se 3 tuntia. Sitä 3 tunnin pesuohjelmaa ei valitettavasti ole saatavilla itsepalvelupesuloissa. Ja kotitalousten pesukoneissa ei valitettavasti ole saatavilla 30 minuutin pesuohjelmaa. Eli jostain ihmeen syystä itsepalvelupesuloiden ja kotitalouspesukoneiden pesuohjelmat ovat ihan päinvastaisia. Jopas on pielessä homma. Miksei molemmissa paikoissa, molemmissa pesukoneissa, voi olla molemmat eri pesuohjelmat tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Tän mä ostaisin. Laite ottaa likapyykin, lajittelee, pesee oikein, kuivaa, silittää ja viikkaa. Lopuksi laittaa kaikki siististi kaappiin.
Tuo laite on jo olemassa: PIIKA! Tai mikävaanmuu palvelija.
https://dynaset.com/product/hg-hydraulic-generator/
Perhana kun se ei ole mikään turha keksintö.
Vihervassundliminointilaite.
Ei mulla muuta.
Hydraulivoimalla pyöriviä generaattoreita on ollut jo vuosikymmeniä, maansiirtopuolella käteviä, kun voidaan työkoneen hydrauliikalla pyörittää generaattoria, ja sähköä käyttää moneen tarkoitukseen.
Laite mikä pesisi puhtaaksi tekohampaat. Muutaman minuutin pesu.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet ohjelmat niissä ennen olikin. Nykyiset (yli)pitkät ohjelmat on EU:n keksintöjä.
Säästyy kuulemma vettä. Mutta säästyykö sähköä?