Vammainen poika ei päässyt koulun retkelle, onko jo keskusteltu täällä?
Kommentit (47)
Iltalehti ei Seiskasta juurikaan eroa, joten pientä lähdekritiikkiä peliin! Moni on jo todennut ettei koulu edes saa kommentoidan asiaan mitään. Facebookissa kiertää parikin adressia asiasta ja ihmiset keuhkoaa miten kamala vääryys on tapahtunut, vaikka kukaan heistä ei tiedä mitä on tapahtunut.
Itsekäs ja epäpätevä opettaja. Potkut tuollaiselle akalle pitäisi antaa, hyi helvetti.
Olen itse opettaja yläasteella toisella puolella Suomea ja joka vuosia luokkaretkiltä jätetään joku pois eri syistä. Koskaan se syy ei ole opettajien laiskuus tai välinpitämättömyys tai empatiakyvyttömyys. Aina se syy on hyvin perusteltu.
Jos tehdään koulun retki, vastuussa kaikesta on aina koulu ja opettaja, ei vanhempi vaikka sanoisi tai tekisi mitä. Jos vanhemmat olisivatkin aina sanojensa takana lupauksissaan, minäkin ottaisin retkille mukaan aina kaikki. Mutta suurin osa vanhemmista kieltää/pyörtää puheensa heti kun jotakin oikeasti sattuu. Oikeudessa tavataan takuulla ja sitä minä en halua. Jätän mieluummin ottamatta sen sairaan/hunsvotin tai vaikka minkälaisen lapsen. Opettaja on töissä retkillä ja kukaan ulkopuolinen ei voi sanella hänelle, että minkä suuruisen vastuun hänen tulisi kantaa. Tuollainen retki on äärimmäisen vaikea valvottava kaikkien terveidenkin oppilaiden osalta, saati sairaiden.
Pakko kyllä kysyä että, eikö kuitenkin ole TÖRKEÄÄ ilmoittaa viikko ennen matkaa lapselle että hän ei pääse? Ja miksi vanhemmille tästä ei myöskään informoitu aikaisemmin, eikö koulu ole nykyään vastuussa vanhemmille päätöksistään jotka koskevat lapsia!! Kukaan ei tosissaan voi määrätä sitä että kuinka paljon opettaja ottaa vastuutta, mutta jokapäivähän opettajat ovat vastuussa oppilaistaan, mistä sitä tietää että saisiko poika kohtauksen kolussa vaiko retkellä jossittelu ei ole syy. Sekä koululla on ollut 3 vuotta aikaa suunitella retkeä JOHON OLISI PÄÄSSYT KAIKKI MUKAAN, miksi tehdä retki jossa joudutaan jättää yksi pois, sekin on todella törkeää!! Kaiken lisäksi tästä koulusta oli ilmoitettu että he voivat järjestää EPILEPSIAA SAIRASTAVALLE LAPSELLE retken SÄRKÄN NIEMEEN!! mitä minä nyt en ymmärrä?? Norjaan et pääse koska voit saada kohtauksen mutta särkäniemeen kyllä, huh huh kyllä on pokkaa!! Mitäs olet opettajana tästä mieltä?? Meneekö nyt ihan yks yhteen!?
Olen itse opettaja yläasteella toisella puolella Suomea ja joka vuosia luokkaretkiltä jätetään joku pois eri syistä. Koskaan se syy ei ole opettajien laiskuus tai välinpitämättömyys tai empatiakyvyttömyys. Aina se syy on hyvin perusteltu. Jos tehdään koulun retki, vastuussa kaikesta on aina koulu ja opettaja, ei vanhempi vaikka sanoisi tai tekisi mitä. Jos vanhemmat olisivatkin aina sanojensa takana lupauksissaan, minäkin ottaisin retkille mukaan aina kaikki. Mutta suurin osa vanhemmista kieltää/pyörtää puheensa heti kun jotakin oikeasti sattuu. Oikeudessa tavataan takuulla ja sitä minä en halua. Jätän mieluummin ottamatta sen sairaan/hunsvotin tai vaikka minkälaisen lapsen. Opettaja on töissä retkillä ja kukaan ulkopuolinen ei voi sanella hänelle, että minkä suuruisen vastuun hänen tulisi kantaa. Tuollainen retki on äärimmäisen vaikea valvottava kaikkien terveidenkin oppilaiden osalta, saati sairaiden.
Mitä matkavakuutuksen pitäisi korvata, kuolemanko? Siitähän tässä nyt on kyse, poika ei päässyt retkelle epilepsian takia! Jos ajatellaan, niin mikä edes voisi koskaan korvata mitään sellaista kuin kuolemaa, ei vakuutukset eivätkään mitkään rahasummat.. Ja kun sitten mennään miettimään jotain typeriä korvauksia niin emme tiedä onko pojalla oma henkilökohtainen lapsivakuutus tai muu vakuutus mikä kattaa joitakin vahinkoja, ja kun ajattelen asiaa niin mitä sellaista " vahinkoa tai kamalaa" asiaa voi tapahtua Norjassa, mikä ei tapahtuisi täällä!! Nämä lapset ovat jo kuitenkin käyneet kovan elämän koulun, mikä heitä tai tätä poikaa nyt niin vielä loukkaisi tai mitä sellaista voi vielä tapahtua, että hän niin kärsisisi siitä ememmän, kuin mitä hän kärsii omasta sairaudestaan nyt tai siitä että hänellä oli intoa ja iloa odottaa jotain suurta asiaa ja hänelle se oli matka norjaan ja sekin riistettiin häneltä pois, ja syyksi kerrottiin että, kun sä nyt vaan oot noin "sairas" .. Hyi kun tekee pahaa ajatellakkaan miltä on mahtanut tuntua!!
Itsekäs ja epäpätevä opettaja. Potkut tuollaiselle akalle pitäisi antaa, hyi helvetti.
Opettaja on MIES!
jossa kaikki oppilaat ovat kehitysvammaisia tai muita erityistä tukea tarvitsevia oppilaita. Koulu ei voi kommentoida mitenkään tilannetta.
Järki käteen nyt palstalaiset! Totta kai kyseessä on perheen yksipuolinen kertomus, jossa on taustalla jotain ihan muuta. Esim. poika voi olla väkivaltainen, käyttää liikaa alkoholia tms. Vaikka perhe valehtelisi koko jutun, ei koulu sitä saa kommentoida.
Veikkaan, että taustalla on jotain yllättävää pojassa, jonka takia hänen osaltaan on matka pitänyt perua. Ja loukkaantunut perhe sitten kostaa tällä tavalla.