Tiedättekö, kenenkään on turha odottaa kutsua meille tänä kesänä. Ehei, ei tule.
Nyt se loppui. Minä en kutsu meille tänä kesänä ketään grillaamaan, hengaamaan, viettämään rentoa kesäiltaa. En.
Koskaan ei tule vastakutsua, ei tämä ole mikään täyden palvelun kestitsemislaitos. Kyllä ihmiset tulee, syö, juo, nauttii, ja on meillä ihan hauskaa aina. Mutta jos me olemme aina se tarjoava osapuoli niin ei se toimi.
Monesti ihmiset kutsuvat itsensä meille. Siis ilmoittavat voivatko tulla silloin tai tuolloin. Ja jos sanon ettei toimi, kysyvät milloin sopii. Ja tulevat.
Meillä on nyt niin monta tuttavapariskuntaa / perhettä jotka eivät meitä koskaan kutsu, joten nyt loppui tämäkin.
Perheen kesken nautimme, ostakaa hyvät tuttavat itse omat ruokanne ja juomanne ja syökää ne tykönänne. Minä en enää teitä kestitse.
Kommentit (23)
Meillä on tuttava perhe jotka vierailevat meillä todella usein, joskus jopa viikoittain. Yleensä vierailullaan syövät ja kahvittelevat meillä, vaikkei sitä olisikaan etukäteen sovittu. Lisäksi lapset (useampi) alkavat aina vinkua nälkäänsä uudestaan kesken leikin, ja heidätkin ruokin toki joka kerta. MUTTA, sitten sen yhden kerran kun kutsuivat vastavuoroisesti heille syömään, kävimme matkalla yhdessä kaupassa ja kappas, emäntä jätti koko kauppalaskun minun maksettavakseni, siis myös heidän muut ruokansa. Eikä siis ole edes kyse siitä että olisimme varakkaampia kuin he, paremminkin päinvastoin.
Herätellänkö taas keskustelua aiheesta. Näköjään iänikuinen ongelma.
Mäkään en viitsi tuppaantua kenellekään kylään, ja kuten alkuperäinen kirjoittaja,
olen päätynyt lopettamaan kestittelyn. Meille kutsutaan enää vain niitä, jotka kutsuvat vuorostaan meitä.
Meillä ei ole rahaa sen enempää kuin tuttavaperheilläkään, eikä aikaakaan, töissäkäyviä olemme.
Nyt alkaa vaan hillitön tekosyiden keksiminen, kun joku ehdottaa tulevansa meille viettämään iltaa....
Aika nuijia kavereita teillä. Mikset sano tuosa kohtaa että meille ei voi tulla kun mä en aina jaksa passata, mutta mepäs tullaankin teille. Eivät voi kieltäytyä kun kerran jo sanoivat että heille sopisi se päivä. Jos sitten tulee jotain mussutusta niin kyllä mä sanoisin ihan suoraan että kuule, olette syöneet meidän laskuun jo ihan tarpeeksi ja nyt riittää. Joko tullaan teille tai mennään eri teille.
Eihän tommoisten kanssa halua olla tekemisissäkään.