Jotenkin niin noloa, kun veljen vaimo pukee aina lapsensa halpoihin h&m
tai muiden vastaavien ketjujen vaatteisiin.
Ei ole väliä onko häät vai synttärit, aina on ne halpisreleet lapsilla.
Ja ennenkuin ensimmäinen älähtää, niin ei-heillä EI ole puutetta rahasta.
Kommentit (26)
ja mitä se sulle kuuluu?hanki oma elämä.
mutta sinänsä ihan aiheellinen, että on todella olemassa ihmisiä, jotka pitävät h&m:n, lindexin ja markettien vaatteita järkyttävinä vain, koska niissä ei ole jotain tyylikästä ja trendikästä nimeä tuoteselosteessa.
Köyhänä opiskelijana ja myöhemmin asuntovelkaisena ostin kummilapselleni aina vaatteita alennuksesta ja h&M:stä. Ostin itsekin vaatteeni sieltä - niin juhla- kuin arkivaatteetkin. Kummilapseni äiti sitten kerran täräytti suoraan, että on ihan kiva, kun ostan noita arkivaatteita, mutta heillä alkaa olla niitä niin paljon, että jotain kunnollisempaakin voisi ostaa. Olin siis juuri ostanut mielestäni kauniin kesämekon, jota ajattelin nimenomaan käytettävän esim. päiväkodin kevätjuhlassa tai kesäjuhlissa. Ei ollut ns. rantamekko vaan ihan kunnollinen, kaunis ja tyylikäs mekko.
Tänä päivänäkin omien lasteni juhlavaatteet ovat joko kirpparilta tai markettivaatteita. Lapseni ovat 4- ja 1-vuotiaat, ja vaikka meillä ei mikään suunnaton rahapula olekaan (omakotitalo, kaksi autoa ja kesämökki), niin olemme tarkkoja rahoistamme, emme halua mukaan kulutushysteriaan ja ihan omakohtaisesti todenneet, että ne halvemmatkin vaatteet säilyvät useammallakin lapsella.
Ylimääräisen rahan laitamme ruokaan, suosimme luomutuotteita.
Itse ostan juhlavaatteet nykyään vähän kalliimmista liikkeistä, ja ostan myös lapsillenikin, kun he kasvavat ja osaavat sanoa mielipiteensä. En siis ole täysin vastaan esim. merkkivaatteitakaan, jos ne ovat hyvännäköisiä, kestäviä ja kunnon materiaalista sekä kohtuuhintaisia. Mutta olen tasan tarkkaan sitä vastaan, että ne pitäisi ostaa vain sen merkin vuoksi, jotta ei olisi noloa. Tällaisilta ihmisiltä on jäänyt itsetunto jonnekin päiväkotilaisen tasolle.
Liian läpinäkyvä.
Mutta mä ostan juhlavaatteet yleensä mahdollisimman halvat, kun niillä on vähemmän käyttöä. Samoin juhlakengät saa olla halvat.
Jokapäiväiset arkivaatteet voi olla sitten kalliimpiakin. Mutta kyllä H&M:n lastenvaatteet on mun mielestäni ihan hyviä hinta-laatusuhteeltaan, joten on ihan fiksua ostaa niitä. Kaikki ei ole mitään huippulaatuisia, mutta joukossa on tosi hyvälaatuisiakin.
Ehkä tässä on kyse myös siitä että on mahdollista ostaa eettisempiäkin vaatteita kuin H&M: vaatteet.
http://www.vihrealanka.fi/blogi/halpaa-eettisyytt%C3%A4-eli-hmn-vastuu
pukee lapsensa?
Sun ajatusmaailma on nolo.