Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada perhe hyväksymään musta mies?

Vierailija
17.05.2011 |

Olen tässä jo jonkun aikaa seurustellut Etelä-Afrikkalaisen miehen kanssa, ja ongelmana on perheeni. Ovat rasistisia ja ennakkoluuloisia, eivätkä halua edes tutustua. Minutkin on kasvatettu noilla periaatteilla, ja olen tietyllä tapaa ennakkoluuloinen, mutta minusta jokaiselle ihmiselle pitää antaa mahdollisuus, ja mieheni on osoittanut kaikki ennakkoluuloni vääräksi.

Olen todella onnellinen, ja mies on kaikkea mitä voin toivoa. Miksei siis vanhempani ja sisarukseni voi vaan olla onnellisia puolestani? Tiedän, että jos tutustuisivat mieheen, niin tykkäisivät hänestä, mutta eivät halua edes tutustua. Itse en taas halua jättää unelmieni miestä vain ihonvärin takia.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukulaisesi haluavat osallistua siihen, he osallistuvat, jos heille ei joku asia sovi, olkoot ilman. Henkilökohtaisesti en ymmärrä ollenkaan puolisin valintaa sillä perusteella, mitä perhe tai "muut" sanovat.

Jos vanhempasi haluavat vaikuttaa miehesi ihonväriin, he varmasti haluavat myös valita, missä ja miten asutte, miten lapsesi kasvatetaan, mitä he voivat harrastaa jne jne.

On aika itsenäistyä.

Itselleni olisi muuten kova pala sulateltavaksi, jos omien lasteni puolisot olisivat suomalaisia, mutta hyväksyttävähän se olisi, sehän on heidän elämänsä.

Vierailija
42/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisissa puolisoissa olisi? Olet ilmeisesti kuitenkin itse suomalainen. Onhan suomessakin typerää porukkaa, mutta kyllä suomestakin kivojanaisia ja miehiä löytyy ihan niin kuin kaikista muistakin maista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukulaisesi haluavat osallistua siihen, he osallistuvat, jos heille ei joku asia sovi, olkoot ilman. Henkilökohtaisesti en ymmärrä ollenkaan puolisin valintaa sillä perusteella, mitä perhe tai "muut" sanovat.

Jos vanhempasi haluavat vaikuttaa miehesi ihonväriin, he varmasti haluavat myös valita, missä ja miten asutte, miten lapsesi kasvatetaan, mitä he voivat harrastaa jne jne.

On aika itsenäistyä.

Itselleni olisi muuten kova pala sulateltavaksi, jos omien lasteni puolisot olisivat suomalaisia, mutta hyväksyttävähän se olisi, sehän on heidän elämänsä.

Tarkoittaako tuo nyt myös sitä, ettet halua omille pojillesi suomalaisia tyttöystäviä? Aika vähän on luottoa siihen suuntaan ja muutenkin ihan pimeä kommentti.

Vierailija
44/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tiedä kommentoijan perhetaustoja ja ajatuksia jos hän ei niitä itse selitä. Itse olen myös ulkomaalaisen kanssa naimisissa, mutta ihan selvä asia, että lapset voivat mennä naimisiin ulkomaalaisen tai suomalaisen kanssa. Ei minulla ainakaan ole mitään traumoja suomalaisten suhteen. Olen itse kuitenkin suomalainen ja kaikki sukulaisenikin ovat vaikka olen asunut ulkomailla.

Olis kyllä kiva saada tuohon kommenttiin, joku selvennys tai muuta taustatietoa.

Vierailija
45/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla kyse nimenomaan väristä, ei niinkään siitä ettei ole suomalainen. Uskon, että esimerkiksi saksalainen tai englantilainen mies olisi ihan ok, kunhan olisi valkoinen.

Ja en tarvitse vanhempien suostumusta siihen, että voin olla jonkun kanssa, olenhan tässä jo ollut vuoden ilman sitä hyväksyntää. Kyse on lähinnä siitä, että perheeni on minulle tosi tärkeä, ja haluaisin olla yhteyksissä ja väleissä niinkun ennenkin, ja haluisin että ovat onnellisia puolestani. Aikaisemmin kyläiltiin viikottain ja kyselivät elämästäni olivat kiinnostuneita jne. mutta nykyään eivät halua puhua mistään mikä liittyy tuohon mieheen (ja hän on iso osa elämääni) Mulla on ikävä perhettäni, enkä halua heitä menettää, vaikka rakastan myös miestäni.

ap

Vierailija
46/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siitä miehestä muitakin eroavaisuuksia löydy, odotas vain kun teet sille mukulan...Sitähän se juuri toivoo että voi sitten jäädä tänne "perheen" varjolla. Vuoden päästä on häipynyt omille teilleen.

Kyllä kai se sinua nyt pitää kun on oma etu kyseessä :)

Ehkä pidät sen mussukkasi ihan itselläsi. Kuinka oikeasti voit olla noin yksinkertainen?

Vierailija
47/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siitä miehestä muitakin eroavaisuuksia löydy, odotas vain kun teet sille mukulan...Sitähän se juuri toivoo että voi sitten jäädä tänne "perheen" varjolla. Vuoden päästä on häipynyt omille teilleen.

Ehkä pidät sen mussukkasi ihan itselläsi. Kuinka oikeasti voit olla noin yksinkertainen?

Exänsä tuli raskaaksi suhteen loppuvaiheilla ja mies sai tietää eron jälkeen lapsestaan. Ja miehellä oli jo ennen tuota lasta oleskeluluvat kunnossa. Mutta niinhän se on, että mustat ihmiset eivät ole kykeneviä rakastamaan, pelkästään käyttämään hyväksi. Rakkaus on valkoisten yksinoikeus, eikö niin?

ap

Vierailija
48/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on ennestään jo 2 vaimoa, 16 lasta, neekerisankkeri ja aids.

Sitten sanot että ei vaiskaan, hän on 30, hänellä on loppututkinnot kahdesta eri yliopistosta, perheetön ja terve.

Vierailija
49/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai suuren kansainvälisen firman päällikkö, niin varmasti vanhempasi hyväksyvät hänet. Oppineisuus ja sivistys varmasti sulattavat vanhempiesi sydämet.

Vierailija
50/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani olivat sen verran viisaita jo kauan sitten, että eivät ikinä vihjasseetkaan silloisen poikaystäväni ihonväristä. Tietävät hyvin, että en todellakaan olisi kuunnellut sellaista p******. Muut sukulaiset "hylkäsivät". Nykyisin olen naimisissa afrikkalaisen kanssa ja muut sukulaiset eivät ole ikinä nähneet lapsiamme (yli 10v), mutta ei ole minun ongelma.

Jos perheesi ei hyväksy miestäsi, anna heidän olla! Heidän häviönsä, eläkööt sitten sen murheen kanssa, heidän häpeänsä, ei sinun eikä miehesi!

Vierailija
51/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exänsä tuli raskaaksi suhteen loppuvaiheilla ja mies sai tietää eron jälkeen lapsestaan. Ja miehellä oli jo ennen tuota lasta oleskeluluvat kunnossa. Mutta niinhän se on, että mustat ihmiset eivät ole kykeneviä rakastamaan, pelkästään käyttämään hyväksi. Rakkaus on valkoisten yksinoikeus, eikö niin?

ap

Kyllä minä katsoisin pitkään jos oma tyttäreni ottaisi ihan suomalaisenkin miehen, joka on tehnyt lapsen ja eronnut saman tien. Ei taida kuule johtua väristä pätkän vertaa vaan vanhempasi pitävät miestäsi idioottina, enkä yhtään ihmettele. Tietenkin miehesi maksaa tuolla lapselleen nyt hyvän elämän, elintason, harrastukset jne.

Vierailija
52/52 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani olivat sen verran viisaita jo kauan sitten, että eivät ikinä vihjasseetkaan silloisen poikaystäväni ihonväristä. Tietävät hyvin, että en todellakaan olisi kuunnellut sellaista p******. Muut sukulaiset "hylkäsivät". Nykyisin olen naimisissa afrikkalaisen kanssa ja muut sukulaiset eivät ole ikinä nähneet lapsiamme (yli 10v), mutta ei ole minun ongelma.

Jos perheesi ei hyväksy miestäsi, anna heidän olla! Heidän häviönsä, eläkööt sitten sen murheen kanssa, heidän häpeänsä, ei sinun eikä miehesi!

Mielestäni on pirun hieno rikkaus kun on iso suku ja ollaan paljon tekemisissä ja lapsilla on paljon serkkuja kavereina jne. Sun lapsilla voi tietenkin olla serkkuja yms esim Afrikassa, mutta välimatka, kieli ja kulttuurierot haittaa menoa. Hyvinkoulutettu ja ansaitsevat tumma mies Suomessa on edelleen yhtä urbaani legenda kuin hyvinkoulutettu mustalainen.