Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on miehelle vaikeaa hoitaa vauvaa yöllä...

Vierailija
18.05.2011 |

Yleensä minä olen hoitanut vauvamme öisin (imettänyt) mutta olen jo niin väsynyt (herätyksiä jopa 10 yössä) että pyytänyt miestä avuksi. Hän ei hirveästi voi tehdä koska vauva on rinnan perään, mutta olen pyytänyt että laittaa kädet vauvan päälle rauhattaakseen tai tarvittaessa hiljaa rauhoittelee puheella, että saisi pikkuhiljaa yösyöttöjä pois, vauva rauhoittuisi muutenkin ja oppisi myös miehen läsnäoloon. Kaksi yötä mennyt ja viime yönä mies paiskasi sängyssä olleen kirjan päin kaappia, hirveä paukaus, ja pari kertaa puhkui v-ttua kun vauva vaan änisi. Mies lähinnä yritti nukkua ja livistää hoitovastuusta minkä pystyy.. ottaa aivoon! Että ukon pitää hermostua samantien! Tuntuu, että muilla paljon fiksumpia vastuunkantajamiehiä tässä asiassa :(

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas vouhottaa noista päivärytmeistä kun teillä näköjää nii täydelliset lapset. Nukkuu, syö ja paskoo minuutin tarkasti.

Älä ap kuuntele tollasia, ne ei tosiasiassa taida tietää että jokainen lapsi on yksilö ja meille on siunaantunu ne huonosti nukkuvat ja yönälkäiset lapset. Itsellä siis myös poika heränny vauvasta lähtiin jopa tunnin välein, nyt on himpun vaja 2v ja heräilee edelleen 1-2 kertaa yössä syömään. On aina ollut pieni ja hoikka. Eikä ole väliä syökö päivällä kun hevonen vai paastooko, siltiki hrää yöllä sen 1-2 kertaa.

Tsemppiä ap.

Vierailija
22/22 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelut vauvojen yöheräilystä ja nukkumisista alkaa muistuttaa imetyskeskusteluja. Ei vaan tajuta, että kaikilla samat mallit ei toimi. Eikä tajuta sitäkään, että ihmiset on yksilöitä.

Meillä on neljä lasta ja kaikki on olleet hyviä nukkujia. Nuorinkin, nyt 8kk, herää max. kerran yössä niin, että tarvii apua uudelleen nukahtamiseen, enkä silti ajattele, että olisin jotenkin äärimmäisen onnistunu äiti, kun lapset nukkuu niin hyvin. Oon vaan ollu kiitollinen, että lapset on niin helppoja.

Tämä nyt ei tarkoita sitä, ettei vois antaa vinkkejä, mikä saattais auttaa, mutta silti ei voi unohtaa sitäkään, että asia joka toimii yhdellä ei sovi toiselle. Siksi onkin hyvä, että tulee paljon vinkkejä, mitä kannattais kokeilla.

Äidin / vanhempien syyllistäminen ei auta asiaa. Itse asiassa väitän, että äidin syyllisyydentunne ja stressi siitä, ettei saa lasta nukkumaan riittävän hyvin ei ainakaan auta asiaa.

Huomasin, ku tässä reilu kk sitten oli ihan poikki ja olis pitäny tehdä vaikka mitä, ni sillon nuorin ei suostunu olemaan kuin mun sylissä. Raahasin sitten vauvaa mukana ja yritin siivota, pakata, laittaa ruokaa, pestä pyykkiä jne. Ja koko ajan vaan rassas enemmän ja enemmän tekemättömät työt. Sitten lähdettiin viikonlopuksi miehen ja vauvan kanssa "lomalle". Heti kun itse rentouduin, vauva rauhottui ja suostui muidenkin kuin äidin hoidettavaksi! Ja sen jälkeen ei olekaan ollut mitään ongelmaa.

Onko sulla ns. muita pakollisia velvollisuuksia kuin vauva? Jos ei, ni keskity pelkästään vauvaan ja lepäämään itse. Parikin päivää voi tehdä ihmeitä. :)

Meillä mies on hoitanu yöheräämisiä töissä ollesaan vain jos en ite ole päässyt esim. imetyksen takia isomman luo. Ja kun olen ollut töissä ja mies kotona, on itsestään selvyys ollut, että mies hoitaa kaikki lasten mahdolliset tarpeet yöaikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme