Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada perhe hyväksymään musta mies?

Vierailija
17.05.2011 |

Olen tässä jo jonkun aikaa seurustellut Etelä-Afrikkalaisen miehen kanssa, ja ongelmana on perheeni. Ovat rasistisia ja ennakkoluuloisia, eivätkä halua edes tutustua. Minutkin on kasvatettu noilla periaatteilla, ja olen tietyllä tapaa ennakkoluuloinen, mutta minusta jokaiselle ihmiselle pitää antaa mahdollisuus, ja mieheni on osoittanut kaikki ennakkoluuloni vääräksi.

Olen todella onnellinen, ja mies on kaikkea mitä voin toivoa. Miksei siis vanhempani ja sisarukseni voi vaan olla onnellisia puolestani? Tiedän, että jos tutustuisivat mieheen, niin tykkäisivät hänestä, mutta eivät halua edes tutustua. Itse en taas halua jättää unelmieni miestä vain ihonvärin takia.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisista ei ole mitään lomatuliaisia vaikka pinta olisi tummempi. Eivätkä läheskään kaikki ole pakolaisiakaan vaikka moni niin saattaa kuvitella. Yllättävän monella on tutkinto ja sitä kautta työpaikka.

Vierailija
22/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on koulutus, työ, lupa-asiat varmasti kunnossa jne. niin mikäs siinä. Lyöt miehen kanssa hynttyyt yhteen jos siltä tuntuu. Kyllä ne juntit varmaan joskus sitten oppivat tulemaan miehesi kanssa toimeen. Aika outoa ja rajoittunutta porukkaa kyllä jos eivät edes halua tutustua, joten aikamoisia sukulaisia olet kyllä sattumalta saanut.

Olet aikuinen. Jos perheesi oikeasti välittää sinusta niin he hyväksyvät sinut ja miehesi. Muuten ovat pentuja, koska se kenen kanssa ei periaatteessa heille kuulu sillä et ole asuttamassa miestä pysyvästi esim. vanhempiesi asuntoon.

tullut suomeen opiskelemaan ja nyt töissä. Harmittaa tilanne vaan tosi paljon, kun perhe on aina ollut mulle tosi tärkeä.

Seurustelin aiemmin vuosi miehen kanssa, joka löhösi kotona työttömänä ilman koulutusta pellää laiskuuttaan kun minä elätin, ei osallistunut kotitöihin, ei tehnyt mitään muuta kun joi rahani ja katsoi telkkaria. Ja vanhempani eivät selvästikään pitäneet hänestä näiden ominaisuuksien takia, vaikka eivät sitä suoraan sanoneetkaan.

Nyt minulla on mies joka rakastaa minua myös teoilla, tekee kotitöitä, järjestää yllätyksiä, käy töissä, on kiinnostunut minusta ja maailmasta, on raitis ja käyttää aikansa mielummin minun kanssani kun tv:n ääressä, ja ainoa "ongelma" on väri (siis vanhempieni mielestä) niin ei kelpaa sitten millään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on koulutus, työ, lupa-asiat varmasti kunnossa jne. niin mikäs siinä. Lyöt miehen kanssa hynttyyt yhteen jos siltä tuntuu. Kyllä ne juntit varmaan joskus sitten oppivat tulemaan miehesi kanssa toimeen. Aika outoa ja rajoittunutta porukkaa kyllä jos eivät edes halua tutustua, joten aikamoisia sukulaisia olet kyllä sattumalta saanut.

Olet aikuinen. Jos perheesi oikeasti välittää sinusta niin he hyväksyvät sinut ja miehesi. Muuten ovat pentuja, koska se kenen kanssa ei periaatteessa heille kuulu sillä et ole asuttamassa miestä pysyvästi esim. vanhempiesi asuntoon.

tullut suomeen opiskelemaan ja nyt töissä. Harmittaa tilanne vaan tosi paljon, kun perhe on aina ollut mulle tosi tärkeä.

Seurustelin aiemmin vuosi miehen kanssa, joka löhösi kotona työttömänä ilman koulutusta pellää laiskuuttaan kun minä elätin, ei osallistunut kotitöihin, ei tehnyt mitään muuta kun joi rahani ja katsoi telkkaria. Ja vanhempani eivät selvästikään pitäneet hänestä näiden ominaisuuksien takia, vaikka eivät sitä suoraan sanoneetkaan.

Nyt minulla on mies joka rakastaa minua myös teoilla, tekee kotitöitä, järjestää yllätyksiä, käy töissä, on kiinnostunut minusta ja maailmasta, on raitis ja käyttää aikansa mielummin minun kanssani kun tv:n ääressä, ja ainoa "ongelma" on väri (siis vanhempieni mielestä) niin ei kelpaa sitten millään.

ap

Vierailija
24/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa ja rajoittunutta porukkaa kyllä jos eivät edes halua tutustua, joten aikamoisia sukulaisia olet kyllä sattumalta saanut.

Ihminen vaan on sellainen, varsinkin aika usein vanhemmat ihmiset, jotka eivät eläissään ole olleet tekemisissä ulkomaalaisten kanssa.

Vierailija
25/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialle ei lienee saa mitään, mutta jos on hyvä mies niin mitä sitä noiden takia jättämään. Outoa kun aina jeesustellaa, että jossain Afghanistanin takapajulassa juntit eivät halua lasten menevän länsimaalaisten/kristittyjen kanssa naimisiin, mutta sitten täällä edistyneessä ja sivistyneessä suomenmaassa koulutetun naisen perhe voi edelleen yrittää torpata naisen suhteen olemalla hyväksymättä miestä vaikka hänestä ei edes tiedettäisi mitään sen enempää paitsi ihonväri. Eipä paljoa eroa siitä Afghanistanin junttilasta.

Vierailija
26/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ymmärtää vähän enemmän, mutta ei niin hyvin että oikeasti kommunikointi onnistuisi pelkästään suomeksi. Ongelma on ollut se, että käyttää töissä pelkkää englantia, kaveripiiri puhuu englantia, ja minäkin puhun liiaksi englantia (olen viime aikoina kyllä yrittänyt puhua enemmän myös suomea, että mies oppisi). Suunnitteli, että jos saa kesäksi lomaa, niin menee opiskelemaan suomea loman ajaksi, mutta saa nyt nähdä tuleeko sitä lomaa vai ei.

ap

Vierailija
27/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tossa auta muu kun antaa ajan kulua.

Kyllä ne ajan mittaan itsekin huomaavat, että mies on hyvä ja kunnollinen ja olet hänen kanssaan onnellinen. Viimeistään kyllä siinä vaiheessa hyväksyvät hänet, jos saatte lapsia :)

Vierailija
28/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adjos.

Vierailija
29/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että naisen vanhemmat ovat laittaneet välit poikki vaikka miehessä ei ole mitään vikaa ihan vaan sen takia, etteivät halunneet puoliksi suomalaisia lastenlapsia. Outoa kyllä, mutta ihmisiä on monenlaisia. Tuskin apn tapaus kuitenkaan noin extreme on.

Vierailija
30/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tossa auta muu kun antaa ajan kulua.

Kyllä ne ajan mittaan itsekin huomaavat, että mies on hyvä ja kunnollinen ja olet hänen kanssaan onnellinen. Viimeistään kyllä siinä vaiheessa hyväksyvät hänet, jos saatte lapsia :)

Ettei käy niin, että lapsenlapsetkin ovat pohjasakkaa kun ovat mulatteja:)Onneksi vanhemmillani on sentään sen verran järkeä päässä, että uskon, että lapsenlapsiaan rakastavat ehdoitta väristä riippumatta.

Pakko sanoa, että on aivan ihanaa, että tähän ketjuun on tullut vain positiivista viestiä, ekä yhtään mamupatja tai neekeri-huutelua. Olen todella yllättynyt. Mutta ehkä joku vielä ehtii tulla huutelemaan:)

ap

Vierailija
31/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltakursseja on tarjolla suurissa kaupungeissa, joten lomaan asti ei tarvitse odotella jos haluaa aloittaa kielenopiskelun aikaisemmin.

Vierailija
32/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltakursseja on tarjolla suurissa kaupungeissa, joten lomaan asti ei tarvitse odotella jos haluaa aloittaa kielenopiskelun aikaisemmin.

Aamut ja illat, Tekee aamulla 4-7h työpäivää, ja menee illaksi takaisin 4-7 tunniksi. Joutuu tekemään vähän kahden ihmisen töitä vähän aikaa, ja tästä syystä se lomakaan ei ole ihan varma. Hänelle on kyllä lupailtu, että saisi loman, ja sen jälkeen saisi palata omaan päivätyöhönsä, mutta eihän sit koskaan tiedä. Mikään pakko ei tietenkään ole kahta vuoroakaan tehdä, mutta tällä hetkellä sille rahalle on tarvetta.

ap

Vierailija
33/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ne käyttäytyvät typerästi, eivätkä suostu edes tutustumaan häneen? ;)

Vierailija
34/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin hylkäisin tyttäreni ikuisesti tuossa tapauksessa.

Vierailija
35/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

loytaneena, lahetin piiiitkan sahkopostin isalle ja aidille ja kerroin jo heti, etta jos eivat hyvaksy mun miesvalintaani niin menettavat myos minutkin.

Ehka vahan liian suoraa toimintaa, mutta huolestutti isani mahdollinen reaktio ulkomaalaista miestani kohtaan, mutta suotta pelkasin.

Isani ei olisi voinut paremmin ottaa miestani vastaan! En sitten tieda oliko tuon kirjeen pohjilta varovainen sanomisissaan, vai olisiko kayttaytynyt noin ilman "varoitteluakin". Ei isani koskaan rasisti ole ollutkaan, mutta sanoisin etta sellainen juntti joka ei paljon ole sosiaalistunut ulkomaalaisten kanssa.

Vierailija
36/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa yliopistokoulutetun maahanmuuttajamiehen kanssa (ei musta kuitenkaan, ,mutta tumma). Hänellä on hyvä koulutustaan vastaava vakituinen työpaikka Suomessa. Tapasin mieheni jo melkein 10 vuotta sitten ja menimme naimisiin vasta pitkän seurustelun jälkeen. Isäni oli aluksi hieman epäileväinen vaikka onkin nähnyt maailmaa, koska häneen on uponnut hyvin tämä uutisissa ja lehdissä toistettu mantra, että kaikki Suomeen saapuvat maahanmuuttajat ovat joko sossupummeja tai pakolaisia. Minäkin sain kertoa heille n. miljoona kertaa ettei hän ole pakolainen kunnes se meni perille. Isäni pitää nykyään miehestäni todella paljon ja kehuu tätä kaikille. Asenneongelma meni ohi kun isäni tutustui häneen.

Samoin serkkuni alkoi deittailemaan mustan amerikkalaisen miehen kanssa. Hänen isällään oli aikaisemmin myös jonkinlainen asenneongelma (sitä miehistä uhoa), mutta sekin ongelma poistui välittömästi ja hän innostui ulkomaalaisesta vävyehdokkaasta todella paljon.

Lähisuvussa ja kavereissa on aika monta suomi-ulkomaa paria eikä minun tietääkseni kenelläkään ole ollut mitään suuria ongelmia sukunsa kanssa.

Vierailija
37/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ihan hirveä ajatus sinulle, että tyttäresi löytää hyvän ja koulutetun ulkomaalaisen miehen. Järkyttävää nurkkakuntaisuutta olettaa, että ainoat hyvät miehet suuressa maailmassa olisivat suomalaisia. Hohhoijaa, mutta siitä vaan. Itsepä mahdollisesti pilaat välisi omaan jälkikasvuusi ja teet itsesi surulliseksi.

Tuntemani suomi-ulkomaa parit ovat kyllä miehen väriin katsomatta korkeakoulutettuja ja hyvin pärjääviä.

Vierailija
38/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pintasi, kun kerran mies on sen arvoinen. Hyvät miehet ovat kullan arvoisia (ja harvassa). Jos jotakuta vaivaa miehesi väri on se heidän ongelmansa, ei sinun eikä miehesi.

Ymmärrän, että ihmiset jotka eivät ole olleet muun maalaisten kanssa tekemisissä ovat hyvinkin ennakkoluuloisia. Mutta jos miehesi on selvästi mukava, hyvä mies ja perheesi jatkaa ennakkoluuloista ja haukkuvaa käytöstään, osoittavat vain sivistyksen ja-lähimmäisen rakkauden puutteensa.

Sukulaiseni on naimisissa kivan ja koulutetun Turkkilaisen miehen kanssa. Miehen perhe ei meinannut millään hyväksyä tätä suomalaista miniää, joka tulee maasta missä on löyhät moraalit ja korkeat avioeroluvut.

Vierailija
39/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla alisuoriutuja ja elämä muutenkin potkii päähän kun ainoa ylpeilyn aiheesi on "valkoisuus". Rasismi on katkerien, tietämättömien ja epäonnistuneiden ihmisten juttu. Voihan sitä aina kuvitella, että muut ihmiset ovat etnisyytensä ja ihonvärinsä perusteella huonompia, mutta totuus taitaa ollakin toinen.

Vierailija
40/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joku äiti-ihminen voi ajatella noin pahasti muista ihmisistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi