Kukaan ei pidä minusta :(( voisiko joku avata miksi
Olen rehellinen, ystävällinen, vaatimaton mutta ehkä vähän omapäinen, ne kuitenkaan itsekäs.
Mutta olen huomannut että minua ei kutsusta juuri mihinkään illanviettoon mukaan, ja että ystävät keskenään puhuvat minusta takanapäin. Olen huomannut muutamasta sivulauseesta asian.
Samoin minun avioliittooni joku ystävä suhtautuu epäillen.
Mieheni on hyvä mies mutta eräs ystäväni aina varoittelee että "naiset ovat niin häikälemättömiä". Hän sanoi että hänen omat suhteensa ovat kaikki päättyneet uskottomuuteen ja haluaa varoitella ettei komeisiin miehiin varsinkaan olen luottamista.
Olen ollut mieheni kanssa 8-vuotta eikä uskottomutta ole ollut. Tuntuu että ystäväni pitää miestäni liian hyvänä minulle.
Saimme kutsut lakkaisjuhliin, mutta tiedän etten olisi saanut sitä jos mies ei olisi taas sitten niin tykätty.
Kommentit (81)
en minä noin vaatimaton ole että en kykenisi asiaa myöntämään. Voipa olla että olen vähän ylpeä luonne. Mutta ystäväni epäilee kyllä kaikkia muitakin miehiä uskottomuudesta, esim. isääni jota ei ole koskaan tavannut. Kerroin että isäni matkusteli aikoinaan työn vuoksi paljon, hän sanoi siihen että voi voi kaikki miehet pettää. Hänen oma isänsi oli oikea häntäheikki. ap.
Siis jos olet tosissasi liikkeellä ap (onko provo??), niin olet kyllä todella kriittinen, lyhytpinnainen ja suhtaudut kaikkiin muihin niin, että he ovat väärässä eikä heitä edes kannata kuunnella. Todella kuvaava oli tuo kommenttisi jonkun kaverin isästä - miten ihmeessä se liittyy asiaan.
Mitä enemmän kirjoitat, sitä ärsyttävämmältä tyypiltä vaikutat, sori vaan. Siksi kyllä tuli nämä provoepäilyt mieleen ja tätä keskustelua lienee turha jatkaa.
Minusta ap:n kommentoinnissa ja vastauksissa ei ole mitään ihmeellistä. Pakkoko sitä on tikusta vetää taas asiaa.
Jos ap:n mies on komea, hän tuo sen esiin, jos vaikka pohtii sen olevan osa ongelmaa --> ystävät kateellisia. Onko oma miehesi susiruma, kun sitä noin pillastut? :D
Eikä ap ole mielestäni mitenkään töykeäkään...
AP, kuten tuolla joku sanoi, ole oma itsesi.
että en pidä kyllä tuota numero 20 asenetta myöskään terveenä.
Maassako sitä pitäisi madella että tykättäisiin?
Niin minä juttelin kaverini kanssa puhelimessa ja sanoin että tämä missi on kaunis,kaverini sanoi että ei kyllä ole ja minä sanoin että sanon sen mitä näen. Niin hän sanoi että ei Tiinankaan mielestä ole kaunis ja löi sitten luurin korvaan.
ap.
kohta nää mammat diagnosoi sulle adhd:n ja ties mitä. Poistu kun vielä voit :D
että en pidä kyllä tuota numero 20 asenetta myöskään terveenä. Maassako sitä pitäisi madella että tykättäisiin? Niin minä juttelin kaverini kanssa puhelimessa ja sanoin että tämä missi on kaunis,kaverini sanoi että ei kyllä ole ja minä sanoin että sanon sen mitä näen. Niin hän sanoi että ei Tiinankaan mielestä ole kaunis ja löi sitten luurin korvaan. ap.
Iik, keskusteletteko todella tuolla tasolla ja tuollaisista asioista?
Sinä ja kaverisi vaikutatte "tosi kivoilta tyypeiltä". Heippa.
Olen rehellinen, ystävällinen, vaatimaton mutta ehkä vähän omapäinen, ne kuitenkaan itsekäs.
Sen perusteella, miten olet täällä vastannut, mikään ylläolevista määreistä ei pidä paikkaansa.
Et taida tosiaankaan ymmärtää minkälaisen kuvan itsestäsi annat. Siinä lienee syy, miksei sinusta pidetä. Olet todella hyökkäävä ja jatkuvalla puolustuskannalla. Sellainen käytös on yleensä muiden mielestä hyvin rasittavaa.
(ja ketä oikeasti jaksaa edes sun kavereista kiinnostaa sun miehes ulkonäkö????)
itse hän suruhymiöin :( höystettynä aloituksessa valittaa, kuinka kukaan ei pidä hänestä ja pyysi meitä kertomaan syitä. Tässä on tullut esiin jo lukemattomia syitä, miksi minäkään en pidä ap:sta. :p
mieheni ulkonäöstä ja omasta isästään joka petti äitiä. Oikeasti aina kun tapaamme hän puhuu isänsä uskottomuudesta.
Hän on hyvin koulutettu ja varakas nainen, joten ihmettelen itsekin miksi hän puhuu niin paljon ulkonäkö asioista.
kyllähän minussa vikoja löytyy, sitä en kiellä.
Olen vaativa ja varovainen.
ap.
Vähän itseäkin jännittää sulle mitään vastata, kun tunnut olevan jo valmiiksi puolustuskannalla. Vaikka aloitusviestisi vilpittömältä vaikuttikin.
Mutta mä luulen, että ystäväpiirisi on ihan normaali ja sinä vain kuvittelet, että he eivät pitäisi sinusta =) Montako teitä on tässä ystäväpiirissä? Jospa osa heistä haluaa joskus vain kokoontua keskenään ja osa jää kutsumatta. Joskushan sinutkin kutsutaan, ehkä osa jää silloin kutsumatta. Ja ainahan ITSE voit tehdä aloitteen, järjestää illanvieton ja kutsua kenet haluat (varo vaan, ettet aiheuta kellekään tuota tunnetta, että ette pidä hänestä ;) sen sijaan, että kotona odottelet, koska joku taas järjestää illanvieton ja että kutsutaanko sinut. Ole aktiivinen!
Jos yksi ystäväsi "aina" varoittelee miehesi mahdollisesta pettämisestä, niin välttele hänen seuraansa. Jos et voi/kuitenkaan halua, niin suhtaudu noihin heittoihin joko huumorilla tai sano suoraan, että et pidä noista vihjailuista ja voisiko hän lopettaa.
Ei kutsu lakkiaisjuhliin varmasti ole tullut vain siksi, että miehesi on tykätty. Sinä olet varmaan ihan yhtä tykätty ja olette hyvä pari! =)
Sinä saat olla vaatimaton, omapäinen, juuri sellainen kuin olet. Kunhan annat muidenkin olla sitä mitä ovat, hyväksyt heidät sellaisinaan. SE on ystävyyttä, puolin ja toisin! =)
Semmonenkin vaikutelma näistä viesteistä tuli et saattaisit olla tosikko. Jos on tarkoitus pitää hauskaa jossain illanistujaisissa niin yksi tosikko ja herkänahkainen voi pilata tunnelman ja häntä ei sen vuoksi mielellään pyydetä mukaan.
Tääkin arvaus voi mennä pieleen toki.
Se, että sanoo miehensä olevan komea ei kyllä ole mitään leuhkimista, jos on komea niin saa kai sen sanoa.
Tuosta missikeskustelusta tuli mieleen että ilmaisetko oman mielipiteesi niin, että siitä paistaa "minä olen oikeassa ja sinä väärässä". TUollainen vaikutelma tuostakin missijutusta tuli. Olisit kai voinut sanoa et sun mielestä missi on kaunis, asenteella että toinen voi olla eri mieltä ja yhtä oikeassa.
Jos töksäyttelet asioita ja mielipiteitä kuin ne olisivat ainoita oikeita totuuksia niin se on tosi ärsyttävää.
Oletko kiinnostunut myös toisten (erilaisista) mielipiteistä ja käsityksistä?
että en pidä kyllä tuota numero 20 asenetta myöskään terveenä. Maassako sitä pitäisi madella että tykättäisiin? Niin minä juttelin kaverini kanssa puhelimessa ja sanoin että tämä missi on kaunis,kaverini sanoi että ei kyllä ole ja minä sanoin että sanon sen mitä näen. Niin hän sanoi että ei Tiinankaan mielestä ole kaunis ja löi sitten luurin korvaan. ap.
itse hän suruhymiöin :( höystettynä aloituksessa valittaa, kuinka kukaan ei pidä hänestä ja pyysi meitä kertomaan syitä. Tässä on tullut esiin jo lukemattomia syitä, miksi minäkään en pidä ap:sta. :p
Mut tässä tehdään nyt ihan oikeasti kärpäsestä härkänen ja oletetaan asioita ap:n kirjoituksesta. Kukaan ei voi esim. tuosta 'missi-keskustelusta' tehdä mitään johtopäätöksiä, muuta kuin että tämä ystävä oli varsin lapsellinen paiskatessaan luurin korvaan. Ap käytti tuota vain esimerkkinä, eihän se asiana kerro hänestä yhtään mitään.
Mielestäni ap ei ole ollut mitenkään töykeä tai koppava. Hän on vain yrittänyt selittää asiat toisin kuin mitä hänestä oletetaan.
Olet outo, jos teet päätöksen, pidätkö ap:sta vai et, tämän palstan perusteella. Lopulta kukaan ei voi kirjoittaa itsestää niin tyhjentävästi, että koko persoona tulisi esiin kirjoituksessa.
No, ei mulla muuta. Tuskimpa se teidän kantaanne muuttaa, mut ap:lle vaan tiedoksi, että tässä se nähdään. Kaikki ei ole samalla aaltopituudella toistensa kanssa.
luottamuksen kanssa. Jos oma isänsä on ollut sellainen "Häntäheikki" niin se on voinut aiheuttaa monenlaista pahoinvointia ystäväsi lapsuudenperheessä ja jättää syvät jäljet häneen. Koulutus ja varakkuus ei tähän auta :)
mieheni ulkonäöstä ja omasta isästään joka petti äitiä. Oikeasti aina kun tapaamme hän puhuu isänsä uskottomuudesta. Hän on hyvin koulutettu ja varakas nainen, joten ihmettelen itsekin miksi hän puhuu niin paljon ulkonäkö asioista.
Ettet vain itse olisi empatikyvytön ja ennakkoluuloinen.
Ei kukaan oikeasti voi heittää noin murska arviota toisesta näillä perusteilla. :)
ap.
Ettet vain itse olisi empatikyvytön ja ennakkoluuloinen. Ei kukaan oikeasti voi heittää noin murska arviota toisesta näillä perusteilla. :) ap.
tänne aloitusta, ettei kukaan pitäisi musta. ;) Okei, tuo oli vähän turhan suoraan sanottu, voisin mä susta livenä pitää, mutta mitä monet muutkin sanoivat; näiden kirjoituksen perusteella et vaikuta mitenkään kovin herttaiselta ihmiseltä. Sori.
ja sen perään tulleet viestit vahvistavat mielikuvaa.
Minusta ap vaikuttaa ihmiseltä, joka töksäyttää eriävät mielipiteensä, mutta ei hyväksy jos kaverit ovat eri mieltä tai jopa loukkaantuvat. Vain ap:lla on oikeus mielipiteisiin tai ainakin ne ovat parempia kuin muiden.
Hän vaikuttaa hieman ylimieliseltä, katselee muita ihmisiä halveksuen, kun "on heidänkin kaapeissaan luurankoja, voi hahhahah". Yhtäaikaa ylimielisyyden kanssa, hän vaikuttaa epävarmalta ihmiseltä, joka hakee hyväksyntää koiranpentumaisella asenteella. Uskoisin, että hakeutuu sellaisten ihmisten seuraan, joista voi olla jotakin hyötyä. Tosiaalta hän tarvitsee itseään reppanampaa seuraa voidakseen pitää yllä kuvaa paremuudestaan.
Hän vaikuttaa lyhytpinnaiselta ja itsekeskeiseltä. Ja ihan totta, en olisi kiinnostunut ystävystymään tämän ketjun perusteella.
ja ikää teillä oli....?
Kyllä se siitä, kun sinä ja ystäväsi kypsytte hiukan.
että en pidä kyllä tuota numero 20 asenetta myöskään terveenä.
Maassako sitä pitäisi madella että tykättäisiin?
Niin minä juttelin kaverini kanssa puhelimessa ja sanoin että tämä missi on kaunis,kaverini sanoi että ei kyllä ole ja minä sanoin että sanon sen mitä näen. Niin hän sanoi että ei Tiinankaan mielestä ole kaunis ja löi sitten luurin korvaan.
ap.
että en pidä kyllä tuota numero 20 asenetta myöskään terveenä. Maassako sitä pitäisi madella että tykättäisiin?
ai koska nro 20 kirjoitti "Et ole kertaakaan esim. kiittänyt kommenteista, vaikka vastaajat ovat yrittäneet keksiä syytä"?? Ei sitä sanota maassa matelemiseksi, sitä sanotaan hyviksi käytöstavoiksi! =DD
"Kiitos kun olette yrittäneet olla avuksi, olen kyllä eri mieltä, koska..." Ei, vaan sä töksäyttelet "EN MINÄ OLE TÖRKEÄ", "JOHAN MINÄ SANOIN ETTÄ"...
Tällainen kuva minullekin tuli. Vaikuttaa, että et oikeasti ole vastaanottavainen etkä valmis muuttamaan itseäsi, jotta tulisit paremmin toimeen muiden kanssa.
Tuosta missikommentistasi tuli toisaalta mieleen, että on myös mahdollista, että kuvittelet koko asian, siis sen ettei sinusta pidetä. Voit myös suurennella sitä, että muut suuttuvat sinulle.
Luulen, että ainoa tapa muuttaa itseäsi, on kehitää itsetuntoa ja vähentää syyllisyyttä. Lainaa joitain vähän syvällisempiä self-help -kirjoja ( ei mitään Dr Phil -hömppää, vaan sellaisia, missä opastetaan elämään omaa elämäänsä).